Na suhom je svaki vozač spretan i svaka je guma dobra. Na kiši se poznaju junaci! Posebice na ljetnoj kiši kakva jutros pada u Novoj Gradiški i okolici. Kada obilne kiše smjenjuju ljetne vrućine, stanje na cestama može biti itekako rizično. Kiša koja padne nakon duže sparine, pretvara ceste u opasna klizišta. Najopasnije je kad (prava) kiša počinje. Ne kad padnu prve kapljice, nego kad se navlaži cijeli kolnik, piše autoportal.

Kritično je kad je cesta toliko navlažena, da se vide tragovi od prolaska vozila. Tad se površinski sloj prašine pomiješa s vodom, tvoreći tanak sloj blata koji je opasan poput leda. Problemi bi bili znatno manji, da je površina ceste, kao kod inozemnih autoputeva, izvedena hrapavije. Ovako neiskustvo i nepažnja vozača, te neispravnost vozila, izrazitije dolazi do izražaja. Najgore je što niti jedan vozač, u niti jednom automobilu, ne može biti potpuno siguran, jer ne može utjecati na ponašanje ostalih sudionika u prometu.

Najbolje je ne voziti za ljetnih kiša ili barem pričekati dok kiša ne ispere površinski sloj ceste. Mnogi ipak nisu spremni za ovakva ‘odricanja’, što se donekle može shvatiti ako je automobil potpuno ispravan. No upuštanje u takve avanture s istrošenim gumama i neispravnim kočnicama, ravno je ruskom ruletu. Toga bi trebao biti svjestan vlasnik svakog starijeg i zapuštenijeg automobila.

Kako povećati sigurnost vožnje na ‘ljetnoj poledici’ i voziti uz prihvatljivu razinu rizika? Vrijede iste preporuke kao i kod prave, zimske poledice:

• vozite što sporije, ne brže od 60 km/h

• povećajte razmak od vozila ispred sebe na barem 50 metara

• izbjegavajte nagle pokrete volanom ili kočnicama

• pravodobno upozorite ostale sudionike u prometu u svoje namjere

• izbjegavajte sva pretjecanja i pozorno motrite na ostale sudionike u prometu, posebice na motocikliste i pješake

Komentari
Prethodni članakStiže nam još jedno NG ljeto: Pripreme u punom jeku / foto
Sljedeći članakKad šumari fotografiraju: Otvorena izložba fotografija „Šuma okom šumara” / foto