U današnje vrijeme tržište je puno izbora. Svaki dan smo u situaciji donositi odluke koga ćemo izabrati za suradnju, koga za druženje, koje usluge za rad na sebi, a koje za pospješivanje našeg poslovanja. Koristim priliku da vam predstavim Rahelu Vukušić Druško, koja je dobar dio svog radnog vijeka posvećena vođenju poduzetnika u njihovom putu prema zadanim ciljevima.
Prenosim Rahelinu priču i kako mi ju je sama svojim riječima prenijela:
“Moje ime je Rahela Vukušić Druško. Poslovna sam savjetnica i vlasnica obrta “Smart Biz Coaching”, koja pomaže malim i srednjim poduzetnicima da se pozicioniraju na društvenim mrežama, privuku ciljnu skupinu i povećaju prodaju. Vodim ih kroz čitav proces, od definiranja idealnog klijenta do zaključenja prodaje.
Moj put do poduzetničkih voda, bio je nadasve zanimljiv. Nakon završetka hotelijersko-turističke škole u Rijeci (u kojoj sam rođena i odrasla) napravila sam pauzu, a onda sam upisala studij “Poslovne informatike”. Negdje na sredini studija, nažalost, gubim bliskog člana obitelji. Nešto radi razočaranja, nešto radi manjka financija prekidam studij i odlazim na rad u Dublin.
Za Dublin mogu reći da je to bilo fantastično iskustvo. Ondje sam tečno naučila govoriti engleski jezik, no tad još nisam znala da će mi strani jezik biti od velike pomoći kako bih stekla nova znanja (o čemu ću reći više nešto kasnije).
Nakon povratka iz Dublina radila u dvije agencije za posredovanje u prometu nekretnina u Zagrebu. Tada sam stekla mnoge vještine i znanja na tom području. Moja prvotna ideja, još prije 12 godina je bila da prijateljica i ja otvorimo agenciju za nekretnine.
Međutim, život je imao svoj plan. Na putu u Amsterdam upoznajem svog (tad budućeg) muža. Nakon par mjeseci veze, treba odlučiti gdje ćemo se stacionirati. On stalan posao; ja bez posla. Sad već ipak nešto zrelija, odlučim da je ipak pametnije da živimo ondje gdje, za početak, netko od nas dvoje ima posao. Iako nisam tip osobe koja se boji rizika. Mislim da sam se podsvjesno odlučila se za Slavoniju, jer me Rijeka podsjećala na gubitke bliskih ljudi.
Kad smo dobili curicu, kopajući i tražeći s čime ću se ovdje u Slavoniji baviti, pročitala sam “slučajno” na Instagramu postove Američkih biznis koučeva. Sve me to nekako zaintrigiralo. Opet osjetim onaj poriv, isti onaj osjećaj kao kad sam se zaljubila u nekretnine. Shvaćam da je to put koji me zove.
Povezala sam se na internetu s osobom (koja mi je kasnije bila i mentorica) i pridružujem se Američkoj kompaniji koja se bavi privlačnim marketingom. Postajem njihov “affiliate marketer”. Dakle, ja promoviram njihove proizvode (u ovom slučaju edukacije upravo s područja marketinga) i za dobijem određen postotak. To promoviram nije direktna promocija i upravo je to ono što sam ondje učila (i pomagala drugima da nauče).
Mogu reći da je taj put učenja i testiranja, pogotovo prve dvije godine, bio vrlo trnovit. Bilo je puno pokušaja, pogrešaka. U početku niste niti svjesni koliko je to zapravo široko područje. Kad bih nešto mogla promijeniti, promijenila bih to da ranije krenem raditi s mentoricom; jer sam i sama živjela u zabludi kako ću moći sama. Kompanije je imala vrhunske edukacije. Stoga sam smatrala da će biti dovoljno. No nije bilo dovoljno, jer tad nisam imala iskustvo. Tako da svima toplo preporučujem da ne čekaju predugo. Ako vide da im treba pomoć u nekom segmentu poslovanja, a ne znaju kako da ga riješe, treba biti svjestan da se problem neće riješiti sam.
Većina ljudi s kojima svakodnevno razgovaram, nemajući dovoljno iskustva, mislite da moraju raditi sve što im kažu ono iskusniji, što je apsolutno krivo. Ne možete slijediti svih. Pogotovo tako da od svakog uzmete ponešto, u nadi da ćete tako stvoriti solidnu strategiju. Ono što, recimo, super funkcionira za mene, ne mora za vas i obratno. Zato u radu s klijentima uvijek predlažem ono što najbolje odgovara klijentu. Ne koristim copy paste metode; nije za svih isto. Svaka osoba je različita, a i ne rade svi iste poslove.
Ima i onih koji misle da sve mogu sami.
