U okviru “Globalnog tjedna poduzetništva” koji se obilježava od 18-24.11.2019., Svjetski dan poduzetnica proglašen je 19.11. kako bi se skrenula pozornost na specifičnosti ženskog poduzetništva i na izazove s kojima se susreću poduzetnice.

Republika Hrvatska je u skladu s europskim okvirima pripremila Strategiju razvoja ženskog poduzetništva od 2014. do 2020. Međutim, to je samo jedan lijepi dokument na kojeg se razne institucije pozivaju kad se priča o ženskom poduzetništvu koji u stvarnosti ne vrijedi ništa.

Za početak, ako imate strategiju, da bi ju mogli provoditi i pratiti njeno ostvarenje morate imati podatke i kontinuirano ih pratiti.

Niti jedna institucija ne prikuplja i ne prati sustavno podatke o poslovnim subjektima u ženskom vlasništvu.

Prema podacima s kojima trenutno raspolažemo, u Hrvatskoj je 22% tvrtki i 34% obrta u ženskom vlasništvu. Na jednu tvrtku u ženskom vlasništvu imamo 2.63 tvrtke u muškom, a na jedan ženski dolazi 1.9 obrta u muškom vlasništvu.

Međutim, ono što mi znamo i vidimo svaki dan je da interes i sklonost žena za poduzetništvo raste. Tako je od 2010. broj tvrtki u ženskom vlasništvu narastao 1.67 puta, a u muškom manje, 1.14 puta.

Usporedne podatke za obrte za taj period nemamo, ali je u 2018. godini vidljivo da su žene otvorile više obrta od muškaraca. Broj obrta u muškom vlasništvu je narastao za 5%, a u ženskom za 6%.

Na ovoj vrijednoj gospodarskoj manifestaciji bile su i predstavnice Grada Nova Gradiška, Ivana Trupina, zamjenica gradonačelnika za gospodarstvo te Mirela Relković, vlasnica Knjigovodstvenog servisa „Kontoar”.

Na konferenciji je predstavljena i knjiga „Što donosi sutra”, prvog futurističkog vodiča za poduzetništvo jugoistočne Europe, autorice Sanele Dropulić.

– Bila je ovo izuzetna prilika naučiti nešto novo te razmijeniti iskustva – ističu.

 

Komentari