Danas vam donosimo intervju s Josipom Brozovićem, vlasnikom uspješne novogradiške tvrtke Pannonia consulting d.o.o. koja je na tržištu već četvrtu godinu, i u tom je, relativno kratkom razdoblju, postala visoko prepoznatljiv poslovni partner u kreiranju izvrsnih poslovnih rezultata kojima ostvaruje ciljeve svojih klijenata, partnera i zaposlenika putem pružanja individualnih, kvalitetnih, profesionalnih i učinkovitih usluga savjetovanja.

Za početak, gosp. Brozović, molim Vas da se predstavite našim čitateljima.

Preko deset godina radim kao projekt manager na mnogobrojnim projekatima financiranim iz EU i nacionalnih fondova, prvo u civilnom sektoru, zatim u javnom, i u konačnici u privatnom. Radno iskustvo stjecao sam kroz pripremu i provedbu više od 25 projektnih prijedlog financiranih kroz Erasmus + program Europske Unije, više od 20 projekata financiranih iz nacionalnih i međunarodnih fondova, te kao konzultant na projektu Ministarstva socijalne politike i mladih. Također, radio sam u Odjelu za pripremu i programiranje natječaja iz Europskog socijalnog fonda pri Službi za EU fondove Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, te kao koordinator 2 međunarodna projekta Strateškog partnerstva u Latviji i Španjolskoj. Specijalizirao sam se za izradu projektnih prijedloga iz domene Europskog socijalnog fonda, te svojim iskustvom pridonijeo realizaciji niza projekata u svim poljima. Diplomirao sam na Pravnom fakultetu u Osijeku gdje sam stekao naziv magistra prava. 2017. godine, nakon izlaska iz javnog sektora, odlučio sam osnovati tvrtku Panonnia consulting d.o.o. u kojoj sam okupio stručnjake iz različitih područja, kako bi stečenim znanjima i vještinama pridonijeo razvoju različitih lokalnih zajednica kreiranjem i implementacijom projektnih idea skrojenih prema potrebama zajednice. Moja radna etika je vođena željom za uspjehom i posvećenosti ostvarivanju ciljeva i vizija naših klijenata.

Pannonia consulting d.o.o. postoji već nekoliko godina i u tom je periodu, vjerujem, stekla povjerenje klijenata iz različitih sektora, a time i iskustvo u mnogobrojnim područjima?

Tako je. Na početku smo bili fokusirani na Europski socijalni fond, te smo radili uglavnom za jedinice lokalne samouprave i organizacije civilnog društva na širem novogradiškom području. S vremenom smo rasli po broju zaposlenika, što nam je omogućilo ulazak i na druga tržišta, tako da naša baza klijenata sad obuhvaća veliki broj jedinica lokalne samouprave od Punitovaca u Osječko-baranjskoj županiji do Grada Kaštela u Splitsko-dalmatinskoj županiji, organizacije civilnog društva iz svih regija Hrvatske, brojne ustanove, poduzetnike itd., u svim europskim i strukturnim fondovima; od Europskog socijalnog fonda, preko infrastrukturnih projekata iz Konkurentnosti i kohezije, do projekata financiranih kroz Program ruralnog razvoja. Širenje poslovanja doprinijelo je otvaranju podružnice u Zagrebu.

Protekla je godina bila obilježena pandemijom koronavirusa koja je negativno utjecala na gotovo čitavo gospodarstvo u cijelom svijetu? Kako je pandemija koronavirusa utjecala na Vaše poslovanje?

Pandemija je usporila neke procese kao što su objava novih natječaja i poziva iz ESIF-a, a odrazila se na logističku organizaciju našeg poslovanja; međutim nije imala značajan utjecaj na uspješnost našeg poslovanja, tako da smo u prošloj godini imali i nova zapošljavanja i stekli nove klijenata. Nasreću, sektor u kojem radimo, je uslijed činjenice da je riječ o dugogodišnjem financijskom okviru kojeg se državna uprava dužna držati, nastavio normalno funkcionirati i nije bilo velikih zastoja u procesima ugovaranja i provedbe projekata. No svaki dan donosi nešto novo, a na nama je da se prilagodimo novim uvjetima na tržištu.

Spomenuli ste da radite s JLS-ovima na našem području, možete nam detaljnije reći o tome?

S Općinom Staro Petrovo Selo imamo izvrsnu suradnju i u protekle 3 godine uspjeli smo kroz različite izvore financiranja osigurati preko 7 milijuna kuna bespovratnih sredstava za njihove projekte. Također, naši dugogodišnji klijenti s kojima uspješno radimo su Udruga gluhih i nagluhih Nova Gradiška i Udruga Studio B iz Bodovaljaca; a nedavno smo započeli i suradnju s Općinom Vrbje. Dosada nažalost nismo radili s Gradom Nova Gradiška, niti s gradskim institucijama, ali smo otvoreni prema toj suradnji i vjerujemo da će se u nekom trenu „poklopiti“ naše vizije i da ćemo moći pomoći gradskoj upravi u ostvarivanju zacrtanih ciljeva i bržem i učinkovitijem razvoju.

