Od 2022. crne kutije bit će obvezne u osobnim vozilima u Europskoj uniji i morat će je imati svi novi modeli osobnih vozila, a od 2024. svi novoregistrirani automobili.

Automobilska crna kutija služi za snimanje i analizu podataka kad se dogodi prometna nesreća. Uređaj je smješten u modulu zračnog jastuka, u njegovoj računalnoj jedinici i stalno prati kretanje vozila. Kad registrira sudar, uređaj u tom trenutku zamrzne podatke pet sekundi prije sudara i spremi ih, odnosno snimi sam događaj i njegovo trajanje te podatke neposredno nakon sudara. Ukupno će automobilska crna kutija, prema predviđenoj EU regulativi, prikupljati 41 podatak, a pri tome zbog zaštite osobnih podataka neće biti snimani mjesto i vrijeme nesreće te podaci o vlasniku vozila, odnosno vozaču. Snimač će, primjerice, bilježiti briznu vozila pet sekundi prije sudara, je li i kad je stisnuta kočnica, koji je bio stupanj okretanja volana, je su li vozač ili suvozač bili vezani, jesu li se aktivirali zračni jastuci, je li neka od kontrolnih lampica svijetlila i ukazivala na neku neispravnost na vozilu….

Podacima iz automobilske crne kutije može se pristupiti samo preko posebno certificiranog uređaja. Crna kutija u svim novim automobilima obvezna je u SAD-u još od 2014. dok u EU još ne postoji zakonska regulativa u vezi tih uređaja. U 2019. izašla je uredba EU koja nalaže da se crne kutije moraju ugraditi u sva nova osobna vozila od 2022., odnosno od 2024. u novoregistrirana. Jedina ovlaštena tvrtka za izradu uređaja pomoću kojih se izvlače podaci iz crnih kutija je Bosch koji je za to još 2003. potpisao ugovore s proizvođačima vozila. Šarić ističe da će do 2022. biti potrebno regulirati tko ima pravo pristupa tim podacima, pod kojim uvjetima i u kojim slučajevima, prenosi Vijesti.hr

Komentari
Prethodni članakPomoć u obliku hrane: Kaufland donira namirnice i tako pomaže lokalnim zajednicama
Sljedeći članakPoziv na cijepljenje po općinama