Unatoč novonastaloj situaciji pojave koronavirusa Gradsko vijeće Grada Nova Gradiška sastalo se danas kako bi razgovarali o gradskim temama vezanim uz svakodnevno funkcioniranje grada i gradskih vlasti.

Situacija po pitanju koronavirusa u Hrvatskoj se rasplamsava, a iz tog razloga vijećnici su zamoljeni da ne postavljaju pitanja ako doista nisu jako važna i ne mogu čekati sljedeću sjednicu koja će se održati kroz mjesec dana.

U početku SDP-ov vijećnik Franjo Kikić došao je s prijedlogom da se s Dnevnoga reda ukloni druga točka o kojoj bi se predugo raspravljalo, što je vijeće i prihvatilo, riječ je o dosadašnjim aktivnostima i Planu poslovanja tvrtke Vodovod zapadne Slavonije d.o.o. Nova Gradiška.

Aktualni sat svojim pitanjem otvorio je Tomislav Bećirević. Naime, vijećnika je zanimalo pitanje aktualne teme koronavirusa, jer kako kaže, novonastala situacija važnija je od politike i svega ostalog.

Trenutna situacija bit će ogroman udar na gospodarstvo, zanima me ima li grad spremne mjere i plan kako pomoći gospodarstvenicima, jednako kao i stanovnicima grada Nove Gradiške. Jer nakon nadolazeće recesije sigurno će biti teško i netko će ostati bez posla. Među ostalim, neki građani odgađaju plaćanje komunalne naknade i slično, dok se neki gradovi odriču prireza… Poštovani gradonačelniče, može li i Nova Gradiška po tome pitanju napraviti nešto za stanovništvo – pitao je Bećirević, na što mu je saborski zastupnik i gradonačelnik Vinko Grgić odgovorio može i hoće i dodao:

Govorimo o problemu Gradske blagajne gdje jako puno ljudi dolazi i plaća račune zato što je naknada nula kuna i već smo uveli određene mjere za naplatu, a to je da jedna po jedna osoba ulazi. S obzirom na to da su starije osobe u najrizičnijoj skupini mi ih molimo da ostanu kod kuće i ne kreću se po gradu, a među ostalim i ne plaćaju komunalnu naknadu za sad jer neće dobiti nikakvu kaznu. Drugo, zajedno s drugim gradonačelnicima pripremamo određene mjere i do zaključka ćemo doći zajedno, a nositelj svega je država, i danas će biti izlaganje na temu tih mjera, pa ćemo se prikloniti svemu tome – rekao je

Sljedeća za govornicu izašla je vijećnica Ljiljana Ptačnik koju je zanimalo što se može učiniti za dignitet sahrana

– Što je s nadstrešnicom koja je nužno potrebna da se ljudi mogu skloniti za vrijeme pogreba, kada je kiša ili sunce, a drugo pitanje mogu li se ukopi i sahrane pomaknuti sa 14,00 sati pomaknuti na 15,00 i 16,00 sati, jer koliko ljudi mora izaći s posla i koliko to košta… I još jedan prijedlog za koji smatram da ne iziskuje velika sredstva, da se vrata mrtvačnice umjesto na željezničku prugu okrenu prema groblju tako da cijela pogrebna povorka ne mora okolo kružiti –

Grgić je odgovorio sljedeće:

– 2010. godine jednoglasno je donesena odluka za realizaciju upravo toga projekta – za nadstrešnicu, odnosno ceremonijalnu dvoranu. Dakle, to je tada potvrđeno jednoglasno ispred Gradskoga vijeća. Međutim, za taj projekt je potrebno 5,6,7 milijuna kuna i treba otkupiti još dvije kuće tamo. U ovome trenutku za to nemamo novaca. A da napravimo nešto što nije adekvatno, potrošimo milijun ili dva i onda kada za dvije ili tri godine budemo imali novaca, pa da to rušimo, to nećemo! Prijavili smo projekt, ako prođe i ako bude sve kako treba, kupit ćemo kuće i ići u realizaciju projekta. A što se tiče satnice, to moramo dogovoriti s komunalnom tvrtkom Eko Kong koja se brine o tome –

Vijećnika Antuna Škvorčevića zanimale su gradske nekretnine, odnosno koliko ih je prodano i koliko je od istih prihodovano, te kako u Proračunu nema novca za stare projekte, a već se provode novi.

– U ovom proračunu nemamo novaca za taj projekt. Nismo ga izglasali za 2020. godinu. Sljedeće godine ćemo ga možda imati. Što se tiče ostalih stvari, dobit ćete pismeni odgovor kako bi znali što smo prodali, a što kupili – odgovorio je Grgić

Zabrinut za Novogradiščane koji nisu u Hrvatskoj i njihov povratak zbog epidemije koronavirusa, vijećnika Željka Bigovića zanimalo je zapošljavanje istih, na što mu je Grgić kratko odgovorio:

– Reći ću Vam samo jednu stvar, 2016. godine kada sam preuzeo upravljanje gradom broj zaposlenih u NG bio je 3700, a danas je 4900. Broj nezaposlenih 2016. godine bio je nešto više od 1500, danas je negdje oko 600. To je moj odgovor na Vaše pitanje –

Jesu li gore postavljena pitanja doista bila od ”životne važnosti” da se na njih moralo odgovoriti na današnjoj sjednici ili ipak trenutno imamo većih problema od navedenog, prosudite sami.

 

 

Komentari
Prethodni članakIZVANREDNA SJEDNICA ŽUPANIJSKOG STOŽERA: Potvrđena prva zaražena osoba u Brodsko-posavskoj županiji
Sljedeći članakBrodsko – posavska županija: Prvi oboljeli je muškarac s područja Nove Gradiške!