Zbog odličnih rezultata i ocjena odlučili smo razgovarati s ambicioznim mladim ženama, učenicama novogradiške Gimnazije koje su svojom zrelošću i ozbiljnim pristupom svoje srednjoškolsko obrazovanje, kao i državnu maturu privele kraju. Zašto su upisale Gimnaziju i što žele u budućnosti rekle su nam kroz razgovor:
-” Gimnaziju sam odabrala zato što ona najbolje priprema za fakultet, ta odluka mi se i danas čini ispravno jer su nas profesori odlično pripremili za daljnje obrazovanje, a i dala četiri godine za razmišljanje kako bi bila sigurna što ću upisati. Gimnazija traži učenje svaki dan, imamo raspored bez blok sata, svaki dan je 7 različitih predmeta. Problem je zbog količine gradiva, meni leže prirodni predmeti, najdraži su mi Fizika i Matematika, dok štrebanje ne volim.” – rekla je Marta Kekez.
Marta je išla na razna natjecanja iz Latinskog jezika, Matematike, Fizike. Zadatci na natjecanju su razumljivi ali matematika je preteška, jednostavno se to gradivo ne pojavljuje na nastavi pa sam odustala od natjecanja jer mi ne znače za daljnje obrazovanje, posebice latinski, naglasila je Marta.
-” Nakon osnovne škole nisam znala što bi dalje, gimnazija je bila odličan odabir posebice zbog pripreme za fakultet. Najzahtjevniji predmet bio mi je Engleski jezik, a volim Matematiku i Fiziku. Učenicima stvaraju problem jer zahtjevaju stalno vježbanje, kao i latinski jer je ogromna količina gradiva koje treba usvojiti. ” – rekla je Ana Ćepić
Ana je išla na državno natjecanje iz Matematike i taj odličan plasman nagradit će ju izravnim upisom na odabrani fakultet u Osijeku. Učenici 4.d razreda ističu kako su izleti ono što će zapravo najviše pamtiti, a posebice natjecanja poput državnog natjecanja iz Latinskog održanoga u Zadru.
Državna matura kao nijedna dosada, s posebnim fokusom na higijenu i razmak među učenicima. Iz nekog učeničkog aspekta, matura kao i svaka do sada. Neka su pitanja bila teža, neka lakša, a neka su im zadavala prave glavobolje.
-” Na početku zadnje godine gimnazije, nakon štrajka učitelja toliko smo se opustili i nismo bili svjesni kako je vrijeme proletjelo. Nedostajalo mi je druženje, profesori, naša učionica za vrijeme koronakrize. Nismo se uspjeli pozdraviti međusobno niti s profesorima, došla je online nastava, bilo je kaotično, pripremali smo se oko mature, završavali redovnu nastavu,” – kaže Marta
-” Online nastava je ispunila svoju svrhu no ne može se usporediti s normalnom nastavom, ostat će žal za nekim stvarima koje nismo mogli održati, norijadu smo uspjeli organizirati no to je bilo kratko, te posljednje lude dane smo proveli učeći. Složan smo razred, povezani smo, tako da vjerujem kako ćemo se još družiti i pozdraviti srednju školu na lijep način,” – dodaje Ana.
Učenici 4.d razreda ističu kako su izleti ono što će zapravo najviše pamtiti, tako su gimnazijalci između ostaloga posjetili Monte Carlo i Sarajevo.
Znanje koje se stječe u srednjim školama, dovoljno je, kažu, kvalitetno da učenici mogu biti konkurentni na hrvatskim sveučilištima. Dosta toga, naravno, ovisi i o pojedincu i njegovom odnosu prema radu, pa smatraju da su nastavnici ti koji bi trebali inspirirati učenike. Važno je posložiti prioritete i dobro organizirati vrijeme napominju gimnazijalke, buduće studentice Fakulteta za elektrotehniku i računarstvo.
-” Gimnazijalci imaju društveni život, ja imam hobije, trenirala sam, izlazila vikendom, družila s prijateljima bez obzira na školu i sve uspješno riješila. Ja se u pauzi između učenja dvije lekcije nagradim surfanjem društvenim mrežama. Volim sve riješiti na vrijeme, treba samo steći dobre navike, kasnije budem sretna jer sam odradila posao i olakšala sama sebi. Gimnazija ima utjecaja na našu zrelost, svjesni smo da nas za nekoliko mjeseci čeka samostalan život, moramo se potruditi oko svoje budućnosti. jako sam uzbuđena zbog odlaska na fakultet, Ana i ja ćemo se susretati na istom studiju, nadamo se novim prijateljstvima. Mislim da ćemo se brzo prilagoditi i savladati sve prepreke,” – kaže Marta.
-” Nema veće razlike između učenika gimnazije ili strukovne škole, ja sam kao i Marta imala sasvim dovoljno vremena za izlaske, sport, druženja, ali škola je bila prioritet. Ja nemam problema s fokusiranjem na učenje uz društvene mreže. Kad učim, učim, ugasim mobitel i posvetim se gradivu. Četvrti razred srednje je razdoblje kada moramo biti ozbiljni i odgovorni jer nas čekaju veliki izazovi i nova sredina. Moramo ozbiljno shvatiti fakultet ali trebamo se znati opustiti kako bi lakše prošli kroz još jednu životnu fazu. Jedva čekam odlazak na fakultet, imam osjećaj da je vrijeme za promjenu, pogotovo nakon ove situacije s koronakrizom, nadam se normalnom školovanju bez online nastave i super društvu,”- zaključila je Ana.
Za budućnost spremne, Marta i Ana pune potencijala, trebale bi biti uzor mlađim generacijama. Na mladima svijet ostaje. A da bi budućnost ovih pametnih mladih djevojaka bila sjajna treba im podrška i pomoć odraslih, društva, ali i države. Uvjereni smo kako ćemo o uspjesima mladih Novogradiščanki još čuti. Još jedna generacija maturanata se pozdravlja s Gimnazijom, a idući tjedan i službeno, dodjelom svjedodžbi i maturalnom zabavom.