Osječko-baranjska županija bila je u ponedjeljak domaćin potpisnika Sporazuma o suradnji na kreiranju i promociji turističkog brenda “Slavonija” u sklopu kojeg će biti izrađen Strateški marketinški plan turizma Slavonije s planom brendiranja za razdoblje 2019. – 2025. godine. Sporazum su potpisali ministar turizma Gari Cappelli, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić te direktorice turističkih zajednica Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Požeško-slavonske i Brodsko-posavske županije Ivana Jurić, Rujana Bušić Srpak, Maja Jakobović Vukušić, Ružica Vidaković i zamjenik direktorice Turističke zajednice Virovitičko-podravske županije Josip Mikolčić. Cilj sporazuma je povećanje prepoznatljivosti Slavonije i istoimenog klastera, a provedbu projekta i izradu strateških marketinških dokumenata nadzirat će Povjerenstvo za razvoj turizma u Slavoniji koje će voditi ministar Cappelli.

Puno se govorilo o tome ulaže li se dovoljno u Slavoniju; to su bila sporadična i možda ne strateška ulaganja.
Ministar turizma Gari Cappelli je naglasio da je bio cilj putem Instituta za turizam, potpisati sporazum o strategiji razvoja brendiranja proizvoda svih pet slavonskih županija kako bismo napokon mogli zajedno izaći na tržište. U roku od šest do osam mjeseci Institut za turizam napravit će kvalitetan dokument ; informacije će ići iz baze prema vrhu, a ne obratno i nametanjem mišljenja o tome što je Slavonija. Napokon ćemo moći ciljano i kvalitetno investirati sredstva u ono što će iz strategije proizaći.

Također se osvrnuo na ulaganja unazad posljednje dvije godine; Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma uložili su u projekte infrastrukture i brendiranja Slavonije 37,5 milijuna kuna. Smatram da je bolje to učiniti kroz strategiju – istaknuo je ministar Cappelli i dodao kako su u prijedlogu revizije operativnog programa konkurentnosti i kohezije za turizam dodana sredstva u iznosu od 575 milijuna kuna za ruralni, zdravstveni, kulturni i cikloturizam u klasteru Slavonija. Ministar je najavio i moguće održavanje Dana turizma u Osijeku iduće godine. Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić istaknuo je da je HTZ ove godine podržao 93 turistička projekta iz Slavonije iznosom većim od 3,7 milijuna kuna, a strateški marketinški plan trebao bi pridonijeti boljem korištenju dosad neiskorištenih potencijala klastera Slavonija: – U ovoj i idućoj godini za provedbu projekta osigurali smo 612.500 kuna, a glavni zadatak nam je ispričati svijetu priču o Slavoniji i kontinentalnim dijelovima Hrvatske koji bi trebali biti nositelji razvoja cjelogodišnjeg turizma.
– Slavonija dosad nije bila brendirana, a ideja ove inicijative jest da se to konačno promijeni, u skladu s inicijativom Vlade, Projektom Slavonija, Baranja i Srijem. Župan osječko-baranjski Ivan Anušić istaknuo je veliki turistički potencijal slavonskih županija: – Ono što pripremamo i na čemu ćemo raditi konkretne su stvari i strategija u kojoj ćemo kao lokalna te regionalna samouprava inicirati i kreirati projekte, a oni će imati nadzor i potporu na državnoj razini

Ružica Vidaković – Osobno smatram da smo danas napravili veliki korak u cilju jačanja konkurentnosti turističke ponude Slavonije, ali i potaknuli razvoj Slavonije kao turističke destinacije. Također smatram da sve ove aktivnosti i inicijative ulijevaju nadu i povjerenje u sustav i ljude koji su do ovoga i doveli, a koji će ovaj projekt operativno i provoditi.

Brodsko – posavska županija, kao i ostale u Slavoniji, ima turističku ponudu svojstvenu kontinentalnom dijelu Hrvatske. Imamo ogromne resurse, ali ne dovoljno iskorištene. Samo zajednički nastup putem klastera Slavonija i brendiranje Slavonije kao destinacije može nas učiniti prepoznatljivima. Naravno, i dalje uz pomoć Hrvatske turističke zajednice i nadležnog Ministarstva turizma. Izuzetnu pažnju i dalje moramo posvetiti ideji održivog razvoja, ali i boljem povezivanju zelene i plave Hrvatske, jer ono što ne može ponuditi more to možemo ponuditi mi.

