Mada tužitelji svoje tužbe pokušavaju utemeljiti na tvrdnjama kako ih klevećemo (lažemo) to im ne polazi za rukom jer SBplus piše istinu.

SLAVONSKI BROD – Mada bi velik broj visokih dužnosnika u hrvatskom društvu rado tužili portal SBplus zbog ‘klevete’, to ne mogu činiti jer mi ne lažemo nego pišemo istinu. Zbog toga, ne osporavajući činjenice, tužitelji nas žele ušutkati na način da traže materijalnu naknadu za duševne boli koje su, navodno, uzrokovane vrstom kvalifikativa koje smo koristili tijekom opisivanja njihovih protuzakonitih i/li neprofesionalnih djela – a ne njih osobno. 

Trenutno, protiv urednika i novinara, Jerka Zovka, aktivne su četiri tužbe zbog toga što, temeljem pozitivnih zakonskih propisa i raspoložive relevantne dokumentacije, tvrdi da je ad hoc zločinačka organizacija, u Osječkoj ulici u Slavonskom Brodu, rekonstruirala cestu i preregulirala promet u njoj te da je Novom Gradiškom, određeno vrijeme, upravljao politički štetočina i nasrtljivac.

Protiv novinarke Aleksandre Primorac, pak, vode postupak jer smo objavili video izjavu jedne zlostavljane žene.

Iako tužitelji svoje tužbe pokušavaju utemeljiti na tvrdnjama kako ih klevećemo (lažemo) to im ne polazi za rukom jer SBplus piše istinu. Zbog toga, supsidijarno, tuže nas tvrdeći kako smo ih vrijeđali te, koristeći društveni status, vrše pritisak na pravosuđe tražeći od sudaca da kazni i tako ušutka SBplus – mada je kristalno jasno da su sudovi trebali kažnjavati tužitelje jer su oni, a ne SBplus, naštetili društvu i zajednici.

Dosad ponajveći ovdašnji politički štetočina, Josip Vuković, zajedno s partijskim drugom, Mirkom Golovrškim, uspio je naplatiti 40-ak tisuća kuna “zbog pretrpljenih duševnih boli”, umjesto da su oni, kao kriminalci, bili procesuirani zbog krivotvorenja službenog dokumenta i nanošenja višemilijunske štete Gradu Novoj Gradiški.

U kojoj mjeri je ta presuda bila nepravedna, govori i primjer s Europskog suda za ljudska prava koji je Republiku Hrvatsku kaznio s pet tisuća Eura jer je zadarskom tjedniku ‘Narodni list’ uskratila pravo na slobodu izražavanja.

Prema pravomoćnoj presudi Županijskog suda u Splitu taj je list, u prosincu 2010., morao platiti 50 tisuća kuna odštete zadarskom sucu Borisu Babiću, aktualnom predsjedniku Županijskog suda u Zadru jer mu je, navodno, povrijedio čast i ugled tekstom pod naslovom “Suca Babića treba prikovati na stup srama”.

Naime, Europski sud za ljudska prava kaže da ta odšteta nije bila nužna, niti je bila primjerena demokratskom društvu. Naprosto, predstavljala je gušenje slobode izražavanja što je jedno od osnovnih ljudskih prava. Ova presuda posebno je važna u kontekstu iznimno visokih odšteta koje mediji moraju plaćati zbog navodnih uvreda.

“Mediji imaju osobito važnu ulogu u demokratskom društvu, a slobodi izražavanja mora se dati iznimno visok stupanj zaštite. Suci mogu osobno biti kritizirani u okviru dopuštenih granica, a kada djeluju u službenom svojstvu mogu biti predmet šire kritike od one kojoj se mogu izložiti obični građani”, navedeno je u toj presudi Europskog suda. Cijeli članak možete pročitati OVDJE.

Autor: Jerko Zovak

Komentari