Vozači dizelskih automobila ne mogu se uvijek pouzdati u prikladnost goriva za zimsku upotrebu.
Proizvođači goriva pripremaju posebno dizelsko gorivo za niske temperature. Tako se sprečava kristalizacija, koja može začepiti filtere goriva te nanijeti veliku štetu, piše HAK revija.
Na ekstremnoj hladnoći ove mjere nisu se uvijek pokazale dovoljnima pišu kolege iz Njemačkog autokluba (ADAC). Ako je dizel kristalizirao, automobil ćete voziti ponovno tek kad se cijeli sustav goriva zagrije i sve se parafinske čestice otope. Da biste to učinili, automobil morate staviti u garažu na temperaturu koja ja znatno iznad nula stupnjeva. Ni u kojem slučaju nemojte mu prilaziti sušilom za kosu ili puhalom s vrućim zrakom: s jedne strane postoji opasnost od požara i oštećenja, s druge strane ne dolazite na sva potrebna mjesta na kojima prolazi gorivo.
Teoretski, dizelsko gorivo trebalo bi raditi u zimskoj kvaliteti do minus 20 stupnjeva. ADAC je 2013. godine testirao je li to realno koristeći četiri komercijalno dostupna dizelska goriva i izveo opsežna ispitivanja ispitivanja na niskim temperaturama – što je rezultiralo time da se vozači dizelskih automobila ne mogu uvijek pouzdati u prikladnost goriva za zimsku upotrebu.
Vozači bi trebali na vrijeme napuniti rezervoar zimskim dizelom prije početka hladne sezone. Preostala količina ljetnog dizela koja je još u spremniku trebala bi biti što manja. Treba se pridržavati uputa proizvođača za održavanje – posebno koliko često treba mijenjati filtar za gorivo. Parkirajte vozilo tamo gdje je zaštićeno od hladnoće i vjetra (ako je to moguće). Nikada ne miješajte dizelsko gorivo i benzin.