Promatra li se sigurnost cestovne infrastrukture s aspekta vozača i putnika, nijedan segment 502 pregledana kilometra dionica autoceste A3, od ukupno 614 u oba smjera, nije ocijenjen najvišim ocjenama (4 i 5 zvjezdica)

Zaključili su to stručnjaci Fakulteta prometnih znanosti koji su za HAK i Nacionalni program sigurnosti prometa na cestama pregledali 16 dionica između naplatnih postaja Zagreb istok i Lipovac. Više od trećine pregledane trase (37,47 posto) ocijenjeno je samo dvjema zvjezdicama (visoka razina rizika), a minimalno prihvatljivom ocjenom 3 zvjezdice (srednje visoka razina rizika) ocijenjeno je 62,53 posto trase.

Rizik za motocikliste još je veći, jer čak 84,02 posto trase je u kategoriji visokog rizika (1 zvjezdica). Procijenjeni troškovi nadogradnje i rekonstrukcije promatranih dionica autoceste iznose 163,91 milijun kuna. Takvom investicijom moglo bi se, statistički je procijenjeno, u 20 godina spriječiti oko 1680 prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama ili teškim ozljedama.

Na A3 su se u prošlim godinama dogodile mnoge strašne nesreće. Neke dionice datiraju iz 1970-ih, kao i neki segmenti zaštitnih ograda. One su u donekle dobrom stanju, ali je Hrvatska Pravilnikom o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama propisala obvezu postavljanja zaštitne ograde iz klase H2 u razdjelnom pojasu autoceste. Nedovoljna je zaštita s desne strane kolnika i povećana mogućnost naleta vozila na opasne objekte uz cestu – mnogo je nezaštićenih stupova javne rasvjete i vertikalne prometne signalizacije na području odmorišta i u vrhu razdjelnih otoka u zonama ulijevanja/izlijevanja prometnih tokova na području čvorišta. Poseban problem su visoki i strmi nasipi te počeci mostova gdje odbojna ograda ne pruža dostatnu sigurnost u slučaju slijetanja vozila.

Postoji i mogućnost slijetanja vozila u duboki odvodni kanal smješten uz autocestu – ustvrdili su stručnjaci s FPZ-a. Lani se na autocestama dogodilo 2397 nesreća, poginulo je 36 sudionika, a ozlijeđena je 551 osoba. Autocesta A3 dio je X. paneuropskog prometnog koridora, kojim se ostvaruje najkraća i najpogodnija veza između zapadne i jugoistočne Europe.

Komentari
Prethodni članakNovogradiška “Noć kazališta”: Prvaci hrvatskog glumišta na kazališnim daskama dvorane “Relković”
Sljedeći članakStomatološke ambulante novogradiškog Doma zdravlja uskoro sele u novi prostor, nabavljena suvremena oprema / foto