Upravo se nalazite u četvrtoj godini Vašeg poslovanja. Kako Vam je krenula godina?

Izvrsno. Uz zapošljavanje 2 nova djelatnika, u prva tri mjeseca ove godine naši klijenti su ugovorili 22 milijuna kuna bespovratnih sredstava iz različitih Europskih strukturnih i investicijskih fondova. U prethodnom razdoblju, našim je klijentima pružena usluga savjetovanja u cilju ostvarenja rasta poslovanja, osnaživanja njihova položaja na tržištu i realiziranja višeg stupnja prepoznatljivosti, odnosno povećanja apsorpcije financijskih sredstava iz europskih izvora koji su, kako se pokazalo, bili ključni za uspješan razvoj poslovnog okruženja i mogućnosti daljnje prijave na nacionalne i europske izvore financiranja. Osim toga, našim smo klijentima i partnerima omogućili uslugu kontinuiranog praćenja objave natječaja za podnošenje projektnih prijava, te smo bili uz njih tijekom cjelokupnog procesa upravljanja projektnim idejama i, posljedično, projektnim prijedlogom. Jednako tako, pružili smo usluge osmišljavanja, pisanja, prijave i provedbe projektnih ideja, te smo aktivno sudjelovali u procesima izrade projektne dokumentacije, praćenja izvršavanja ugovornih obveza i a sudjelujemo i u procesu izvještavanja prema posredničkim tijelima.

To su zaista odlične vijesti. Što biste još željeli istaknuti iz poslovanja Vaše tvtke?

Volio bih istaknuti međunarodnu suradnju kroz projekt PRECODE koji već 18 mjeseci provodimo s renomiranim partnerima kao što su Universitäts klinikum Erlangen, Astra Zeneca, Sveučilište u Glasgowu, Bavarian Research Alliance itd., s ciljem uspostavljanja istraživačke prakse i baze za organoide raka gušterače. Radujemo se nastavku suradnje i uspješnim rezultatima u narednom razdoblju. Isto tako stekli smo prepoznatljivost kroz programe EU, tako da smo ostvarili suradnju s drugim ustanovama i organizacijama iz EU za koje smo radili ili radimo nove projektne prijave.

Kako to da ste se odlučili na prelazak iz javnog u privatni sektor?

Smatrao sam da znanja i vještine koje sam stekao u gotovo desetogodišnjem radu, te dubinsko poznavanje sustava EU fondova i iz perspektive prijavitelja projekata, kao i perspektive osobe koja priprema natječaje, odnosno pozive, trebam na neki način staviti na raspolaganje što širem krugu različitih dionika, kako bi se uspješnom apsorpcijom sredstava za naše klijente pomoglo što različitijim marginaliziranim i socijalno ugroženim skupinama – od nezaposlenih mladih, preko osoba s invaliditetom, do starijih i nemoćnih žitelja lokalnih zajednica s kojima radimo. Naime primijetio sam da postoji određeni deficit u smislu da veliki broj klijenata ima mogućnosti i potrebu za dodatnim izvorima financiranja ali ne raspolažu s dovoljno znanja za pripremu projekata, te su se u početku sredstva iz ESIF fondova uglavnom dodjeljivala istim korisnicima. To sam želio promijeniti. Svakom klijentu pristupamo na jedan empatičan način trudeći se što bolje istražiti i upoznati se sa specifičnim potrebama različitih lokalnih zajednica i ciljnih skupina, kako bismo kreirali kvalitetne projektne prijedloge koji će podići kvalitetu njihova života. Rad u privatnoj tvrtki omogućuje mi jednu širinu djelovanja koja se ne može postići u pojedinačnoj organizaciji civilnog društva ili instituciji, ali i donosi određenu razinu stresa koja neminovno prati ovaj tip poslovanja.

Hvala Vam na ovom razgovoru. Želite li nešto poručiti našim čitateljima za kraj?

Ključni pristup Pannonia consultinga jest izgraditi partnerstvo s našim klijentima ulaskom u njihov svijet, razumijevanjem jezgre njihovih problema i prilagođenom identifikacijom prilika. Želimo u suradnji s njima raditi na njihovom budućem razvoju definiranjem projekata koji im omogućuju rast i povećanje njihovog pristupa EU potporama i drugim oblicima financiranja. Svakako pozivam sve zainteresirane da nas kontaktiraju putem naše web stranice ili e-maila, a na sve upite odgovaramo u najkraćem roku. Hvala vama na ovoj prilici za predstavljanje. Smatram kako je važno promicati uspješne domaće tvrtke jer su one stup gospodarstva i nositelj pozitivnog i održivog rasta.

Komentari
Prethodni članakDjelatnici i volonteri raznim akcijama obilježit će Međunarodni dan Crvenog križa
Sljedeći članakGodina dana projekta – Drugi dom! Organizirano druženje osoba s invaliditetom