Situacija se u autoindustriji sada popravlja, pa cijena rabljenih vozila u Hrvatskoj već nekoliko mjeseci stagnira. Dobra je to vijest za one koji si novi auto ne mogu priušti.
Cijena rabljenih vozila u cijeloj Europi, pa tako i kod nas, drastično je počela rasti 2020. nakon izbijanja pandemije koronavirusa. Proizvođači automobila teško su nabavljali čipove koji su se proizvodili u Kini. Zatim je zbog rata u Ukrajini smanjena i proizvodnja električnih sklopova za automobile.
Situacija se u autoindustriji sada popravlja, pa cijena rabljenih vozila u Hrvatskoj već nekoliko mjeseci stagnira. Dobra je to vijest za one koji si novi auto ne mogu priuštiti, piše HRT.
“Uvijek je bolje novi, ali ni od rabljenih s garancijom ne treba zazirati”, kaže kupac u jednoj od najvećih međimurskih autokuća. Automobile uvoze iz Njemačke i Belgije.
“Kod kupnje rabljenog auta nije samo cijena glavni faktor, treba paziti na stanje vozila, pogledati kilometražu, jer cijena rabljenih vozila, pogotovo vani, je znatno niža ako ima puno kilometara i ako nije održavano u vlastitom servisu”, napominje Augustin Jasenović, direktor autokuće.
“Najviše se traže vozila rabljena od tri do pet godina, jer to su uglavnom kupci koji uzimanju na leasing i u tom segmentu se najbolje pronađu s mogućnošću otplate, jer čim su vozila starija, kraći je rok financiranja, pa su velike rate i to je loše za kupca”, kaže Jasenović.
Cjelokupno europsko tržište automobila polako se oporavlja.
“Ove godine je došlo do stabilizacije cijena i više nema rasta cijena rabljenih vozila, ona stagnira, jer se dosta brže dolazi i do novih vozila i taj rok od 400 do 500 dana smanjuje se od 100 do 150 dana”, zaključuje Jasenović.
Prema trenutačno dostupnim podacima, čak 80 posto rabljenih vozila na hrvatske je ceste uvezeno izvana.
Foto: ilustracija