Za eksperimentalni program ”Škola za život” odabrane su ukupno 72 škole, odnosno 46 osnovnih i 26 srednjih škola koje polazi oko 8500 učenika i u kojima je zaposleno 1500 učitelja i profesora, a za reformu prijavilo tri puta više škola. 

Kada je u pitanju Brodsko-posavska županija, eksperimentalni program će se provoditi u Osnovnoj školi Markovac Vrbova,  Osnovnoj školi ”Matija Gubec” Cernik, Srednjoj školi Matija Antun Reljković Slavonski Brod, te u Gimnaziji Nova Gradiška koju su povodom sudjelovanja škole u eksperimentalnom programu jučer su novogradišku školu posjetile mentorice tima projekta ”Škola za život”, profesorice Nikolina Marinić i Valerija Turk – Presečki, kako bi saznale kako se stručni kadar škole snalazi što se tiče edukacije kroz koju prolaze u sklopu provedbe projekta, a i kako bi odgovorile na brojna pitanja i nedoumice s kojima se profesori susreću. 

Profesorica hrvatskog jezika Nikolina Marinić istaknula je važnost ovoga projekta za razvoj hrvatskog školstva.

-”Ono što nam je najvažnije u procesu pripreme, a bilo nam je jako važno i u procesu izrade dokumenata je taj odmak sa sadržaja učenja koji su bili u središtu pozornosti do sada u nastavnom planu i programu koji datira za srednje škole od 1994. odnosno 1996. na učenike koji su i do sada bili u središtu pažnje nastavnika, međutim upravo s tom organizacijom i odgojno obrazovnim ishodima mi pojačavamo naglasak na učenike”.

O tematici Domovinskog rata upućeno je mnoštvo primjedbi stoga je profesorica povijesti Valerija Turk – Presečki navela što će se po pitanju toga promijeniti kroz projekt ”Škola za život”. 

-”Jedna velika prednost u odnosu na sadašnji plan i program je činjenica da će se ovoga puta moću puno više sati posvetiti obradi teme Domovinskog rata i nastanka Države Hrvatske nakon devedesetih godina. Naglasak je na kompetencijama, ishodima učenja i dubljem razumijevanju gradiva, a nastava povijesti već u samom kurikulumu zaobilazi nagomilavanje faktografskog znanja, postaje važno razumijevanje i aktualizacija”. 

Prisjetimo se, novi eksperimentalni kurikulumi uključuju novi nastavni materijal (uključujući i digitalni), stručno usavršavanje učitelja i nastavnika, koje je započelo u travnju putem virtualnih učionica, gdje ima više 5500 učitelja, nastavnika i stručnih suradnika koji sudjeluju u edukaciji i intenzivno se pripremaju kako bi što kvalitetnije mogli odraditi nastavu u sljedećoj školskoj godini. Između ostalog uključuje i opremanje škola (ono što pojedina škola treba: sportski rekviziti, kemijski i fizikalni laboratorij, tehnička oprema, glazbeni instrumentarij, informatička oprema), besplatni pristup internetu te tableti za učenike i tableti ili prijenosna računala za učitelje i nastavnike – podrška svih telekomunikacijskih tvrtki, promjene okruženja za učenje, a uz sve to nema dodatnog financijskog opterećenja za škole jer financiranje provođenja programa osigurat će Ministarstvo znanosti i obrazovanja iz triju izvora: Državnoga proračuna, Europskoga socijalnog fonda, Programa potpore strukturnim reformama.

Osim stručnog kadra škole zadovoljstvo nije mogla prikriti niti ravnateljice novogradiške Gimnazije, Ljiljana Ptačnik

-”Ponosni smo i sretni što smo odabrani za provedbu projekta u našoj školi. Mnoštvo je dobrobiti za učenike, profesore i roditelje koji sudjeluju u eksperimentalnom programu. Profesori su zadovoljni, a također vjeruju kako usavršavanjem mogu doprinijeti napretku”. 

Eksperiment će se provoditi tijekom školske godine 2018./2019., a pripreme za provedbu kontinuirano traju do rujna
2018. godine. Potpora školama nastavit će se i tijekom školske godine, a svakako ćemo vas obavještavati kako napreduje projekt, jer ćemo zasigurno dobivati povratne informacije tijekom sljedeće školske godine. 

no images were found

 

Komentari
Prethodni članakUdruga Studio B: Šareni leksikon edukacije i tolerancije
Sljedeći članakProvaljivali u obiteljske kuće, župni ured, krali i na području Starog Petrovog Sela