U organizaciji novogradiškog ogranka Matice hrvatske predstavljena je knjiga književnice, prevoditeljice i slikarice Nevenke Nekić. Knjiga je to pod nazivom „Ogledi, kritike i polemike” u nakladi Ogranka Matice hrvatske Nova Gradiška. Na promociji su, uz autoricu o knjizi progovorili književnici Đuro Vidmarović i Javor Novak, a nazočne je pozdravila predsjednica ogranka Vjekoslava Bagarić.

Ogranak Matice hrvatske u Novoj Gradiški objavio je opsežnu, raznoliku i zanimljivu knjigu Nevenke Nekić Ogledi, kritike i polemike 2007. – 2019. S obzirom na to da je je sve teže pronaći sredstva za objavljivanje vrijednih knjiga, izdavački pothvat Ogranka iz Nove Gradiške vrijedan je pohvale. Nevenka Nekić istaknuta je hrvatska književnica, koja se okušala gotovo u svim književnim formama, a unatoč činjenici što je rođena 1942. i što je narušena zdravlja, marljivo stvara i objavljuje knjigu gotovo svake godine. U ovoj je sakupila svoje oglede, kritike i polemike koje je pisala tijekom proteklih desetak godina. Posebno su zanimljive autoričine polemike, a zatim i njezini likovni ogledi. Po njima je manje poznata. Manje se znade i da se pored književnoga Nevenka Nekić bavi i slikarskim radom te je afirmirana slikarica amaterka.

Knjiga sadrži 104 priloga, objavljena na 460 stranica.

– Nevenka Nekić je u ovoj knjizi ponovno dokazala enciklopedijsku obrazovanost, erudiciju, vrlo oštro i promptno reagiranje na političke situacije, jasno i nepokolebljivo rodoljublje te snažnu kršćansku inspirativnost. Voljeli ju ili ne, ne možemo ostati ravnodušni prema njezinim tekstovima, a to je veliki kompliment za svakoga književnika. Nevenka Nekić nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Stoga je ova knjiga i vrijedan prilog žanru književne polemike koji u našoj suvremenoj literaturi gubi dignitet, jer ga potiskuje stranačka, politička i ideološka polemika koja ide ad hominem, a ne ad rem. Nevenka uvijek ukazuje na problem, a nikada ne ruši ljudsko dostojanstvo osobe s kojom se ne slaže – istaknuo je, između ostalog, na promociji književnik Đuro Vidmarović.

Na promociji su prikazani i filmovi Nevenke Nekić „Ivana Brlić Mažuranić” i „Dragojla Jarnevićeva”.