Svake godine ista priča, koja se, prema riječima našeg čitatelja, nikada neće ni promjeniti.
Opće je poznato kako je na slavonskim cestama pojačano prometovanje traktora, radnih strojeva, priključnih vozila kao i teretnih vozila, a osim što stvaraju gužvu u prometu, na koju smo i navikli, te ju toleriramo bez riječi jer netko tko vozi taj traktor ispred nas, vjerojatno s njim zarađuje za život. Međutim, ono što ljuti većinu vozača su blato i stajski gnoj koji ostavljaju iza sebe.
Vremensko razdoblje nije pogodno za vožnju, jer uvjeti nisu ideali – vlažna cesta, magla, kiša, snijeg, ”izmjena godišnjih doba” u jednome danu i mnoštvo drugih elemenata dodatno povećavaju rizike događanja prometnih nesreća, a istome pogoduje iznošenje blata na kolnik na kotačima traktora prilikom izvođenja poljoprivrednih radova. Ovakav neodgovoran način postupanja u prometu do krajnjih granica povećava rizik od događanja prometnih nesreća i to onih s najtežim posljedicama, a i sami ste svjedoci koliko ih je bilo unazad godinu dana.
Čitatelj RadioNG.hr portala poslao nam je fotografije traktora koji, kako kaže, iza sebe ostavlja ”hrpetinu gova*a”, koja osim što stvara probleme u prometu tako da se lijepi za kotače automobila, upravo ti automobili sadržaj raznose po ostatku naselja, te to smrdi u nepodnošljivoj mjeri.
Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, 1.000 kuna platit će vozač ako ne ukloni blato s kotača prije dolaska na suvremeni kolnički zastor. Isto toliko izdvojit će sudionik koji upravlja vozilom s neispravnim gumama, propisanim uređajima za upravljanje i zaustavljanje ili uređajima za spajanje vučnog i priključnog vozila.
Ujedno podsjećaju kako je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama u čl. 45. propisano da vozač koji se vozilom sa zemljane ceste, gradilišta i sličnih površina uključuje na cestu sa suvremenim kolničkim zastorom obavezno mora zaustaviti vozilo i ukloniti blato s kotača. Ako vozač ne ukloni blato s kotača, predviđena je novčana kazna u iznosu od 1.000 kuna. Isto toliko izdvojit će sudionik koji upravlja vozilom s neispravnim gumama, propisanim uređajima za upravljanje i zaustavljanje ili uređajima za spajanje vučnog i priključnog vozila.
Upozorava se kako se međutim rijetki vozači nažalost pridržavaju ove zakonske odredbe, a problem nastaje kada padne kiša uslijed čega dolazi do miješanja zemlje s kišom te se stvara blato, kolnik je tada vrlo sklizak i postaje opasan za sve sudionike u prometu.
Prema članku 35. Zakona o sigurnosti prometa na cestama vozač je dužan s ceste i cestovnog zemljišta ukloniti i predmete i tvari koje s njegova vozila padnu na cestu i cestovno zemljište, te predmete koje je pri zaustavljanju vozila ostavio na cesti, ako to ne učini Zakonom je predviđena novčana kazna u iznosu od 1.000 kuna, a ako se radi o pravnoj ili fizičkoj osobi-obrtniku određena je novčana kazna u iznosu od 5.000 do 15.000 kuna. Za upravljanje neregistriranim traktorom propisana kazna iznosi 700 kuna.
Ako vozač, vlasnik vozila ili druga osoba ne postupe u skladu sa Zakonom, odnosno ako ne uklone predmete i tvari koje s njegova vozila padnu na cestu i cestovno zemljište o njegovom trošku to će učiniti pravna ili fizička osoba kojoj je povjereno održavanje cesta.
Za uklanjanje blata s kolnika policija angažira tvrtke nadležne za održavanje ceste te im ustupa podatke o počinitelju prekršaja nanošenja blata na kolnik tako da će onaj koji nanese blato biti u obvezi i snositi troškove čišćenja koji mogu mnogostruko nadmašiti predviđenu novčanu kaznu temeljem Zakona.