Da bi na pravi način znali cijeniti i definirati turizam, trebali bi svi, s vremena na vrijeme, proputovati, najprije svojim, a onda i onim tuđim, dalekim dvorištima, i potom iz nekog drugog i drugačijeg ugla, promotriti vlastiti mikrokozmos. Tek tada ćemo, u ulozi turista, vidjeti što, zapravo imamo i koliko smo bogati.

Ako imate sreće pa vlastitom županijom putujete u društvu najvećih turističkih stručnjaka, predstavnika najužeg tima Hrvatske turističke zajednice, priča dobija dodatnu težinu, a svaki proizvod postaje potencijalni turistički brend. I današnje je kratko studijsko putovanje organizirano za predstavnike Hrvatske turističke zajednice u organizaciji Turističke zajednice našega grada, pokazalo ono što smo pretpostavljali. Brodsko posavska županija, kao, uostalom i čitav kontinent, potencijala za ruralnu turističku priču, itekako ima.

Još da nam je novaca, nitko nam ne bi bio ravan .U okviru završnice projekta VOLIM HRVATSKU naš su grad, ali i turističke destinacije predložene za najviša priznanja, tijekom današnjeg dopodneva ( srijeda, 19.rujna ) posjetili financijski rukovoditelj HTZ-a, Stipe Maleš, voditeljica Odjela za informiranje, Vivijana Vukelić i voditeljica Službe za koordinaciju i razvoj sustava turističkih zajednica Ines Paškvan kangler, u pratnji domaćina, direktorice TZNG; Dinke Matijević i direktora Županijske tursitičke zajednice Petra Huljića.

Nakon nekoliko značajnih priznanja u najvišim kategorijama takozvanog Zelenog cvijeta ( nagrade namijenjene kontinentalnim gradovima Hrvatske), Turistička zajednica grada Nova Gradiška, ove je godine, u okviru akcije Volim Hrvatsku za nagradu predložila nekoliko turističkih proizvoda i destinacija: Posavsku poučnu cestu, kao jedinstvenu i zaokruženu priču o Slavoniji, Posavini i značaju rijeke Save, potom prostor Turističko informativnog centra, te u kategoriji Čovjek-ključ uspjeha u turizmu, djelatnika u hortikulturi, Borisa Karapatića.

Jedinstveno, iako kratko studijsko, putovanje turističkim područjima novogradiškog kraja počelo je u središtu grada, kod prve interperetacijske ploče kojom slubeno počinje priča zvana Posavska poučna cesta.  Riječ je o destinaciji koju su već prepoznali brojni domaći, ali i strani turisti, destinaciji koja je uvrštena i u službene školske ekskurzije, a koja je u kratkom vremenu, zahvaljujući entuzijazmu mještana posavskih sela, ali i kontinuiranoj edukaciji i ulaganju djelatnica Turističke zajednice, uspješno animirala nekolicinu obiteljsko poljoprivrednih gospodarstava, i pozicionirala se kao brend među ponudom kontinentalnog turizma.

Posavska počuna cesta na sjajan je način spojila priču o gastronomiji, povijesti, arheologiji, folkoru i pučkoj baštini,  jedinstvenoj i autohtonoj arhitekturi Posavine, riječni, ali i lovni turizam, avanturizam i biciklizam. Cesta koja vodi kroz slavonsku šumu, ali i duž toka rijeke Save  duga je 30-ak kilometara, a zahvaljujući turističkim interperetacijskim pločama ( kojih je duž destinacije postavljeno 7 ) , cestu možete obići sami, ili organizirano, uz pratnju turističkih djelatnika.

Ribnjaci, ukusni slavonski sirevi, ali i gastronomsko blago rezano pod 45 stupnjeva, rakije, ribe pripremljene na bezbroj načina, dio je ponude koja vas mami mirisima i okusima duž Posavske poučne ceste. I ekipa Hrvatske turističke zajednice, od kojih je većina prvi puta u ovom dijelu Slavonije, bila je ugodno iznenađena viđenim, iako su nam preporučili kako bi proizvod daleko lakše bilo prodati i prezentirati, ukoliko bi uz put nudili i smještajne kapacitete. Jer, kako reče Stipe Maleš, ako Austrijanci dobro žive od ruralnog turizma, zašto ne bi i Slavonci?

Turističko putovanje uz stručnu evaluaciju i konstantno bilježenje pozitivnih bodova, nastavljeno je u jedinstvenoj kušaonici piva obitelji Bošnjak u Sičicama, gdje je goste dočekao bogati slavonski doručak, ali i kratka prezentacija izrade piva. Svi oni koji se kuže u zlatnu tekućinu, a koji su probali ekološko pivo Bošnjak, pripremljeno na tradicionalan način, bez aditiva i konzervansa, tvrde kako je riječ o jednom od kvalitetnijih nacionalnih proizvoda. Potvrdili su to i degustatori Hrvatske turističke zajednice, oduševljeni prijemom, ali i prostorom u kojemu su dočekani.

Iako su članovi stručne ocjenjivačke komisije željeli svoj boravak u našoj županiji produžiti, još je puno destinacija na kontinentu koje je trebalo obići, a domaćini u Lipiku već su nestrpljivo čekali. Stoga je kratko putovanje ljepotama novogradiškog kraja i destinacija predloženih za nagrade završilo uz čašu upravo završenog svjetlog i tamnog piva Bošnjak. Završna ocjena, a, sudeći  prema dojmovima stručnjaka  Hrvatske turističke zajednice i sigurna nagrada, smješi nam se u mjesecu listopadu na Kongresu hrvatskog turizma koji će ove godine biti održan u Dubrovniku. Nakon dva turistička cvijeta, jednog sa zlatnim, a jednog sa brončanim znakom, još koja nagrada dobro bi nam došla. Kriterije smo, zasigurno ispunili. Ostalo je na stručnoj ekipi projekta Volim Hrvatsku.

Autor: Simonida Tarbuk

 

Komentari
Prethodni članakKvaliteta života u terminalnoj fazi bolesti
Sljedeći članakNakon što je prevario Vladu, gradonačelnik Nove Gradiške prebacio 2, 7 mil. kuna supruzi?!