Iako Odluka o obveznoj zimskoj opremi na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj, kao i svake godine, stupa na snagu tek 15. studenog, ovisno o vremenskim uvjetima, vozači se unaprijed trebaju pobrinuti kako bi njihovo vozilo bilo spremno za naredne hladnije mjesece.

Budući da gume posreduju između automobila i ceste, jedan su od najvažnijih dijelova vozila. Isto tako, presudne su za sigurnost. Stoga je dobro da u svakom razdoblju godine vozilo ima odgovarajuće gume. Također, ako vozači pravilno koriste gume i brinu o njihovom skladištenju, one će bez problema trajati nekoliko sezona, piše Index.hr.

Već pri temperaturi nižoj od 7°C ljetne gume gube elastičnost, kao i svojstvo prianjanja na podlogu koje imaju u uvjetima za koja su predviđena. Osim toga, vožnja s ljetnim gumama po snijegu izuzetno je opasna jer se vozilu tako produljuje zaustavni put, a može doći i do proklizavanja. Prema podacima Hrvatskog autokluba, kod temperature od -10°C, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 kilometara na sat zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra.

S druge strane, jednako je važno da vozači ljeti ne voze na zimskim gumama jer će, suprotno očekivanjima, zaustavni put biti dulji u usporedbi s ljetnim gumama. Osim toga, valja napomenuti kako će takvom uporabom zimskih guma ljeti doći i do drastično skraćenog vijeka trajanja i lijepljenja guma za vrući asfalt te će se ujedno povećati i potrošnja goriva. Naime, petina potrošnje goriva otpada na otpor kotrljanja goriva. Stoga pravilnim izborom guma vozači mogu uštedjeti i do jedne litre goriva na sto prijeđenih kilometara ako prilikom kupnje obrate pozornost na EU naljepnice sa simbolom benzinske pumpe. Ušteda goriva na naljepnici označena je na obojenoj skali ocjenom od A do G, gdje je razlika između krajnjih vrijednosti do 7,5 posto ukupne potrošnje goriva.

Kad je skladištenje u pitanju, važno je da su gume pohranjene u zatvorenom tamnom prostoru na prirodnoj ventilaciji i minimalno odvojene od podloge. Također, podrazumijeva se njihovo čišćenje, ali ne jakim mlazom vode, agresivnim deterdžentima ili crnilom za sjaj.

Međutim, ako se vozači ne brinu za gume, moraju biti svjesni kako će ih morati mijenjati već nakon druge sezone bez obzira na prijeđenu kilometražu. Jer, poznato je kako na trošenje guma itekako utječe i stil vožnje. Pa tako nagla kočenja i nagla ubrzavanja, vožnja po oštećenim putevima kao i neoprezna parkiranja mogu znatno skratiti njihov životni vijek.

Izvor/Foto: SBplus

 

 

Komentari