Kako ističe ravnatelj Osnovne škole “Ante Starčević” – Rešetari Tihomir Batalo sve aktivnosti vezane za ovaj projekt dogovorene su na učiteljskom vijeću, sve je timski planirano i u njega su uključeni i roditelji i učenici. Što se tiče poticanja učenika na kvalitetnije korištenje slobodnog vremena Batalo kaže kako škola nudi zamjenske aktivnosti jer su svjesni činjenice da toga vremena ima dostatno, a žele skrenuti pozornost da ono bude aktivno i iskorišteno na najbolji mogući način.
„Isto tako želimo da učenici razvijaju osobnu odgovornost za korištenje spomenutih medija, odnosno, nazvali smo to “hod medijskim prostorom”, znači da se samokritičnost u tom dijelu prokomentira s roditeljima i da to vrijeme bude kontrolirano“ napominje Batalo.
„Stvarno želimo potaknuti učenike koji zajedno sa svojim roditeljima žele provesti ovaj projekt. To je u biti slobodan izbor. Roditelji su također bili podrška jer su potpisali suglasnost za sudjelovanje u projektu, te se odazvalo 50 učenika, odnosno 21% naših učenika. Smatram da je to solidan rezultat, jer su to svakako učenici koji će projekt u stvarnosti i provesti“, kaže ravnatelj Tihomir Batalo.
Što se tiče aktivnosti koje će biti održane tijekom realizacije ovog projekta, danas (utorak 24. travanj 2012.) djeca se se pozabavila društvenim igrama. U srijedu će biti provedena razna sportska natjecanja, te će se održati i radionica „Kad se male ruke slože“ gdje će učenici izrađivati razne rukotvorine. U četvrtak 26. travnja bit će organizirano pješačenje kroz mjesto, a u petak bakina kuharica gdje će se roditelji sastati sa svojom djecom i raditi palačinke.
S obzirom da je jučer (utorak, 23. travanj 2012.) na našem području vrijeme pokvarila kiša, planirana „Zelena čistka“ – akcija čišćenja okoliša bit će provedena najvjerojatnije u petak 27. travnja 2012. godine.
Pretjerano korištenje mobitela, računala ili gledanje televizije svakako utječe i na učenje. Kako kaže pedagoginja Marija Dautović, to se vidi i na njihovom rječniku jer djeca više ne znaju razgovarati zbog konstatnog boravka ispred ekrana. Taj razgovor je najčešće kratak s kratkim odgovorima, djeca se slabo druže i sve više su pored računala i ostalih ekrana. Pedagoginja ističe da pretjerano gledanje u ekran ili mobitel, odnosno korištenje takvih uređaja utječe i na ocjene, te se vidi i umor na djeci jer ostaju uz računalo ili televizor do nekog doba u noći.
Škola je prošlog tjedna provela i anketni upitnik o korištenju 3 ekrana, televizora, monitora računala i mobitela, te su rezultati ankete poražavajući gdje su učenici istaknuli višesatno gledanje televizora ili korištenje računala i mobitela, te se to vrijeme čak izjednačilo s onim provedenim u školi.
Autor: Nikola Knežević