HŽ Holding je, ne tako davno, točnije od 1. studenog, obećao novo poglavlje u povijesti Hrvatskih željeznica i veću organiziranost željezničkog prometa, kada su Programom restrukturiranja osnovane tri zasebne i samostalne tvrtke – HŽ Infrastruktura, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo. Ova tri operatora još uvijek nisu potvrdila rečeno, kao ni međusobnu logističku suradnju. Lista potencijalnog viška radnika sve je veća, kao i broj zahtjeva radnika za sporazumni prestanak radnog odnosa uz isplatu poticajnih otpremnina, uključujući i radnike HŽ Vuče vlakova.
Problematiku na svojim leđima osjete i krajnji korisnici HŽ-ovih usluga. Žitelji istočne Slavonije sasvim opravdano su 9. prosinca iskazali negodovanje ukidanjem jedine brze željezničke veze koja je spajala Osijek i Zagreb, a ocijenjena je neisplativom. Četiri izravna vlaka Osječane su nastavila voziti preko Koprivnice. U pitanju su dotrajali vlakovi kojima je uz mnogobrojna stajanja i presjedanja potrebno mnogo više vremena za putovanje. Alternativna opcija ne postoji, putovati autobusom ili osobnim automobilom mnogo je skuplje.
HŽ Infrastrukturu netom prije toga uzdrmao je izgubljeni sudski spor u visini od 170 milijuna kuna, kada je direktor Uprave HŽ Infrastrukture priznao da tvrtka posluje na rubu svojih mogućnosti. Naplata radničkih potraživanja dodatno ugrožava procjene prema kojima bi HŽ Infrastruktura ovu godinu trebala zaključiti na pozitivnoj nuli.
Kulminacija jedne od najskandaloznijih priča ovoga blagdanskog prosinca uslijedila je iznenadno niskim temperaturama, obilnim oborinama, zamrzavanjima i ostalim zimskim poteškoćama. Putnički, ali i neki brzi vlakovi, diljem Hrvatske, a posebice u Slavoniji, počeli su nesnosno kasniti ili čak uopće ne kretati na putovanja. Kašnjenja su ponegdje veća i od jednog sata. HŽ je jedno od rješenja ponudio u vidu brzih i međunarodnih vlakova koji će stajati na svim stajalištima kako bi se putnici prevezli do svojih odredišta.
Problematika je najočitija na području Nove Gradiške, odnosno na izrazito prometnoj liniji od Slavonskog Broda do Novske. Naime, zbog radova obnove i rekontrukcije na dionici Okučani – Novska, koji su započeli u rujnu ove godine, točnije, rekonstrukcijom sjevernog kolosijeka, vlakovni promet je bio otežan i već tada su se bilježila znatna kašnjenja. Posebice su ogorčeni radnici i učenici čija su odredišta udaljena i na desetke kilometara, te im je jutarnji vlakovni prijevoz od životne važnosti. Alternativna opcija ne postoji, putovati autobusom ili osobnim automobilom mnogo je skuplje. Željeznički prijevoz žila je kucavica ovoga kraja, putnička opcija koja gotovo nikada nije iznevjerila, a ni cijene prijevoza vlakom nisu znatnije poskupljele u posljednjih 20 godina. “Ulje na vatru” dolilo je i najavljeno poskupljenje karata od 15% od 1. siječnja 2013. godine.
Neki od djelatnika Radija Nova Gradiška također su revoltirani ovim slučajem jer su i sami putnici. Općenito je pravilo kako medijska kuća traži brzinu, sposobnost i točnost u radu svojih djelatnika. Postavlja se pitanje kako kvalitetno raditi, ako u onim najvažnijim i najaktualnijim jutarnjim satima informacija “zastane u prometu”.