Kad nakon ljetne sparine padne kiša, površinski sloj prašine se navlaži i cesta postaje skliska kao na poledici, to je posebice opasno na našim cestama u Dalmaciji i Istri, koje imaju asfalt bogat vapnencem…

Oprezno po ‘ljetnoj poledici’:  Na kiši – nogu s gasa! To je posebice opasno na našim cestama u Dalmaciji i Istri, koje imaju asfalt bogat vapnencem, koji se izlučuje na vrućini i s prvim kapima kiše postaje iznimno opasan.  Na suhom je svaki vozač spretan i svaka guma dobra. Na kiši se poznaju junaci! Posebice na ljetnoj kiši koju metorolozi najavljuju u idućim danima.

Ovo valja dobro upamtiti u vrijeme kada kiše i nevere smjenjuju ljetne vrućine. Kiša koja padne nakon duže sparine, pretvara ceste u opasna klizišta. Najopasnije je kad (prava) kiša počinje. Ne kad padnu prve kapljice, nego kad se navlaži cijeli kolnik. Kritično je kad je cesta toliko navlažena, da se vide tragovi od prolaska vozila. Tad se površinski sloj prašine pomiješa s vodom, tvoreći tanak sloj blata, koji je opasan poput leda.

Problemi bi bili znatno manji, da je površina ceste, kao kod inozemnih autoputeva, izvedena hrapavije. Ovako neiskustvo i nepažnja vozača, te neispravnost vozila, izrazitije dolazi do izražaja. Najgore je što niti jedan vozač, u niti jednom automobilu, ne može biti potpuno siguran, jer ne može utjecati na ponašanje ostalih sudionika u prometu.Najbolje je ne voziti za ljetnih kiša ili barem pričekati dok kiša ne ispere površinski sloj ceste.

Mnogi ipak nisu spremni za ovakva ‘odricanja’, što se donekle može shvatiti ako je automobil potpuno ispravan. No upuštanje u takve avanture s istrošenim gumama i neispravnim kočnicama, ravno je ruskom ruletu. Toga bi trebao biti svjestan vlasnik svakog starijeg i zapuštenijeg automobila.Kako povećati sigurnost vožnje na ‘ljetnoj poledici’ i voziti uz prihvatljivu razinu rizika? Vrijede iste preporuke kao i kod prave, zimske poledice.

VAŽNO

• vozite što sporije, ne brže od 60 km/h

• papučicu kočnice pritišćite što opreznije te izbjegavajte naglo uključivanje nižeg stupnja, jer kotači mogu blokirati

• povećajte razmak od vozila ispred sebe na barem 50 metara

• izbjegavajte nagle pokrete volanom ili kočnicama

• pravodobno upozorite ostale sudionike u prometu u svoje namjere. Posebice kod skretanja ulijevo

• izbjegavajte sva pretjecanja i pozorno motrite na ostale sudionike u prometu, posebice na motocikliste i pješake…

 

Komentari
Prethodni članakU novogradiškom kinu animirani film Mali šef
Sljedeći članakBorzan: Oznake porijekla hrane omogućuju lov u mutnom, tome stajemo na kraj