18 godina je prošlo od kada je službeno osnovana Turistička zajednica grada.Prvog dana mjeseca travnja aktualne godine, svečano će biti obilježeno 15 godina od trenutka kada je u gradu otvoren Turistički ured Turističke zajednice.U povijesnom smislu, 15 godina je, možda malo.Kada iza tih godina stoji nekolicina značajnih priznanja i ogroman trud, uspjeh je tim veći.A, uspjeh predstavlja nekoliko cvjetova (onih službenih, statusnih, uz veliki broj površina koje se diče onim prirodnim cvjetovima).
Krenimo redom-2002.godine grad Nova Gradiška okićen je ZELENIM CVIJETOM SA ZLATNIM ZNAKOM, kao najuređeniji manji grad na kontinentu.Dvije godine kasnije, 2004.uručeno nam je priznanje ZELENI CVIJET SA BRONČANIM ZNAKOM, dok smo 2009., zasluženo dobili međunarodno priznanje ZLATNI INTERSTAS. Zahvaljujući atraktivnim interpretacijskim pločama koje će, u okviru aktivnosti projekta VOLIM HRVATSKU, narednih dana biti postavljene na službene ulaze u grad, svi mi koji se volimo nazivati lokal-patriotima, moći ćemo goste, kao pravi domaćini, ali i turistički djelatnici,upoznati s pričom o najuređenijem malom gradu na kontinentu.
Kada je novogradiška turistička priča nošena ogromnim entuzijazmom počela prije 18 godina, čak se i najvećim optimistima činila poput utopije.Posljednjih godina, priča donosi plodove, financijsku dobit i sve više turista u ovaj, naš, najdraži dio Slavonije.Kontinentalni turizam i sve ono što on jest, u edukativnom i promotivnom smislu, uspješno je „zavrtjela“ Hrvatska turistička zajednice pokrenuvši, u suradnji sa sustavom Turističkih zajednica, prije 12 godina ekološko-edukativan projekt VOLIM HRVATSKU, kao dio trajnih aktivnosti koje za cilj imaju mobilizirati sve subjekte u sustavu-vrtiće, osnovne škole, komunalne tvrtke, javne institucije, medije, ali i pojedince.Projekt VOLIM HRVATSKU zahvaljujući ne brojenim aktivnostima provedenim na kontinentu, proteklo je desetljeće istinski osvijestio pojam turizma i promijenio percepciju o prostoru na kojem živimo. Osim toga, u suradnji s nositeljem aktivnosti, Turističkom zajednicom grada, projekt je sustavno poboljšao raznovrsnost i kvalitetu
pojedinih elemenata i ukupne ponude turističkih destinacija, potaknuo na razvoj novih proizvoda u različitim segmentima turističke ponude, unaprijedio elemente i kvalitetu ponude, potaknuo na razvoj novih kulturnih inicijativa, ali i čuvanje tradicijske i etno baštine.Ono što je, dugoročno, kažu turistički djelatnici, najznačajniji element čitavog projekta je podizanje razine gostoljubivosti i stvaranje klime dobrodošlice.
Upravo su u tom području djelatnice turističke zajednice grada Nova Gradiška učinile najveće pomake, naučivši nas sve kako je „Čovjek-ključ uspjeha u turizmu“ i kako smo svi, svakodnevno, najbolji promotori svoga kraja.Članovi komisije Hrvatske turističke zajednice prethodnih su godina nagradili i brojne pojedince u kategoriji najljepše uređene okućnice i balkona.Upravo na tom tragu svi možemo sredinu učiniti turistički prepoznatljivom i estetski ugodnijom, pa je preporuka djelatnica Turističke zajednice grada da svakodnevno, posebno s dolaskom proljeća, u svojim dvorištima i najužem okruženju, „poradimo“ na uređenju okoliša . Uz onu čuvenu, nacionalnu „VIŠE CVIJEĆA-MANJE SMEĆA, novogradiška Turistička zajednica osmislila je i vlastitu akciju S:O:NG:, sačuvajmo okoliš Nove Gradiške, a priči pridružila i najmlađe, polaznike dječjih vrtića. Turistički prepoznatljiv okoliš, onaj koji stručnjaci Hrvatske turističke zajednice, na terenu, strogo ocjenjuju , predstavlja i prisutnost tzv.smeđe turističke signalizacije, koje je, svakim danom ,u gradu, ali i na značajnim turističkim destinacijama, sve više.
Osim toga, djelatnice Turističke zajednice podsjećaju kako svi možemo vlastitim idejama pomoći u realizaciji autohtonog, prepoznatljivog suvenira grada.Prije nekoliko godina priča o VENERI SA SLAVČE, prepoznatljivom komadiću daleke povijesti, ali i geografije, po prvi je puta predstavila ideju o mogućem suveniru grada.U međuvremenu, pokretanjem brojnih Obiteljsko poljoprivrednih gospodarstava nametnula se i ideja o jestivom suveniru, obzirom na činjenicu kako smo gastronomijom na daleko poznati. Biciklistička staza, Posavska poučna cesta kao jedinstveni, nadaleko poznat geografsko-edukativno-turistički sadržaj,nekoliko tradicionalnih manifestacija-Pokladni dani, Sarmijada i provijada, Izložba cvijeća, Izložba old timera, Novogradiško glazbeno ljeto,Advent u našem gradu-manifestacije su koje su, u prethodnih 15-ak godina našle svoje stalno mjesto u kalendaru događanja u režiji Turističke zajednice grada, uz svesrdnu pomoć brojnih udruga i pojedinaca.
Priča s početka teksta, u vrijeme kada je turizam živio isključivo na ulicama grada, posljednjih se godina, zahvaljujući promociji, edukaciji, ali i ljudima spremnima na rizik, sve više iz središta grada, premješta u ruralni prostor.I svjetski stručnjaci upravo oblik seoskog turizma smatraju najbrže rastućom granom turizma.Stoga , o prostoru ruralnoga koji su prepoznali i gosti s najudaljenijih svjetskih destinacija, zahvaljujući pravom marktingu, ali i usmenoj predaji, neki drugi puta.Uz selo, aktivnosti se, polako, ali sigurno sele i u međugranične prostore, zahvaljujući znanju, kreativnosti, ali i sredstvima europskih fonodova koja su, također znale iskoristiti djelatnice Turističke zajednice grada.
Uz tri gracije koje oduvijek krase središte novogradiškog parka, i tri gracije Turističke zajednice grada, žene koje su turizam učinile prepoznatljivim i mogućim i na lokalnom terenu, zaslužuju svoje mjesto. Barem na e-stranicama.
Autor: Simonida Tarbuk