Zbog epidemije koronavirusa pogođeni su ugostitelji, ali i frizeri i druge uslužne djelatnosti te trgovci neprehrambenim proizvodima. Dobro su došle državne i gradske mjere koje, ako ništa drugo, će smanjiti troškove komunalne naknade, kao i najam poslovnih prostora. Najgori su bili prvi dani dok se sami obrtnici i službe ne snađu u novonastaloj izvanrednoj situaciji.

-” Kad su se prvi dojmovi slegli, obratila sam pozornost na neke druge stvari za koje inače nemam vremena, kao što su društvene mreže, one su na sreću poveznica s klijentima. I dalje smo u komunikaciji s klijenticama o bojanju, održavanju kose..” – kaže Marina Brkanac, vlasnica frizerskog salona Retrika iz Nove Gradiške.

Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) se može koristiti za razdoblje od 01.03.2020. godine i dalje, a najduže do 3 mjeseca. 

-” Mjere koje je država donijela kao pomoć obrtnicima su definitivno pomogle i olakšale situaciju. Svim poduzetnicima koji su predali mjere isplaćen je minimalac, otpisani su doprinosi, sve nam je to pomoglo u velikoj mjeri dok se ne vratimo u normalno stanje. Mislim da treba oprostiti plaćanje najma i komunalne naknade svima koji trenutno ne rade. Kad ne radimo, nemamo prihoda i jako malo je novca za takve rashode.” – dodala je Marina

Obrtnici koji su korisnici mjere samozapošljavanja HZZ-a, uz stavljanje te mjere u moratorij, mogu koristiti mjeru za očuvanje radnih mjesta za sebe osobno, kao i za svoje djelatnike.

Osim toga, prihvaćen je zahtjev Hrvatske obrtničke komore da se korištenje mjere za očuvanje radnih mjesta proširi i na novoosnovane obrte te prema tome, svi oni koji su obrt registrirali prije 29. veljače 2020. godine, također mogu predati zahtjev za ostvarenje te mjere.

-” S obzirom da smo u većem kontaktu s ljudima, konstantno smo im blizu, smatram da su mjere Stožera nužne i dobre. Meni i mojim djelatnicama na prvome je mjestu zdravlje. Majka sam dvoje djece i ne bih se izlagala riziku i opasnosti.”

Marina je otvorila i svoj Youtube kanal kako bi svojim klijentima olakšala situaciju, posebice kod muškog šišanja, ali i bojanja izrasta.

-” Odlučili smo napraviti listu klijenata koje ćemo zvati po otvaranju salona, pa svi koji žele biti među prvima samo se trebaju javiti. S obzirom da smo svi kod kuće, kosu samo treba njegovati. Znam da je izrast već kritičan kod mnogih klijentica zato sam odlučila otvoriti telefonsko savjetovanje, jer ovakva situacija treba krizni stožer. Potrebno je nazvati i dat ćemo savjet kako, gdje i što učiniti kako bi došli do profesionalnog proizvoda. Zajedno ćemo lakše prebroditi situaciju.” – zaključila je frizerka Brkanac i poručila svojim klijentima da brinu o svom zdravlju, i da se vide uskoro u salonu kako bi nadoknadili svako propušteno bojanje.

Život bez kafića, frizera ili specijalizirane trgovine nije isti kao s njima. No od potrošača u tim okolnostima je još i teže onima koji od toga žive. Stoga se svi nadamo što bržem povratku u normalu.

Komentari
Prethodni članakPredstavljena platforma „LOKALNI2GO” s ciljem online kupnje domaćih proizvoda isključivo s područja Brodsko posavske županije
Sljedeći članakNovi slučaj zaraze koronavirusom u Brodsko – posavskoj županiji