Tim učenika iz Osnovne škole Matija Gubec iz Cernika predstavljao je Hrvatsku na Svjetskom natjecanju unplugged programiranja pod nazivom „Coding4Mandela“.

Na natjecanju je sudjelovalo 55 timova s članovima do 18 godina. Njihov tim brojio je tri člana, odnosno troje učenika šestih razreda: Hrvoje Matošević, Marin Glavaš i Fran Luketić. Najviše timova bilo je iz Afrike, a dominirale su sljedeće zemlje: Južnoafrička Republika, Uganda, Malavi, Mozambik, Kenija, Zimbabve, Zambija i Gana. Europu su ove godine predstavljali timovi iz Irske, Finske, Njemačke, Velike Britanije, Albanije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Cipra, Estonije, Mađarske i Hrvatske. Zbog velike vremenske razlike timovi iz Sjeverne Amerike natjecanje su održali dan ranije.

Svjetsko prvenstvo „Coding4Mandela” globalno je natjecanje u kodiranju koje kombinira kodiranje bez korištenja računala s igrom i učenjem o problemima nestajanja životinjskih vrsta u Africi zbog krivolova. Za natjecanje su se, ističu iz škole, pripremali koristeći aplikaciju Rangers i Tanks. Riječ je o aplikacijama za kodiranje namijenjenima uvođenju učenika u programiranje već u ranoj dobi. Korištenjem spomenutih aplikacija na najobičnijem mobitelu, kodiranje postaje dostupno i u siromašnim sredinama.

Natjecanje je osmišljeno na instituciji „Nelson Mandela University” u Južnoj Africi, u čast Nelsonu Mandeli. Nelson Mandela, ikona 20. stoljeća, posvetio je svoj život borbi za pravdu, jednakost i ljudska prava. Natjecanje odaje počast njegovom trajnom duhu usmjeravajući vještine globalne zajednice programera prema stvaranju pozitivnih promjena i jednakosti pri učenju za sve. Mandelina vizija boljeg svijeta inspiracija je svima nama, a natjecanje nam je bila prilika da koristimo svoje znanje i talent kako bismo doprinijeli ciljevima koje je on zastupao. Osnovna nit vodilja natjecanja bio je timski rad i suradnja ili, kako je voditelj na početku rekao: „Team work is the name of the game.

Na početku natjecanja predstavljeni su svi timovi, a kako je natjecanje svjetsko, komunicirali su putem aplikacije Zoom. “Naš je tim i zemlju hrabro predstavio Fran koji je u tri minute, dok su svi ostali slušali, spomenuo i Cernik, i Hrvatsku, i Plitvička jezera i Luku Modrića. Nakon što je završio s predstavljanjem, iz ostalih se dijelova svijeta moglo čuti: „Lukaaa Modrić!” Svi znaju gdje je Hrvatska!” – kaže učiteljica informatike Kristina Slišurić.

Nakon predstavljanja timova započelo je natjecanje. Timovi su na raspolaganju imali 40 minuta, a riješiti je trebalo 11 razina potpuno novih problemskih zadataka. Timovi su zadatke dobili u aplikaciji Boats by Tangible, koja je razvijena upravo za ovo natjecanje, a rješavali su ih koristeći tokene iz igre Rangers, slažući na stolu svoja rješenja, fotografirajući ih i testirajući u aplikaciji. Tim OŠ Matija Gubec je riješio svih 11 razina za manje od 10 minuta što nam je na kraju donijelo 4. mjesto u svijetu.

“Ponosni smo i sretni što smo bili dio ovog događanja. Tijekom pripreme upoznali smo druge timove, stvorili nova prijateljstva i upoznali druge kulture, a sve to kroz igru i druženje. Može li biti bolje?”- zaključuju iz škole.

Tekst/ Foto: OŠ Matija Gubec Cernik

Komentari
Prethodni članakPlesni studio Marine Mihelčić poziva na plesnu priredbu povodom Dana Grada Nova Gradiška
Sljedeći članakGradski muzej: Zavirite u svijet sporta na gostujućim izložbama Hrvatskog športskog muzeja