Danas deseci tisuća ljudi razmišljaju o pokretanju vlastitog posla ili pak o reorganizaciji postojećih poduzetničkih aktivnosti. Prosječno tijekom životnog vijeka tri do četiri puta mijenjamo svoju karijeru i profesionalno usmjerenje. Sve je više onih koji su zasićeni postojećim poslovnim aktivnostima – u potrazi za nečim novim – bilo kroz poduzetničke aktivnosti, bilo kroz plasman novih usluga ili proizvoda. Donosimo vam listu poslova i aktivnosti s kojima bi valjalo pokušati. Probajte, možda vam i „upali”.
Financijsko savjetovanje – ako ste dobri s “brojkama i računicom” – uložite u svoje dodatno obrazovanje ili pak izoštrite postojeće vještine i usmjerite se na financijsko savjetovanje. Danas je sve veća potreba u ovom području jer mnogi ljudi, ma koliko se činilo da tomu nije tako – ne znaju upravljati novcem. Tomu svjedoči i sve viša brojka osobnih bankrota (na globalnoj, ali i nacionalnoj razini), sve veća zaduženost stanovništva koje troši iznad svojih mogućnosti, te ne zna temeljne nauke učinkovite štednje i racionalne potrošnje. Usmjerite svoje savjetodavne aktivnosti u kvalitetno educiranje klijenata o upravljanju novcem u poslovne i privatne svrhe.
Poslovi vezani uz bicikle – jedan od najpopularnijih “prometala” – bicikl – postao je ujedno izvor i najvećeg broja novih poslovnih ideja – od turističkih bicikl tura, fitness treninga na sobnim biciklima, do iznajmljivanja bicikla te popravaka, kao i prodaje prateće opreme. Sve je više i škola bicikliranja – sportskog i rekreativnog. Općenito – zabava koju pruža bicikl – odličan je izvor poduzetničkih ideja – možda baš i za vas.
Usluge čišćenja (svih vrsta) – postoje dvije glavne vrste čišćenja – za privatne domove i gospodarske subjekte – no čistiti možete svugdje gdje želite – na hrvatskom tržištu vlada kronični nedostatak kvalitetnih servisa za čišćenje – bilo koje vrste. Posebice se osjeti manjak radne snage i usluga u turističkom sektoru. Outsourcing servisa za čišćenje sve je traženiji – stoga je možda ovo upravo niša u koju biste mogli “uroniti” svojim poduzetničkim angažmanom.
Briga o kućnim ljubimcima – sve više posla i obaveza, sve manje vremena – odlika je današnjeg tempa življenja – stoga imao sve manje vremena i za kućne ljubimce. Briga za kućne ljubimce onih koji za njih nemaju vremena je jedan od sve traženijih poduzetničkih angažmana u Hrvatskoj – ne samo za šetnje, nego i za nabavku hrane, potrebne opreme, odvođenja kućnog ljubimca veterinaru, šišanje…Ako volite životinje, a nije vam problem osigurati i vrijeme za skrb o njima – možda je ova poduzetnička ideja savršena upravo za vas u 2020. godini.
Mali kućanski poslovi – ako je vjerovati neslužbenim statistikama – gotovo sve što vrijedi od hrvatske radne snage u “građevini” – već odavno radi po inozemnim “bauštelama” – nema više domaćih keramičara, elektroinstalatera, vodoinstalatera, zidara… Svi oni koji su vješti s “rukama” i malim kućanskim poslovima, imaju odličnu mogućnost pozicionirati se na tržištu popravaka jer danas je poprilično teško naći majstora koji će zamijeniti dvije – tri polupane pločice u kupaonicama, sazidati pregradni zid u dnevnom boravku, izraditi novu policu za knjige. Uz malo talenta i truda, posebice za muški dio populacije, ovaj segment pružanja poduzetničkih usluga poprilično je potentan za poslovni uspjeh na području Hrvatske.
