Prošle godine brojne prometne nesreće, velik dio s njih s tragičnim završetkom. S novom godinom – nova prometna pravila i strože kazne. Pogotovo za mlade vozače. Liberalizira se tržište autoškola, a polaganje vozačkog ispita trebalo bi biti jeftinije.
Hoće li to utjecati na kvalitetu vožnje – analizirali su gosti HRT-ove emisije Otvoreno.
U studiju su gostovali Krunoslav Borovec, pomoćnik glavnog ravnatelja policije; Damir Škaro, predsjednik Autokluba Siget; Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti i Ivan Dadić, bivši dekan Fakulteta prometnih znanosti, prenosi N1
Upitan hoće li izmjene Zakona pridonijeti sigurnosti u prometu, Borovec je rekao kako je 25.500 ljudi poginulo u Europi 2016. godine. Promet odnosi više života nego svi ratovi i terorizam na svijetu. ‘To nije specifičan hrvatski problem, on nije u svijesti građana i samozaštinih mjera koje trebaju poduzeti’, rekao je.
Lani je u Hrvatskoj u prometu stradala 331 osoba. Marušić kaže da se u Hrvatskoj dosta stanovnika iselilo pa ova brojka u odnosu na EU još negativnija. “Mi nismo dovoljno iskoristili ulaganja u ceste, stanje je alarmantno. Jednom mjerom se stvar ne može promijeniti. Svjetlo u tunelu je najava liberalizacija taksija, više može pomoći jeftin taksi jer se stradavanja najčešće dođaju u vrijeme vikenda”, rekao je Marušić.
Borovec je replicirao kako stanje u Hrvatskoj ne bi nazvao alarmatnim, jer Hrvatska zadnjih godina bilježi pozitivne trendove dok smrtnost na cesti u Europi raste.
Dadić je napomenuo kako razvoj prometa nije u skladu s razvojem u Europi.
“Ne tretiramo neizravne čimbenike. Zaostali smo jer još uvijek jako puno putujemo automobilima, a zapustili smo javni prijevoz. To je jedna sveobuhvatna tema kojom se nismo bavili, niti se njome bavi ovaj Zakon. Svi europski propisi su prenormirani, nema mogućnosti biti kreativan, struka i znanosti tu nisu prisutni”, rekao je Dadić.
Škaro iz HAK-a rekao je kako je novim Zakonom jako pojednostavljen proces registracija. Na pitanje hoće li pojeftiniti i autoškole, rekao je kako je to niskoprofitabilna djelatnost zbog čega bi damping cijena mogao dovesti do zakidanja učenika kroz manje sati vožnje.
“To opet ugrožava sigurnost prometa. Mladi vozači su velika opasnost u prometu jer nisu svjesni problema, zaigrani su i žele se dokazivati. Ubit će sebe ili nekog drugog”, rekao je Škaro u emisiji HRT-a.
Za Marušića liberalizacija autoškola je manji problem od agresivnih mladih vozača te droga i alkohol.
“Treba još oštrije kažnjavati one koji ubijaju na cestama”, rekao je Marušić i dodao kako bi uveo izravno poništavanje vozačke za neke prekršaje, poput prolaska na crveno svjetlo na semaforu. Rekao je i kako je za mnogo toga odgovorno i pravosuđe koje sokoli prekršitelje.
Izvor: N1/ Foto: Ilustracija