U sklopu eksperimentalne kurikularne reforme Ministarstva znanosti i obrazovanja financirane od strane Europske Unije putem Službe za potporu strukturnim reformama Europske komisije, a u provedbi British Council-a novogradiške škole, Osnovna škola Mato Lovrak i Gimnazija Nova Gradiška predstavile su zajednički projekt na temu Medijske pismenosti.
-“Ovo je projekt koji je zajednički osmišljen u radu mentorskog tima 12 ravnatelja u sklopu eksperimentalne kurikularne reforme. Naš je zadatak bio osmisliti jedan školski projekt koji se može napraviti u tijeku 6 tjedana. Kolegica Vesna Lončar Cindrić i ja smo se dogovorili da upravo povežemo interdisciplinarno dva predmeta, informatiku i hrvatski jezik.”- uvela je u projekt ravnateljica Gimnazije, Ljiljana Ptačnik
Područje koje su ove dvije škole odabrale za provedbu projekta jest moderan način obrade školskih lektira u kojem su učenici spomenutih škola samostalno i na sebi svojstvene i zanimljive načine obrađivali romane “Pokušaj zaboraviti” Mire Gavrana i “Prijan Lovro” Augusta Šenoe, dok su ih njihovi profesori rado mentorirali i podupirali u njihovom kreativnom i multimedijalnom tumačenju poznatih naslova hrvatske književnosti.
U prostorijama novogradiške Stare ljepotice- Gime, učenici viših razreda “Lovraka” i “prvašići” Gimnazijalci predstavili su svoje viđenje projekta usmjerenog razvijanju medijske pismenosti, a u cilju poticanja čitanja među školarcima.
Digitalne umne mape i powerpoint prezentacije, kahoot kviz, skeč, video uradak ili spot, samo su neki od tehnika i metoda interpretacije sadržaja lektire različitih grupa učenika. Kreativnosti i inovativnosti među starijim osnovnoškolcima i mladim naraštajima gimnazijalaca nije nedostajalo, a rezultat boljeg razumijevanja obaveznog gimnazijskog štiva “Prijana Lovre” putem informacijsko komunikacijskih tehnologija bio je taj da su i mladi osnovnoškolci uspjeli razumjeti dijelove srednjoškolske lektire.
Zadovoljne ishodom projekta i angažmanom svojih učenika, ali i postignutim zadanim ciljem- razvijanjem medijske pismenosti primjenama moderne tehnologije su kako ravnateljice škola, tako i profesorice mentorice ovoga projekta Sonja Latal, Silvija Pečnjak, Morana Plavac i Natalija Golovrški.
Eksperimentalni projekt, složili su se i profesori i učenici uspješno je proveden, a kako se promijenila svijest o važnosti čitanja lektire, ali i želja za obradom i interpretacijom iste pokazali su i rezultati provedenih anketa u obje škole.
-“Što se tiče osnovne škole, početna anketa je poprilično slična izlaznim rezultatima gdje su učenici u startu rekli da bi na zanimljiviji i drugačiji način korištenjem tehnike željeli da neko djelo bude prikazano i obrađeno. U prosjeku 60% učenika je reklo da žele korištenje tehnike i tehnologije, a 40% ne. U završnoj anketi čak 80% učenika je za primjenu tehnike i tehnologije, dok je 20% za klasičan oblik uz primjenu samog IKT-a. Kod gimnazijalaca, vjerojatno zbog težine samih lektirnih dijela, koji su teži, zahtjevniji i puno više traže od samog učenika, postotak je manji, ali je ponovno 62% ispitanika za korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije, dok je 38% za klasičnu obradu lektire, odnosno da im nastavnik pojašnjava, objašnjava i vodi ih kroz samo štivo.”- objasnila je ravnateljica OŠ “Mato Lovrak”, Vesna Lončar Cindrić
Ovakav način obrade lektire, zaključili su profesori je, osim zbog svoje interaktivnosti zanimljiviji učeniku, ujedno i poticaj da se štivo pročita od korica do korica, a obradu lektire pomoću informacijsko komunikacijskih tehnologija preporučuje ravnateljica Lončar Cindrić i drugim školama, jer, kako kazuje, interaktivni i multimedijalni pristupi učenju učenicima samo mogu ići u korist.