To je kao da se nalazite na raskršću, pa ne znate kojim putem da krenete. Pa krenete ravno, pa se vratite; onda krenete desno da izvidite situaciju; ali opet niste sigurni pa se vraćate na početak.
Što mislite; koliko ćete brzo na ovaj način doći do cilja?
Sad zamislite da vam netko da MAPU i vi točno znate gdje idete i kako da zaobiđete prepreke na putu. Opušteni ste, imate sa sobom bocu vode, udobne tenisice. Idete svojim ritmom, sigurni da ćete sljedeći mapu doći do svog cilja. Niste opterećeni, jer znate gdje idete. Eto, to je od prilike razlika kad pokušavate sami, ili radite s nekim tko je prošao taj put prije vas i razumije vaše izazove. Također, trendovi na društvenim mrežama se jako brzo mijenjaju. To također treba uzeti u obzir. Do jedno nauče, već se nešto bitno promijenilo.
No da sad,napokon, razjasnimo što je privlačni marketing.
Kod privlačnog marketing dajemo stalnu vrijednost putem mini postova, videa, storija i dr. Tako mi se pozicioniramo kao eksperti u svom području.
Kod privlačnog marketingu nema uvjeravanja. Ne prezentiramo proizvod ili uslugu “svima” pretpostavljajući da im to treba, ili bi oni to htjeli ako čuju o čemu je riječ. Mi već unaprijed znamo koji je javni problem našeg buduće klijenta / kupca i znamo da smo mi ti koji imamo rješenje.
Cilj privlačnog marketinga jest to da naši klijenti dođu k nama.
Dok je, recimo, mrežni marketing poslovni model (ovo nije piramida) gdje mi direktno i gotovo odmah komuniciramo s publikom i ponudimo da vide ono što nudimo (proizvod / uslugu / poslovnu mogućnost). Ova metoda sama po sebi više ne funkcionira, odbija ljude; ali može biti dobra u kombinaciji s privlačnim marketingom. Ljudi su zasićeni da primaju poruke u inbox i da im netko nakon tri rečenice nudi nešto što oni niti trebaju, a niti žele. Razgovor da, ali ne bilo kako, bilo s kim i bilo kada.
Sjetivši se svojih početaka i učenja, te rada sa svojom tadašnjom mentoricom, shvatila sam da nisam uvijek imala problem sa strategijama, jer kasnije sam naučila, već je trebalo nekako svemu prilagoditi mentalni sklop. Ako želite biti lider, ljudi vas moraju vidjeti kao lidera. Oni to ne mogu ako vam npr., nedostaje samopouzdanja. Vi možete savršeno isprezentirati svoju uslugu (ili proizvod), ali ljudi će “pokupiti”.
Kako se vaš posao razvija, tu se izmiješaju raznorazne emocije. Podignu se strahovi. Mogu li ja to? Jesam li dovoljno kompetentna? Onda kad krene, mene je odjednom bilo gotovo panično strah uspjeha. I tako, kako bi svojim klijentima pomogla da prevladaju ove stepenice, ušla sam u suradnju s prekrasnom osobom Dubravkom Jagarinec, vlasnicom obrta “Atomski uspjeh” koja svojim bogatim iskustvom i znanjima odlično nadopunjuje kompletnost ove priče.
Sada već preko 22 godine iskustva u korporativnom svijetu radila je kao prodajni trener u velikim multinacionalnim kompanijama.
Osim prodajnih, komunikacijskih i prezentacijskih vještina koje je učila zaposlenike na svim nivoima u kompanijama, bila je zadužena i za osobni i poslovni napredak istih.
Ljubav prema psihologiji posebice pozitivnoj psihologiji i strast rada s ljudima, odlučila je spojiti i krenuti ostvarivati svoje snove i misiju, te se certificirala za NLP i Mindfulness trenera kao i Life&business Coacha.
Sva stečena znanja i tehnike pretače u individualno prilagođene edukacije i treninge kako bi kroz rad na sebi, osobnim rastom i razvojem pomogla kompanijama, zaposlenicima i individualcima da postižu uspjehe i željene rezultate.
Upravo zato smo odlučile zajedno kreirati zajedničku FB grupu https://web.facebook.
Ono što ljude zbunjuje jest to da oni znaju da su, recimo, napravili fenomenalan prodajni post; međutim ima jako puno predradnji prije same prodaje; kao i poslije. Prodajni razgovor je također nešto što se vježba i uči, ako ga želimo obaviti uspješno. Tako da ima tu puno više od samog pisanja, ili same prezentacije. Kompleksno je. I nek samo jedan dio nedostaje, prodaja neće biti onoliko uspješna koliko smo to očekivali.”
Gdje nas možete pronaći:
FB Grupa:
https://web.facebook.com/
Instagram:
https://www.instagram.com/
https://www.instagram.com/