Zebra Dots je jedno osvježenje, kako na hrvatskoj, tako i na slovenskoj sceni, pogotovo kada je u pitanju urbana glazba koja, možemo slobodno reći, iz godine u godinu ima sve više nade za opstanak, štoviše za bolji položaj na regionalnoj glazbenoj sceni. Glazbeni stil ovog benda ne može se opisati jednom riječju. Ne mogu se čak ni nabrojati svi glazbeni žanrovi koji su ukomponirani u jednu cjelinu. Možda je to najbolje jednom rekao Koolade, jedan od osnivača benda, a koji je nazvao ovu glazbu “electro-akustični doživljaj”. Uglavnom, pročitajte zanimljivi intervju koji smo odradili s bubnjarom Ivom Rimcem i tijekom kojeg smo (a što ste drugo očekivali) u više navrata spomenuli kako Hrvati i Slovenci mogu biti zajedno. I čak napraviti takvu glazbenu kombinaciju koja bi trebao poslušati svatko tko se imalo razumije u glazbu (naglasak je na dobru, jer ima i onih koji se razumiju u lošu glazbu, štoviše, većina su).
Za početak intervjua zašto baš naziv Zebra Dots, odakle ta ideja?
“To je umalo tako kako i ovaj bend zvuči, znači neka kombinacija muzike koja ide uz urbani zvuk, ali je sve snimano uživo u studiju, koriste se živi instrumenti, nema sampleova. Kao prvo zvali smo se London i vidjeli smo kad “proguglaš” London to ne vodi nikud i onda smo odabrali novo ime koje je slučajno došlo od neke prijateljice. Sviđalo nam se, bilo je novo i to je to.”
I cilj je ispunjen, čim upišemo u Google Zebra Dots vi ste na prvom mjestu.
“Tako je (smijeh).”
Ovo je jedan internacionalni projekt, hrvatsko-slovenska suradnja, je li to moguće da Hrvati Slovenci surađuju?
“Pa evo vidite, u sportu i muzici uvijek (smijeh). S Matkom (Koolade) kojeg svi već dobro znate, upoznali smo se preko nekog repera iz Amerike. Snimao sam bubnjeve za njega za neke stvari….”
Znači upoznali ste se preko Amerikanca, zanimljivo! (smijeh)
“E pa tako, da (smijeh)…vrlo zanimljivo. I onda je počeo Matko dolazit u Ljubljanu u moj studio. Štimali smo beatove i bubnjeve. Zvao sam frendove jazzere iz Ljubljane da dolaze, jer su sessioni s vremenom postajali sve zanimljiviji. U početku smo radili kao instrumental trio. Koolade je bio producent, a onda se to razvilo u ovo što je danas. Sve se to dogodilo vrlo brzo, od 2010. godine do izdavanja ploče prije godinu dana.”
Rekli smo već, prije godinu dana izdan je prvijenac “Walking On A Chance”, a ono što je važno za istaknuti je da je izdan za Universal Music, jer je ovo prvi put da je jedan naš bend izdao materijal pod njihovom etiketom.
“Baš u to doba kada smo sastavljali grupu upoznali smo par ljudi u Ljubljani gdje imaju office i odnijeli smo im snimke. Oni su slušali te stvari, stvar po stvar, ne možeš “belivet” i odlučili izdati stvari za “Western Balkan Region”, odnosno to su Austrija, Slovenija, Hrvatska i Srbija.”
To je zaista velika stvar.
“Mi smo jako zadovoljni i ova izdavačka kuća je super, baš smo se poklopili s ljudima, a ono što nas je iznenadilo je da su slušali našu muziku, dakle stvar po stvar. Imamo 17-18 stvari koje smo snimili za prvi album, nismo sve izdali, ali nas je iznenadilo na kojem se nivou to radi i bilo nam je drago.”
Baš sam pričao kolegama. Kada bi nekome pustio Zebra Dots i da ne znaju tko se, mislili bi da ste stranci.
“To nam svi ljudi govore. To je minus za nas, nitko ni ne zna (BIG LAUGH)…Stvarno svi puštaju ovu ploču, ali eto ljudi ne znaju da smo iz Slovenije i Hrvatske, odnosno Zagreba i Ljubljane. Mislim da će pomoći ova promocija. Nadam se.”
U zadnje vrijeme čim spomeneš Hrvatsku, to i nije dobro. Možda vam sada to i paše.
“Dobro, nećemo sad u politiku (smijeh)”
Zebra Dots imaju dvostruki singl “Outta My Mind/Pokvareni telefon” koji je nedavno izdan.
“Ove stvari su izašle kao jedan EP i možda čak i zadnji single s ove ploče, jer smo već u studiju i pravimo nove materijale. “Outta My Mind” je osobna stvar Kooladea, njegov je lyric. Ubacili smo u lyric video na Youtubeu kolačiće unutra, tako da ide “chocolate cream butter”…tako nešto svašta….slično (smijeh) A “Pokvareni telefon” je bila jedina stvar na hrvatskom, sve ostale imamo na engleskom, jer se trudimo ići van. Znači pjesma govori doslovno o pokvarenom telefonu, ono kad se svađaš oko jedne bezvezne stvari i sto ljudi priča i priča i nigdje ne dođeš. To nam se jednom dogodilo na humorističan način. Koolade je napisao tekst za tu stvar i to je to.”
