Naslov koji je osvanuo na brojnim portalnima zadnjih dana je ”300 stanovnika Crnogovaca i Laza bez ceste do središta općine” – problem je to o kojem je saborski zastupnik Davor Vlaović govorio u Hrvatskom Saboru. Naime, prema riječima saborskog zastupnika, mještani Gornjih Crnogovaca, Donjih Crnogovaca i Laza ostat će bez željezničkog prijelaza koji spaja navedena sela.

Upravo iz tog razloga, razgovarali smo s načelnikom Općine Staro Petrovo Selo, Nikolom Denis, kako bi nam pojasnio u kakvoj su poziciji mještani spomenutih sela. 

– Ta problematika začinjena je s neprovjerenim i nepotpunim informacijama, doista je nepojmljivo da netko govori o velikim problemima, kojih u ovome slučaju nema – rekao je Denis i dodao kako ga Vlaović nije kontaktirao prije nego je govorio o ”velikom problemu” na području njihove Općine

– Vjerujem kako Vlaović ima rješenje za sve probleme, stoga nas nije direktno kontaktirao – 

Objasnio je Denis hoće li doći do ukidanja željezničkog prijelaza koji spaja navedena sela sa središtem općine – Starim Petrovim Selom

– Hrvatske željeznice trenutno su u fazi izrade idejne dokumentacije za rekonstrukciju željezničkog prometa na području cijele županije, pa tako i na području Općine SPS. Iz tog razloga održali smo radni sastanak s predstavnicima HŽ-a kako bi se upoznali s tim što će se raditi. Sama dokumentacija zahtjeva sljedeće: željeznički promet cijelom tom trasom od Vinkovaca do Novske odvijat će se tako da cestovni promet ne prekida željeznički. Europska regulativa tražila je da brzina vlakova bude na razini, stoga promet ne smije biti prekinut. Shodno tome, na području naše Općine imamo tri pružna prijelaza – u naselju Vrbova, Starom Petrovom Selu i ovaj ”problematični” u naselju Godinjak prema Crnogovcima – 

Dvije mogućnosti su otvorene za rješavanje pružnog prijelaza u Starom Petrovom Selu i Vrbovi, a tri za Godinjak, rekao je Denis

– Prijelaz ispod pruge ili nadvožnjak iznad pruge. Jednako tako stoji i za naselje Vrbova. Dok za naselje Godinjak, odnosno pružni prijelaz prema Crnogovcima i Lazama postoje tri tehnička rješenja. S obzirom na to da se nalazi između dva pružna prijelaza (SPS i Zapolje), postavljena je kamera kako bi se izmjerila gustoća prometa, te će se s tim rezultatima i daljnjim radom na dokumentaciji odlučiti koje od rješenja će biti najidealnije za to područje. Prva dva tehnička rješenja su jednaka kao i za Vrbovu i SPS, a treće je da se pružni prijelaz na tom dijelu zatvori, te da se naselje Gornji Crnogovci spajaju s novom cestom, odnosno prometnicom s južne strane pruge prema SPS, te prema Lazama – 

Denis je među ostalim rekao: mještani Gornjih Crnogovaca, Donjih Crnogovaca i Laza neće ostati u nikakvoj izolaciji

– U slučaju da treće tehničko rješenje postane realno, i da se taj dio zatvori izgradit će se pristupne ceste prema Starom Petrovom Selu, te prema Lazama. Dakle, nikakva izolacija u naseljima neće nastupiti. Put do centra sela bit će duži za oko jedan kilometar. I dalje pregovaramo s HŽ-om kako bi zadržali taj pružni prijelaz, odnosno da se napravi nadvožnjak ili podvožnjak-

Na kraju, Denis je poručio

– Ova Općinska vlast dokazala je da sigurno Gornji i Donji Crnogovaca i Laze neće pasti u zaborav. To dokazuju i više milijunski projekti koje smo proveli, ali ćemo i provesti. Prije desetak dana potpisali smo i ugovor o izgradnji vodovoda vrijedan šest milijuna kuna, obnovljen je Društveni dom u Lazama, to je još dva milijuna kuna. Ove godine planiramo obnoviti dom u Crnogovcima, to je još milijun kuna, a u suradnji sa županijom planiramo obnoviti kompletan cestovni promet od Godinjaka do Laza, dakle, projekti vrijedan više od šest milijuna kuna. Smatram da je to sve dokaz da niti jedno od naselja nije zapostavljeno od strane općine. Dokazali smo da znamo kako povući Europska sredstva, kako aplicirati, te kako ih provesti. Tako ćemo nastaviti i dalje – zaključio je

 

 

 

Komentari