Ministarstvo znanosti i obrazovanja poslalo je Vladi u proceduru Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju, koji bi u sustav predškolskog obrazovanja trebao uvesti znatne novine – mogućnost da u vrtićima i jaslicama umjesto odgojitelja rade učitelji razredne nastave, ali i da se dopusti povećanje broja djece u skupinama za 20 posto, piše GlasSlavonije.
Sindikat radnika u predškolskom odgoju i obrazovanju upozorava da je procedura donošenja izmjena nezakonita s obzirom na to da su izmjene zakona poslane u proceduru a da nije završio rad radne skupine. Uz to, promjene koje se predlaže opisuju se kao proturječne te na štetu odgojiteljske struke i sustava obrazovanja.
“Vlada RH pustila je u proceduru donošenje zakona o izmjeni Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju a da se nije okončao rad radne skupine koja je za zajednički zadatak imala uskladiti novi tekst zakona. Uz to, u tekst izmjene želi se ugraditi 20 posto više djece u odgojno-obrazovnim skupinama od broja propisanog Državnim pedagoškim standardom, što je izuzetno štetno za djecu. Također, izmjene predviđaju mogućnost zapošljavanja na radno mjesto odgojitelja, na neodređeno vrijeme, učitelja razredne nastave sa završenim studijem – integrirani preddiplomski i diplomski studij za učitelje, diplomski sveučilišni studij za učitelje, stručni četverogodišnji studij za učitelje, kojim se stječe 240 ECTS bodova, ili četverogodišnji dodiplomski stručni studij, kojim je stečena visoka stručna sprema u skladu s prijašnjim propisima. Iz nacrta prijedloga zakona proizlazi da će odmah nakon zapošljavanja učitelji razredne nastave moći raditi samostalno u odgojno-obrazovnim skupinama s djecom od šest mjeseci do polaska u osnovnu školu, bez odgovarajućeg temeljnog obrazovanja i bez položenog stručnog ispita. Istovremeno odgojitelji moraju imati temeljno obrazovanje i položen stručni ispit. Uz to, izmjenama zakona onemogućit će se odgojiteljima (VŠS) da se kandidiraju za mjesto ravnatelja u predškolskim ustanovama, a, s druge strane, to će se omogućiti učiteljima”, kažu iz Sindikata radnika u predškolskom odgoju i obrazovanju Hrvatske te napominju kako se ne protive zapošljavanju učitelja razredne nastave u predškolskim ustanovama, ali se protive njihovu zapošljavanju prema predloženom modelu, koji ugrožava kako odgojiteljsku struku tako i sveučilišne programe.
Iz Ministarstva obrazovanja ističu kako su izmjene i dopune Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju u zakonskoj proceduri donošenja te da su u izradi zakona sudjelovali razni dionici, uključujući i predstavnike sindikata. Kao i da će dodatno, sukladno s propisima, prijedlog zakona proći javnu raspravu, koja će biti pomno proučena s ciljem što kvalitetnije finalne verzije. Navode kako su tvrdnje sindikata “neutemeljene i paušalne”.