Mogu reći da za strance odlično pjevate na hrvatskom (smijeh).
“(smijeh)…hvala….(smijeh).”
Što dalje nakon ove prve ploče, nakon ovog EP-a, kakvi su planovi za budućnost?
“E baš sad kad prekinem ovaj telefonski razgovor Matko nam je došao ponovno u Ljubljanu u studio i idemo snimat neke bubnjeve. Naša pjevačica će sada postati mama, za možda 14 dana i odlučili smo pauzu koja nam se stvorila odraditi inovativno i kreativno. Imamo u planu čak neki featuring, ali kako se to kaže, još je poslovna tajna. Dakle, idemo snimat bubnjeve, pravit nove stvari i mislim da će se za koji mjesec opet puno čuti za Zebra Dots. A nastavljamo i s koncertima.”
Znači koncerata ima, odnosno da urbana glazba i dalje živi. Ajmo malo popričati o toj sceni, neki kažu da je mrtva, ali ima puno bendova i producenata koji se trude da ona ostane na životu.
“Da, ima ih, ali troše energiju. Jer osim ovih mainstream playlista….mislim vrlo je drugačije nego 90-ih godina i to se više neće ponovit, ali zbog interneta i svih ovih aplikacija mislim da se i alternativa i urbana scena dobro razvijaju po drugim kanalima i zanimljivo će biti za 5 godina to vidjeti. Npr. koliki će biti medijski “influence” od ovih stvari koje su sad. Sve se to brzo mijenja, ja kažem. Tako da nema panike za mjuzu, mislim da u Hrvatskoj i cijeloj bivšoj Jugi ima puno bendova. Tako da….ima nade.”
Nekako su tu ključne i radijske postaje. Došlo je do formatiranih programa na raznim radijskim postajama. S time se izgubila nekakva underground/alternativna scena i urbana glazba, da tako kažem.
“Ja mislim da je to zbog modela kojeg upotrebljavaju. Inače u 90-ima, to znamo mi koji smo prešli tridesete godine, imali smo priliku vidjeti da su urednici na radiju imali tu slobodu da biraju muziku za ljude, a sad je obratno. Sada se pita ljude po anketama što hoće slušati i uvijek dođeš na Tinu Turner i Joe Cockera, koje ja volim, ali ono”….(TIŠINA)
….prekid live intervjua…krep’o odašiljač…(znali smo da ima nešto čudno u toj hrvatsko-slovenskoj suradnji)…složili smo se da je možda u pitanju neki od ovih formatiranih radija…”tko će kome, ako neće svoj svome” – kažu neki (BIG LAUGH)
—nastavak nakon 20 minuta—
Ivo o prekidanju intervjua: Mislim da nisu u pitanju Slovenci i Hrvati, nego oni koji zarađuju na tome (op. a. formatirani program) (smijeh)….
Gdje smo ono stali…pričali smo o urbanoj sceni…složili smo se da ima puno urbanih bendova i producenata, ali ne mogu doći do izražaja.
“Ne mogu proći, jer je taj format radio, taj business model kojeg upotrebaljavaju, obrnuta logika od 90-ih koliko ja primjećujem, a ja već 20 godina profesionalo sviram po bendovima. U prošlosti su urednici imali tu moć da kažu što je dobra muzika i što se pušta u eter. U Hrvatskoj je to bolje, u Sloveniji je “mrak”. A sada je logika da se raspituju s anketama. Mislim da je to u funkciji radija pogrešno, ako mene pitaš kao glazbenika. Radio je bio uvijek onaj koji je ljudima dao “service” i to kvalitetan. Sada više nema, barem kod nas, postoje samo 2 radija koja puštaju bendove poput Zebra Dots, neću ih sada spominjati. Ostalo…..nema šanse.”
Sada kada si mi spomenuo formatirani program odmah mi osmijeh na licu, jer znam da neki Slovenci rade u Hrvatskoj formatirani program (obostrani smijeh), ali neću više o tome….Slovenci su nam dragi susjedi, slovensko-hrvatska suradnja je ovdje odlična…portal “Ravno do dna” napisao je jednom “Zebra Dots – Wlaking On A Chance – kvalitetan pop izvan estradne kaljuže”…mogu reći da je to stvarno točno i da su dobro rekli.
“I Rolling Stone magazin dao je dobru kritiku i vrlo smo zahvalni na tome.”
Zaista drugačiji sound od bilo koga na našoj sceni. Želim i tebi i cijelom bendu puno uspjeha. Što god budete imali novoga, javite nam se, nismo formatirani radio i ako treba prvi ćemo pustiti u eter vaše stvari (smijeh).
“Hvala puno. Pozdrav i vama. Pozdrav i od Kooladea” (op. a. nalaze se u automobilu na putu za studio gdje idu radit na novom materijalu)