Posljednjih godina sve je više učenika u osnovnim školama s dijagnosticiranim poremećajem pažnje i otežanom koncentracijom kod učenja. Ministarstvo znanosti i obrazovanja odobrilo je OŠ Mato Lovrak financiranje projekta koji se tiče upravo učenika s poremećajem pažnje naziva uSMJERi me. Riječ je o projektu koji koristi takozvani play attention sustav učenja.

Play Attention je biofeedback sustav učenja koji se koristi u radu s djecom s poteškoćama u učenju i razvoju poput ADHD-a, disleksije, diskalkulije, disgrafije i spektra autizma. Trenutno je vodeći sustav učenja kroz koji se na neinvazivan način treniraju kognitivne sposobnosti kod djece i osoba s raznim neurorazličitostima. – pojašnjava predstavnik Play Attention-a za Hrvatsku i predsjednik udruge Buđenje Marko Ferek.

Psihologinja OŠ Mato Lovrak Irena Cobović naglašava kako su se ovim projektom fokusirali na sekundarnu prevenciju pojavnosti neprihvatljivih oblika ponašanja. “Taj sustav koristi se za vježbanje održavanja pažnje, pomaže djetetu, ali i odrasloj osobi da ostvari svoj potencijal u kontroli pažnje i ponašanja te da ga u velikoj mjeri i poboljša.” – naglasila je.

Treniranje i jačanje kognitivnih sposobnosti poput koncentracije, fokusa, jezika, govora, kontrole emocija (i ostalih) dovodi do poboljšanja sveopćeg stanja djeteta. Smanjuju se neželjena ponašanja poput nemogućnosti koncentracije, slabe samokontrole, uklapanja u svakodnevicu i izvršavanja obveza.

Play Attention je vodeća biofeedback tehnologija u obrazovanju u Hrvatskoj te #1 u svijetu neurokognitivni program za treniranje izvršnih funkcija. Play Attention trenutno se koristi u preko 30 škola diljem Hrvatske, i u mnogim privatnim centrima, udrugama, klinikama i bolnicama. Osim Hrvatske, Play Attention se aktivno koristi i u Sloveniji, Srbiji, BiH, Makedoniji. Rezultati su vidljivi kod djece koja na ispravan način prolaze kroz tretmane, te su Play Attention tretmani uvršteni kao službena preporuka psihologa nakon što se djetetu potvrdi dijagnoza.

“Sustav se sastoji od bodywave narukvice i programa koji sadrži video igrice. Ta narukvica šalje podatke o moždanoj aktivnosti u igrici i na taj način dijete u potpunosti svojom pažnjom i koncentracijom na zadatak kontrolira tijek igre. Sustav šalje povratnu informaciju o razini pažnje koju je dijete imalo u tom trenutku što je izrazito važno za učenje vještina koje se koriste unutar sustava i njihova primjena u svakodnevnom životu posebno u učenju, praćenju nastave, izvršavanju školskih obveza i slično.” – dodaje psihologinja.

Koristeći Sustav učenja Play Attention škola omogućuje učenicima s teškoćama u učenju i ponašanju besplatni oblik terapije. Drugim riječima, terapija se odvija direktno unutar same škole. Play Attention tretmani će biti dostupni samo učenicima osnovne škole Mato Lovrak Nova Gradiška.

Komentari
Prethodni članakPolicija upozorava: Čuvajte se računalnih prijevara
Sljedeći članakRadovi na rekonstrukciji Kožarske i dijela Psunjske ulice u punom jeku