Hrvatska udruga banaka (HUB) poziva građane na dodatan oprez prilikom online kupnje uoči popularno nazvanog „Black Friday-a“ te sve učestalijih pokušaja zloupotrebe osobnih i kartičnih podataka.

U cilju sigurnog korištenja kartica i svih njihovih pogodnosti nužno je educirati i informirati se o najčešćim vrstama prijevara putem kojih kriminalci nastoje prikupiti i zlouporabiti osobne i financijske podatke. Shodno tome, HUB donosi savjete za odgovorno i sigurno korištenje kartica te načine prevencije online prijevara.

SAVJETI ZA SIGURNU KUPOVINU INTERNETOM:

  1. NE NASJEDAJTE NA NEREALNE PONUDE!
  • Budite oprezni s ponudama poput „BLACK FRIDAY HOT SALE”, “80% OFF”, “Discount Sale”, čak i ako su u pitanju renomirani brendovi, jer one mogu biti lažne.
  • Uvijek provjerite web-prodajno mjesto na kojem kupujete unosom prave web-adrese u internetski preglednik.
  • Provjerite dostupnost korisničke službe web-prodajnog mjesta, mogućnost reklamacije, povrata i troškove dostave robe kao i suglasnosti koju dajete prilikom kupnje.
  1. NE DAJTE SE UPECATI!
  • Ne unosite svoje osobne podatke niti podatke o kartici u ponude, nagradne igre, natječaje, poruke dostavnih službi i slično jer mogu biti oblik prijevare s ciljem prikupljanja osobnih i financijskih podataka.
  • Takve poruke često vode na lažne stranice koje mogu izgledati uvjerljivo i koristiti se imenima poznatih stranica na kojima inače kupujete.
  • Provjerite e-mail adresu s koje ste dobili poruku, sastoji li se ona od nepovezanog skupa znakova ili sadrži naziv prodajnog mjesta, a na originalnim stranicama dostavne službe informirajte se o uvjetima plaćanja poštarine.
  1. OPREZNO NA STRANICAMA ZA OGLAŠAVANJE
  • Prodajete li robu ili uslugu putem web-oglasnika, nikada ne šaljite kupcu sigurnosne podatke sa svoje kartice (broj kartice, valjanost, CVV/CVC, mToken kod). Dovoljno je da mu pošaljete svoj IBAN.
  • Nemojte autorizirati uplatnu transakciju putem 3D Secure programa niti otvarati poveznice u kojima Vas traže da unesete podatke o platnoj kartici i iznose njezinih limita.
  • Pažljivo pročitajte sigurnosne smjernice koje se nalaze na internetskoj stranici prije objave samoga oglasa za svoje usluge ili proizvode.
  1. OBNOVA KORISNIČKIH PODATAKA
  • Ne odgovarajte na e-mail poruke lažnih prodajnih mjesta, javnih poduzeća, državnih i financijskih institucija ili dostavnih službi na kojima traže odavanje Vaših osobnih i financijskih podataka radi tzv. obnove Vašeg korisničkog računa.
  • Svoje korisničke račune uvijek obnavljajte na stranicama na kojima ste inače prijavljeni, odnosno na stvarnoj web-adresi prodajnog mjesta, unosom svojeg korisničkog imena i lozinke, a nikada putem zaprimljenog linka.
  1. NE ŠALJITE SVOJE PODATKE!
  • Ne šaljite putem društvenih mreža, SMS poruka ili e-mailova podatke o svojoj kartici niti njezinu presliku.
  1. SPREMANJE PODATAKA O KARTICI
  • Prilikom unosa broja kartice, primjerice za plaćanja unutar raznih aplikacija, igrica, pretplata i slično, provjerite uvjete uporabe i jesu li podatci o kartici automatski spremljeni za buduće kupnje, a osobito ako uređaj dajete na uporabu djeci.
  • Budite svjesni da u slučaju da dijete ili treća osoba obavi kupnju karticom koju ste pohranili za plaćanja unutar aplikacija, kao korisnik kartice odgovorni ste za takve transakcije.
  1. REDOVITO PROVJERAVAJTE TROŠKOVE!
  • Redovito pregledavajte svoje troškove i koristite ostale mogućnosti upravljanja potrošnjom putem usluga i aplikacija izdavatelja Vaše kartice te, ako uočite bilo kakav sumnjivi ili nepoznati trošak, to mu ODMAH javite.

Detaljniji savjeti za sigurnu online kupovinu, ali i informacije o najčešćim vrstama online prijevara mogu se pronaći na našoj internet stranici: https://hub.hr/hr/sigurnost-na-internetu/novosti

Komentari
Prethodni članakNije dobro: 200 novooboljelih osoba od COVID-19 u protekla 24 sata, jedna osoba preminula
Sljedeći članakI Novogradiščani u suradnji s Brođanima obilježili Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama