Još od vremena industrijske revolucije na ovamo, pojedini su se proizvodi vezali uz određene proizvođače, ali i zemlje iz kojih su dolazile ( ono famozno “made in” ). Tako je oduvijek pojam za dobar automobil bio onaj njemačkog porijekla, dok su “tate-mate” za satove bili Švicarci. Kako je konkurencija svakodnevno sve veća, a tržište sve šire, stvari se svakodnevno mijenjaju i s pojmovima pozicioniranja i brendiranja. Tako u posljednje vrijeme, reći će vam kupci, ali i stručnjaci, dobri automobili znaju stići i iz Japana, dok vrhunske satove rade i Hrvati.

Riječ je o hrvatskom brendu satova CUBUS vlasnika Mije Tuličića,  ( latinski kocka, aoscijacija na hrvatsku “kockicu”, naziv osmišljen kreativnošću književnika Drage Štambuka ) koji svakodnveno prepoznaje sve veći broj poznatih lica hrvatske scene, čime je i proizvod pronašao svoje mjesto na europskom tržištu.

Kako svaka priča o uspjehu počinje sasvim slučajno, i priča o Cubus satovima počela je na sličan način zahvaljujući volji, entuzijazmu, kreativnosti, ali i spremnošću na učenje.  Kombinirajući dijelove drugih europskih satova, stvoren je novi dizajn kojem konkurencija ni malo ne smeta. Jer, uspoređujući satove iste klase daleko renomiranijih brendova, cijene Cubus satova su  i do 30-ak posto niže, što ih, itekako, čini prepoznatljivima i atraktivnima  na tržištu.

Cubus satovi drugačiji su od ostalih i po tome što je marketinški dio priče njegovom  tvorcu sasvim u drugom planu. Priča o proizvodu i njegovoj kvaliteti  prenosi se usmenom predajom,  putem zadovoljnih kupaca ili  internet foruma.  Želite li, stoga biti ponosni vlasnki hrvatskog sata Cubus, morat ćete se potruditi pronaći ih na nekoliko prodajnih mjesta u većih gradovima, ili onako kako to rade i renomirane svjetske tvrtke, “on line”.

Ono što je kod proizvodnje brenda  na prvom mjestu,  svakako su kvaliteta, prepoznatljiv dizajn, te pristupačna cijena. Novost je i studiozan pristup izradi remena za satove, koji se, odnedavno u obliku pilot projekta, proizvode u pogonu novogradiškog Industrijskog parka, ponovno onako pionirski, samostalno, učeći se svim cakama zanata na licu mjesta, putem polovnih strojeva.

 

Ipak, i tu je priča otišla korak dalje-kroz svakodnevan rad, iskustva i ispitivanja mogućnosti, kreirani su neki sasvim novi strojevi, a proces od dotadašnjih 40 operacija potrebnih za izradu jednog remena , smanjen je na samo 30.  Kao i kod finalnog proizvoda, gdje je posebna pažnja posvećena svakom detalju na kućištu, krunici, brojčaniku, mehanizmu, te materijalu od kojega je sat izrađen, tvorci i kreatori Cubus satova istom se minucioznošću i perfekcijom vode i prilikom  izrade remena, kombinirajući i tražeći onaj najbolji, najugodniji za ruku, spreman izdržati sve izazove u kojima će se naći onaj koji će sat s ponosom nositi na ruci.

Sat je za vlasnika “Cubusa” Miju Tuličića  puno više od dnevnog pokazivača vremena, ali i  običnog modnog detalja. Sat je, posebno kada je riječ o muškarcu, jedini nakit, ali i statusni simbol, dokaz osobnosti visoko osmišljenog dizajna, kvalitete i pouzdanosti.

Upravo onako kako su se satovi Cubus u relativno kratko vrijeme uspjeli pozicionirati na tržištu i vlasnik tvrtke, Mijo Tuličić, dokazuje kako se, unatoč recesiji i globalnim izazovima, uz znanje, upornost, ali i viziju, može biti uspješan poduzetnik.  Jer,Hrvatska i njeni stručnjaci, kaže,  imaju znanje, imaju  pamet, imaju radne navike. Ono što još uvijek, na žalost nedostaje, je ozračje optimizma i pozitivna poduzetnička klima.

Kada svi domaći satovi budu pokazivali takvo vrijeme, bit će još uspješnih priča kao što je ova o hrvatskom brendu Cubus.

Autor: Simonida Tarbuk

Komentari
Prethodni članakPrevrtanje automobila u Banićevcu, jedna osoba teško ozlijeđena
Sljedeći članakNovogradiški ugostitelji potvrđuju – fiskalni sustav radi bez greške