Gotovo 40% ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a uz igračke kupovala se i kozmetika (37%), zatim obuća i odjeća (36%) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25%). Preko 16% ispitanika odabralo je neki ukrasni predmet, dok je elektroniku i uređaje poklonilo 13% ispitanika. Najveći broj ispitanika koji je odabrao elektroniku blagdanski budžet potrošio je na mobitele i popratnu opremu, gotovo 40%. U kategoriji igračaka prednjače društvene igre, puzzle i slagalice s 30%, dok je u slučaju kozmetičkih proizvoda najčešći odabir bio proizvod za njegu tijela i lica (41%) ili parfem (30%).Istraživanje je provedeno na 1300 ispitanika u razdoblju od 22. do 29. prosinca ove godine online putem.
Cilj istraživanja bio je steći uvid u sadržaj ovogodišnje blagdanske košarice s obzirom na iznose i kategorije proizvoda kupljenih kao blagdanski dar. „Povećana blagdanska potrošnja posljedica je porasta životnog standarda, što je vidljivo i po porastu plaća od 4% do 5%, porastu zaposlenosti od otprilike 2%, porastu prometa u trgovini na malo od otprilike 4% do 5% i u konačnici po rastu BDP-a,“ rekao je direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK Zvonimir Savić, komentirajući istraživanje Hrvatske gospodarske komore o sadržaju ovogodišnje povećane blagdanske košarice.
Izvor: Media servis/ Foto: Ilustracija