Djeca mogu, igrajući se, naučiti sve što im želimo prenijeti, a uz to razmišljaju, razvijaju svoj istraživački duh, kreativnost, nove ideje te povezuju znanja. Istraživanja su pokazala da djeca najviše uče kada su opuštena i kada im je zabavno. Ta činjenica ne vrijedi samo za djecu već i za odrasle, a znanja koja steknemo na takav način, ostaju dugoročno.

U Dječjem vrtiću “Radost” Nova Gradiška prilagodba, odnosno adaptacija teče uredno, posjetili smo mališane i uvjerili se kako uz zabavu i smjeh provode dane u vrtiću.

-” U starijoj skupini prilagodba ne predstavlja problem, plača nema jer su u vrtiću već od jaslica. Pripremamo se za Dječji tjedan i jesensku svečanost. U starijoj skupini uče sve za pripremu škole, nema potrebe za Malu školu. Ne forsiramo djecu, sami su zainteresirani za slova i sve predškolske sktivnosti, neka djeca već znaju napisati svoje ime, no to je sve individualno. Djeca jedu raznovrsno, rijetko da ne vole nešto jesti. Imamo i grickalice, no jedu baš sve. Kod kuće mogu drugačije ali u vrtiću postoje pravila i sva djeca se drže istih. Njihove izjave i način razmišljanja je naša motivacija, to je ono što nam daje snagu i volju za svaki novi radni dan.” – rekla je Iva Pereglin, odgojiteljica starije skupine “Pčelice”.

Pjevanje, plesanje, bojanje, likovne aktivnosti, klasifikacija, aktivnosti su koje su nužne djetetu od najranije dobi, a sve ih možemo prolaziti kroz igru i zabavu. Roditelji često, imajući najbolju namjeru da zaštite svoje dijete, ograničavaju dijete u igranju tako da mu ne dozvoljavaju previše trčanja i skakanja. No upravo trčanje, skakanje, vrtnja i ostale motoričke aktivnosti su od krucijalne važnosti za zdrav rast i razvoj djeteta. Dozvolite svojem djetetu da se vrti, skače, trči po različitim podlogama, nema veze što će se možda uprljati, jer upravo tako će postati puno spretnije i inteligentnije u kasnijem životu. Istraživanja su pokazala da su današnja djeca i do 30% motorički slabija, a jedan od bitnijih razloga je taj što se manje kreću.

– ” Djeca prihvaćaju pravila i novo okruženje, dolazi do stvaranja novih prijateljstva. Petogodišnjaci su radoznali, pokazuju interes za slovima, prirodoslovljem. Prema njihovim interesima stvaramo bogato okruženje, pružamo podršku njihovu razvoju, zajedno sa roditeljima i odgojiteljicama. Bolje prihvaćaju jelovnik i pravila u vrtiću nego kod kuće, ovdje smo jedna mala obitelj koja zajedno doručkuje i ruča. Određena djeca imaju drugačije potrebe što se tiče prehrane, najčešće zbog alergija. Posao odgajatelja se radi srcem, odličan smo kolektiv koji daje maksimum. Odgajatelji su djeci uzor jer nas kopiraju i zaista moramo paziti na svaki korak i riječi.” – Jelena Rosić Progomet odgojiteljica srednje odgojne skupine “Sovice”.

– ” U skupini imamo 22 djece, već su se prilagodili, novo upisana djeca znaju ujutro još malo zaplakati ali kasnije bude sve uredu. Idu nam hladniji dani, velike su klimatološke promjene, no djeca se brzo prilagode, vole se igrati vani. Nemamo problem s kišom ili hladnijim vremenom, bitno je samo dobro i toplo odjenuti dijete. Ove godine imamo veliki broj djece u vrtiću, iako znamo da je osjetno manji broj djece u školama, nadamo se da će ove nove generacije prekinuti taj niz. Djeca nam ne odlaze, samo dolaze nova koja su na listi čekanja, i to nas veseli. – istaknula je Martina Abianac, odgojiteljica u mlađoj skupini “Balončići”.

 

Komentari