Saborski zastupnik Davor Vlaović govorio je u srijedu u Hrvatskom saboru o hrvatskom obrazovnom sustavu, a na samom početku izlaganja podsjetio na činjenicu da je na današnji dan 23.10.1847. Sabor donio odluku kojom hrvatski jezik postaje službeni jezik u javnim službama i institucijama te poziva Premijera, da koriti hrvatski jezik u komunikaciji sa sindikatima i učiteljima:„Danas nakon 172 godine moramo se pitati razumiju li hrvatski jezik svi koji sudjeluju u procesima odlučivanja.

Naglašavam to jer očito Vlada i premijer ,učitelji, profesori i nastavnici se ne razumiju kao da ne govore svi hrvatskim jezikom. Mi iz HSS-a podržavamo učitelje i profesore u njihovim zahtjevima i inzistiranju na dijalogu koji izostaje.“Vlaović je podsjetio da učitelji traže samo vrednovanje vlastitog rada i priznavanje važnosti zvanja u hrvatskom javnom prostoru, te rekao kako nije dobro da profesori i učitelju budu manje plaćeni za jednako zahtjevan ili još zahtjevniji posao odgoja i obrazovanju, u odnosu na kolege u drugim javnim službama. Obrazložio je razloge zbog kojih učitelje treba podržati rekavši:„Nema razvoja države bez ulaganja u znanost i obrazovanje, ukoliko se ne da značaj onima koji taj teret nose, a to su učitelji, nastavnici, profesori. Ako oni nisu motivirani nema niti kvalitetnog prijenosa znanja na učenike i studente, onda nema kvalificirane i visokokvalificirane radne snage, onda nema niti razvoja.

“Hrvatsku stagnirajuću stvarnost je približio usporedbom BDP-a, kojim se hvale vladajuću, utvrdivši kako je isti neovisno o rastu još uvijek 1% manji u odnosu na pretkrizno razdoblje 2008. godine, Zagreb je u takvim odnosima 75% razvijeniji od hrvatskog prosjeka.Rekao je kako je najgore je stanje u Slavoniji i Lici, te ga posebno smeta što su četiri od pet slavonskih županija na samom dnu po visini BDP-a. „Najrazvijenija je Osječka županija. Zato? Zato što je sačuvan dio industrije, zato što se ulagalo u industriju i zašto što imaju suradnju sa Sveučilištem, zato što imaju znanstvenu podlogu i podršku. E, isto to traži i Slavonski Brod i okolica. Tražimo sveučilište, suradnju znanosti i proizvodnje, ulaganje u znanost i obrazovanje što će za posljedicu imati ulaganje u proizvodnju i nove tehnologije“Rekao je kako napretka brodsko-posavskog prostora nema bez ulaganja u istraživanje i znanost što je moguće samo kroz visokoškolske ustanove i sveučilišni sustav u kojem će raditi znanstvenici koji žive i odgajaju djecu u brodskoj i bosanskoj Posavini i gravitiraju Slavonskom Brodu i Sveučilištu Slavonski Brod za čiji rad su planirana sredstva u Državnom proračunu ali zbog tromosti i nezainteresiranosti donositelja odluka u Županiji i Sveučilištu u Osijeku nije se ništa učinilo za početak rada.„Tko koči Sveučilište u Slavonskom Brodu? Je li to rektor Sveučilišta u Osijeku, župan osječki, župan brodski, premijer ? Pozivam ih da sjednu za stoli i na hrvatskom jeziku to riješe. Na zadnjem Savjetu za Slavoniju premijer je rekao rektoru i obojici župana da sjednu riješe taj problem. Nije riješeno. S pravom se Brođani i Posavljaci se bune protiv zanemarivanja tog dijel Slavonije. Zato ćemo i dalje zaostajati u razvoju po BDP-u i svemu drugomu, a iseljavanje će se nastaviti. Zanemaruje se Slavonija, Slavonski Brod i šira okolica.“Vlaović je izlaganje završio pitanjem: „ Tko to reže glavu Slavonskom Brodu, komu smet Slavonski Brod i razvoj toga kraja?“

 

Komentari
Prethodni članakMijenjam auto prikolicu za svinju od 150 kg. 035/351-337
Sljedeći članakBrojnim projektima doprinosi se poboljšanju kvalitete života u općini Dragalić