U povodu tjedna psihologije, ali i redovitih aktivnosti Hrvatskog liječničkog zbora Podružnica Nova Gradiška, magistra psihologije Liljana Lukačević za članove zbora upriličila je prigodno predavanje na temu “Uloga komunikacije u zdravstvu”.
Predavanju je prethodilo i kratko izvješće predsjednice Hrvatskog liječničkog zbora Podružnica Nova Gradiška, Slavice Konjević Pernar o radu zbora u protekloj godini, ali i iznošenje planova u tekućoj. Od aktivnosti kojima je posebno zadovoljna, istaknula je Konjević Pernar 8 redovitih predavanja za članove zbora koje su održali kako liječnici novogradiške Opće bolnice, tako i liječnici iz drugih bolnica i krajeva Hrvatske, naglasila je i izuzetno dobru suradnju s Ligom protiv raka “Dr.Zorislav Slović”, te najavila nastavak kako redovnih aktivnosti, tako i druženja u tekućoj godini.
Nakon pohvale upućene svojim kolegama za proteklu i želje za uspješnom tekućom godinom u zdravstvu, Slavice Konjević Pernar riječ je prepustila psihologinji Ljiljani Lukačević u prvom ovogodišnjem predavanju namijenjenom članovima Hrvatskog liječničkog zbora Podružnica Nova Gradiška, ali i drugim zainteresiranima.
Praćenjem analiza zadovoljstva pacijenata zdravstvenom skrbi i zdravstvenim uslugama koje provodi Ministarstvo zdravstva, može se primijetiti određeni bunt pacijenata kada je u pitanju komunikacija između zdravstvenih djelatnika i pacijenata. Neprimjerena ili nedostatna komunikacija u zdravstvu ono je što pacijente čini nezadovoljnima. Shodno tome u svojoj matičnoj radnoj ustanovi, novogradiškoj Općoj bolnici, magistra psihologije Ljiljana Lukečević odlučila je svojim kolegama uputiti savjete kako poboljšati komunikaciju u zdravstvu.
Predavanje magistre psihologije granalo se u nekoliko smjerova, no najvažnije je ono u kojem ističe da se komunikacija može vježbati i nema izgovora za loše ophođenje s pacijentima. Navela je Lukačevič i jednostavan primjer vježbanja komunikacije u zdravstvu s naglaskom na neverbalno komuniciranje koje čini čak 93 posto uspješnosti komunikacije.
-“Ja kad počinjem svoja predavanja zdravstvenim djelatnicima, a inače komunikacijske vještine kako kolegij držim na studiju Sestrinstva, onda ih zapravo učim da proučavajući sebe u kontekstu komunikacije u zdravstvu zapravo pođu od sebe, ali iz pozicije pacijenta, odnosno tražitelja zdravstvene usluge i skrbi i da se prisjete svih onih lica u plavim ili bijelim kutama, da procjene kako im je bilo ugodno komunicirati ili surađivati s namrgođenim licima, neugodnim stavovima, onima koji drže ruke u džepovima ili slično. Namjerno im ovo govorim jer je neverbalni dio komunikacije itekako važan, a na njega ljudi često zaboravljaju”- pojasnila je Lukačević
Što se tiče i verbalne i neverbalne komunikacije, kazuje magistra psihologije, a ujedno i predsjednica Povjerenstva za unutarnji nadzor novogradiške Opće bolnice, pacijenti su uglavnom zadovoljni zdravstvenim djelatnicima.
-“Nema nekih većih prigovora na naše zdravstvene djelatnike ni od strane pacijenata ni od strane njihovih obitelji jer, osim s pacijentom, važno je uspostaviti i dobru komunikaciju s bolesnikovom obitelji”- istaknula je Lukačević
Zadnja grana predavanja na temu “Uloga komunikacije u zdravstvu” bila je i interna komunikacija među zdravstvenim djelatnicima, koja je, kazuje psihologinja Lukačević iznimno važna, jer ako je komunikacija među zdravstvenim djelatnicima dobra, odmah je i bolja zdravstvena skrb pacijenta jer svi znamo što je netko od naših kolega poduzeo ili rekao prema pacijentu.
-” I unutarnja komunikacija među djelatnicima novogradiške Opće bolnice je dobra, naravno uvijek postoji prostora za napredak kako u međusobnoj tako i u komunikaciji s pacijentima, na tome ćemo i dalje raditi i nastojati biti bolji”- zadovoljna je Lukačević
Zaokružila je Lukačević svoje predavanje kolegama članovima Hrvatskog Liječničkog zbora Podružnica Nova Gradiška, da uz lijekove i liječnike, liječi i lijepa riječ.
-“To je ona stara poslovica. Svi smo mi jednako školovani da tako kažem, netko je radio više netko manje na sebi uz neke subspecijalizacije ili druga usavršavanja i ta razina znanja koje zdravstveni djelatnici imaju nikad nije upitna, ali je važno kako čovjek te alate, to znanje primjenjuje. To je u svim strukama važno, a kod nas zdravstvu pogotovo”- zaključila je Lukačević