Na današnji se dan obilježava Dan prodavača pa smo tom prigodom popričali s brodskim predstavnicama te struke i saznali nešto više o tom zanimanju.
Ako niste znali, danas se obilježava Dan prodavača. Svake godine drugog dana ožujka djelatnici te profesije diljem svijeta podsjećaju nas kako bi bez njihovog postojanja i usluga, naš život bio kompliciran ili barem otežan.
Zašto je to zanimanje toliko bitno da mora imati svoj dan, jasno je svima. Od kupnje osnovnih namirnica do savjeta oko izbora poklona, savršene haljine ili točne nijanse boje za kosu – oni su savjetnici i pomagači nas kupaca.
Naravno, ima ih boljih i lošijih, ljubaznih i namrgođenih, strpljivih i pomalo nepristojnih, ali jedno je sigurno – barem danas im možemo pokušati olakšati njihov posao i uljepšati radni dan.
Državni zavod za statistiku kaže kako je prosječna hrvatska plaća u trgovini na malo 4754 kune. Poslodavci očito diskriminiraju muški spol ili se potonji rijetko javljaju na ta radna mjesta, ali trenutno je u toj struci zaposleno 70,6 posto žena i samo 29,4 posto muškaraca.
Nešto o uvjetima rada prodavača rekla nam je brodska zaposlenica trgovine kineskom robom:
„Zadovoljna sam što imam redovnu plaću i posao u kojemu na mene nitko ne vrši pritisak. Ipak, radimo često više sati nego što je navedeno u ugovoru, a i smjene su svakakve – često i dvokratne. Kada je inventura, radimo do dugo u noć. Plaća je, naravno, bijedna – minimalac, ali po tome se ne razlikujemo od drugih radnika u našem okruženju pa se ne žalimo. Volim raditi s ljudima, to me veseli i nadam se kako će i ostali uvjeti rada uskoro postati takvi da će ovo biti dobro i cijenjeno zanimanje.”
O odnosu s kupcima popričali smo s radnicom najvećeg trgovačkog lanca za prodaju kozmetike i higijenskih potrepština, poznatom po dobrim plaćama i uvjetima rada:
„Posla je jako puno, iako ljudima koji čekaju na blagajni uvijek izgleda kako mi samo stojimo i ne radimo ništa. Kupci imaju jako puno pitanja, posebno starije gospođe kojima je teško samostalno izabrati dobre kozmetičke proizvode. Ponekad očekuju da pola sata posvetimo samo njima, a mi za to, nažalost, nemamo dovoljno osoblja. Ipak, trudimo se nabrzinu pomoći koliko možemo. S ljudima je najteže raditi, ali se često s njima dobro i nasmijemo pa postoji neka ravnoteža u svemu.”
Obje sugovornice potvrdile su nam kako su zdravo okruženje i povezan kolektiv na kraju dana najzaslužniji za uspjeh neke trgovine. Bez zajedništva i timskog rada nije teško samo pojedincima, nego je teško ići ka napretku cijelog poslovanja.
Svim prodavačicama i njihovim malobrojnim kolegama želimo sretan njihov dan te što manje nezadovoljnih kupaca i dežurnih zanovijetala.