Početkom ove školske godine ušli smo u partnerstvo s udrugom ADOPTA u projektu pod nazivom „Šarene škole- koje djeca vole!“.
ADOPTA je udruga za potporu posvajanju koja djeluje u Zagrebu, ali svoje aktivnosti nastoji proširiti po cijeloj Hrvatskoj pa su tako došli do nas. Program vodi gospođa Dubravka Marušić sa svojim kolegama
Cilj projekta je prevencija socijalne isključenosti i vršnjačkog nasilja usmjerenog prema djeci i mladima koji odrastaju u institucionalnim okruženjima, netradicionalnim obiteljima (udomiteljske, posvojiteljske, jednoroditeljske i dr.) i mladima pripadnicima nacionalnih manjina, kroz edukativne aktivnosti za djecu i mlade te osnaživanje učitelja i stručnih radnika škola-partnera.
U travnju je došlo vrijeme za realizaciju partnerstva pa su kolege iz Adopte održale radionice u 6. i 7. razredima na temu različitosti, usmjerene prvenstveno na senzibilizaciju i prihvaćanje različitih iskustava odrastanja, uključujući i iskustva u sustavu socijalne skrbi, različitih obiteljskih struktura (jednoroditeljske obitelji, posvojiteljske obitelji, udomiteljske obitelji…), etničkih pripadnosti i sl. Radionice su osmišljene u svrhu razvoja socijalnih vještina učenika. Tijekom radionica s učenicima su prorađene teme vezane za komunikaciju s ranjivim skupinama djece, a s posebnim naglaskom na djecu koja odrastaju u alternativnoj skrbi i posvojenu djecu. Ciklus se sastoji od 6 radionica a svaka radionica traje 1 školski sat.
Naši učenici ugodno su iznenadili radoznalošću i pitanjima vezanim za ovu temu. Kolege iz Adopte pohvalile su njihovu aktivnost i discipliniranost.
13.5.2024. odrađena je radionica jačanja kapaciteta za stručnu službu i učiteljsko vijeće naše škole na temu podržavanja emocionalne dobrobiti te psihosocijalnih i obrazovnih potreba učenika u odgojno-obrazovnom kontekstu, s naglaskom na različita iskustva i okruženja odrastanja djece i mladih. Radionice obuhvaćaju i prevenciju nasilja i promicanju tolerancije prema učenicima koji dolaze iz različitih obiteljskih struktura i/ili koji su drukčijeg etničkog podrijetla te ulozi i postupanju škole pred nadležnim tijelima u cilju zaštite dobrobiti djeteta u skladu s Obiteljskim zakonom. Učitelji su upoznati s nizom činjenica vezanih za usvajanje ili udomljavanje djece.
Planirano je još nekoliko radionica s učenicima i učiteljima. Sve će završiti okruglim stolom na temu „Obrazovne poteškoće djece koja su odrastala ili odrastaju u alternativnim oblicima skrbi“ , a na kojem bi trebali sudjelovati i djelatnici odgovarajućih institucija u našem gradu.
Ovaj projekt proširio je naše vidike i samo je nastavak naših projekata poput posljednjeg Erasmusa Raličitost nas čini jedinstvenima koji smo provodili prošle školske godine. Nastavljamo s odgojem i obrazovanjem mladih ljudi koji su spremni prihvatiti svakoga, jer smo, u konačnici, doista svi jednaki. Blagica Pečnjak, ravnateljica
Autor: Helena Kudra