Jučer u prostorijama Hrvatskog autokluba u Novoj Gradiški održan je preventivno – edukativni program ”KLIK – navika odgovornog ponašanja.”
Želeći potaknuti svijest građana na to da su sigurnosni pojasevi najznačajniji dio sigurnosne opreme za zaštitu putnika u vozilu HAK je kreirao ovaj preventivno-edukativni program „KLIK – sigurnosni pojas – navika odgovornog ponašanja u prometu“.
Ciljna skupina su učenici završnih razreda srednjih škola i gimnazija. Poznato je da su adolescenti u potrazi za svojim identitetom i samostalnošću često skloni neslaganju s odraslima i usvojenim pravilima ponašanja pod izgovorom da im se ograničava sloboda. Ta se životna faza odlikuje konsolidiranjem mentalnog života, kristalizacijom stavova i mišljenja te posebno racionalnim mentalnim sazrijevanjem. Upravo je opisani profil ličnosti jedan od ključnih razloga rizičnog ponašanja u prometu, a što potvrđuje i statistika stradavanja.
Iz tog razloga, učenici srednjih škola s područja Nove Gradiške posjetili su HAK.
Sadržaj programa realiziran je u trajanju od dva školska sata. Stručnjaci Ureda sigurnosti cestovnog prometa u uvodnom dijelu, tijekom jednog školskog sata, kroz interaktivno predavanje objašnjavali su učenicima svrsishodnost korištenja sigurnosnog pojasa u prometu. Ovom prilikom predavanje je održao Krešimir Viduka koji je kroz životne primjere i priče obrazlažio kako vezanje pojasa u vozilu nije samo zakonska obveza vozača i putnika, nego i element opće i osobne kulture. Za vrijeme drugog školskog sata instruktor HAK-a i demonstratori, učenicima su prezentirali efekte prometnih nesreća na simulatoru sudara – realan prikaz sudara kada se vozi tek 18km/h, te pijane naočale koje prikazuju kako izgleda kada ste pod utjecajem alkohola. Treći, a učenicima i najzanimljiviji dio bio je simulator vožnje – kompjuterski je to prikaz stvarih situacija na cesti u kojima se sudionici u prometu mogu naći.
Namjena projekta „KLIK“ je stjecanje kompetencija, znanja o sigurnosnim i zaštitnim mjerama i radnjama prije i za vrijeme upravljanja (ili prevoženja) vozilom, kao i razvoj vještina odgovornog i sigurnog ponašanja u prometu. Ovim se projektom djeluje na ponašanje srednjoškolaca, usvajanje i stjecanje pozitivnih stavova o njihovoj ugroženosti u prometu. Stečene komunikacijske kompetencije učenika koriste se za promicanje odgovornog ponašanja u horizontalnom smislu (prijenos informacija drugim učenicima) i u vertikalnom smislu (utjecaj na eventualno neodgovorne roditelje – vozače).
no images were found