Budući da naš izvorni prihod čini cca 25% od ukupno uplaćene članarine i boravišne pristojbe od obveznika sa područja županije, dok 60% pripada gradskim ili općinskim, a ostatak sredstava pripada HTZ, možete zaključiti da su turističke zajednice županija vrlo skromne sa svojim vlastitim prihodima.
Osobno turističku članarinu ne smatram nametom niti trošenjem, nego isključivo kao ulaganje.
Sve ostalo nastojimo osigurati putem kandidatura na javne pozive, natječaje ili
dobijemo temeljem planiranih i zadanih programa od Brodsko – posavske županije i ta su sredstva također namjenska pa ih tako i usmjeravamo.

Ja sam osobno zadovoljna sa netom objavljenim rezultatima potpora koje smo kandidirati prema HTZ-u na javni poziv za turistički nerazvijena područja. Od ukupno pet projekata koliko smo najviše i mogli kao Turistička zajednica Brodsko – posavske županije kandidirati, dobili smo potporu za četiri. Iznos dobivenih sredstva je gotovo dva puta veći od visine našeg izvornog proračuna. Također smo dobili potporu i za potpore događanjima (manifestacija).
Odobrena su nam i sredstva za turističku infrastrukturu „Bike point Strmac“ i ulaganja u dva izletišta ;općina Garčin i grad Nova Gradiška
Putem Javnog poziva smo osigurali sredstva za „Redizajn web stranice i prilagodbu ključnim turističkim tržištima“ ali i izradu „Brošure ključnih turističkih proizvoda Graničarskog posavlja“. Ova dva projekta smo po prvi puta kandidirali, jer su nam važni u promociji naše županije. Zadnja brošura je izdana prije 11 godina, a web stranica je žurno trebala redizajn i prilagodbu suvremenim načinima komunikacije i marketinga. Vlastita sredstva za ovakav projekt gotovo da nismo mogli osigurati niti kroz višegodišnje razdoblje.

U tijeku su pripreme za zajedničku brošuru i ostalih oblika marketinga za Slavoniju kao destinaciju i na taj način ćemo biti jači na tržištu i potentniji u smislu oglašavanja i promocije cijele Slavonije kao turističke destinacije.

Velika pomoć su nam i sredstva koja smo dobili na ime projekta Udruženo oglašavanje u prosincu prošle godine , također temeljem javnog poziva za 2018.g. Sredstva su namijenjena za digitalne kampanje i komunikacije. Bez ovih sredstava koje HTZ sufinancira od 80-100% vlastita sredstva nam ne bi bila niti približno dostatna, u marketingu i promociji naše županije putem medija na ciljanim emitivnim tržištima bili bi zakinuti.

Slijedeće aktivnosti koje radimo u sklopu klastera Slavonija su vezane uz jačanje posebnih oblika turizma poput kulturnog, cikloturizma, eno – gastro kao i zdravstvenog u županijama koje imaju takve potencijale (zdravstvenog ..Osječko -Baranjska) jer upravo to utječe na produženje sezone. To su proizvodi koji nisu vezani isključivo uz sunce i more i koji mogu biti motiv dolaska tijekom cijele godine. Također je bitan i segment kongresne ponude i u tome smislu je ministar turizma i direktor Glavnog ureda HTZ-a danas i najavio mogućnost održavanje Dana hrvatskog turizma sljedeće godine u Slavoniji. Činjenica je da se u Brodsko – posavskoj županiji ulaže u izgradnju hotela čiji je dosadašnji kapacitet još uvijek nedostatan ako želimo pratiti trendove u kongresnom turizmu. Međutim, i nadalje nam je itekako potrebna sinergija javnog i privatnog sektora u smislu izgradnje turističke infrastrukture, poticanje i ulaganje u hotelske i druge kapacitete.

Naša zadaća je unapređenje i jačanje turističke ponude Slavonije i samo na taj način možemo doći do željenog cilja. Rezultati neće doći odmah, međutim i ove godine se bilježi rast u dolascima i noćenjima što znači da smo na dobrom putu.
Ovaj Sporazum koji smo potpisali prvi je korak prema realizaciji potencijala koje Slavonija kao destinacija za potencijalne turiste ima uključujući sve njene posebnosti .ž

Turistička zajednica Brodsko Posavske Županije 

Komentari
Prethodni članakProdajem krmaču prvopraskinju s 5 prasaca i novu zob. 035/383-052
Sljedeći članakFolklorni ansambl mladih Nova Gradiška: Uspješna prva polovina godine, s aktivnostima nastavljaju i tijekom ljeta / foto