Konzultant za istraživanje tržišta – svakih trideset minuta na globalno tržište lansira se neka nova tehnologija, a napredak civilizacije osjeti se i u Hrvatskoj. Teško je pratiti sva događanja, aktivnosti, ali i afinitete kupaca, kako kod kuće, tako i u inozemstvu, ako nemate kvalitetnu pripremu, logistiku, istraživanja. Upravo su poslovi na konzultantskim uslugama istraživanja domaćeg i inozemnog tržišta za što uspješniji plasman usluga i proizvoda, ali i lansiranje novih, jedna od traženijih poduzetničkih aktivnosti već nekoliko godina, s posebnim porastom potražnje u 2020 godini.
Osobni treneri i asistenti – ma koliko zvučalo čudno za hrvatske uvjete, ali osobni treneri asistenti su osobe koje će postati sve traženije (iako već u mnogim slučajevima jesu) u poslovnom miljeu (bar onih koji to mogu sebi priuštiti). Poslovni život sve više “guši” privatni – imamo sve manje vremena za sebe, napose i za vlastito zdravlje, opuštanje, razonodu. Da ne bismo zaboravili koliko nam je i taj aspekt života značajan – na scenu poduzetničkih usluga stupaju osobni treneri i osobni asistenti. Ovi prvi će nam pomoći da budemo u dobroj kondiciji bilo da vježbaju s nama ili pak nam kao nutricionisti pomažu s izborom naše prehrane. Ovi drugi bit će nam pri ruci kako bi što kvalitetnije organizirali privatni život, obaveze izvan posla, znali živjeti kvalitetno unatoč brojnim aktivnostima i sadržajima kojima nam je ispunjen dan.
Tapeciranje, renoviranje, redizajn – u stalnoj tržišnoj utrci po modelu – ostavi staro, kupi novo – gotovo smo zaboravili da se i davno kupljene stvari mogu “osvježiti” i iznova koristiti. Umjesto da ih odbacujemo i mijenjamo za novo (nerijetko i ne dovoljno kvalitetno) – staru fotelju, stol ili pak ormar ponekad je dovoljno samo osvježiti novom bojom i dizajnerskim idejama, da bi iznova zasjali. Svatko tko ima malo mašte i velikog truda za učenje, može se okušati u ovoj poduzetničkoj sferi, napose kada smo zatrpani online idejama za dizajn, redizajn, renoviranje s tisućama kvalitetnih sadržaja kojima možemo udahnuti novi život starim komadima namještaja, odjeće ili pak ostalih stvari koje bismo inače mijenjali za nove.
Dostava darova – koliko ste puta bili u situaciji da morate nekom nešto hitno darovati, a ideja i vremena za nabavku – nigdje. Manjak vremena kojega imamo u svakodnevnom rasporedu dovela je do kreiranja cijelog niza digitalnih servisa za narudžbu darova različitih namjena i vrsta (od rođendana, svatova, obljetnica, poslovnog darivanja, pa čak i sahrana…) koje štede vrijeme, trud pa i novac, izborom svega potrebnoga (te dostavom na željene adrese) za ono za što nemamo mogućnosti.
Dnevna skrb – bilo da je riječ o djeci ili starijim osobama – postojeći sustav privatnih i državnih institucija ne mogu pružiti dovoljno sadržaja kada je riječ o brizi za ove kategorije stanovništva. Nije rijedak slučaj da su roditelji željni svoju djecu nekamo ostaviti kako bi primjerice subotom uvečer mogli otići na večeru ili pak u kino. Jednako je i sa starijim osobama, posebice ako je riječ o nepokretnim i bolesnim ljudima koji trebaju cjelodnevnu brigu i nadzor. Ukoliko imate mogućnosti i volje usmjeriti svoje aktivnosti na pružanje dnevne srbi – riječ je o poduzetničkoj usluzi koja definitivno nailazi na sve veći broj korisnika i deficitarna je za hrvatsko tržište.
Autor: Katarina Vilić, komunikacijski manager Ženskog poduzetničkog centra