Iako zima službeno počinje u 12. mjesecu, za vozače motornih vozila propisana je obveza korištenja zimske opreme već od 15. studenog ove godine, pa do 15. travnja iduće. Pod zimskom opremom smatra se zimska guma M+S s oznakom pahuljice i ljetne gume s dubinom utora od najmanje 4 milimetra i pripremljenim lancima.

Dakle, iako zakon dozvoljava vožnju po zimi na ljetnim gumama pod već spomenutim uvjetima, preporuka stručnjaka je stavljanje zimskih guma zbog vlastite, ali i sigurnosti ostalih sudionika u prometu.

U odnosu na ljetnu, zimska je guma napravljena od drugačije gumene smjese te je otpornija na promjenu temperatura, odnosno na hladnoću. Na temperaturama ispod 7 stupnjeva zimska guma se neće stvrdnuti, dok zbog drugačijih svojstava ljetna bi. Samim time, zimska guma bolje “drži cestu”.

Zimske gume također imaju na tisuće sićušnih utora (pora) na gaznoj površini koji se koriste za raspršivanje vode i sprječavanje akvaplaninga. Ti utori “grizu” u snijeg, bljuzgavicu i led te time omogućavaju optimalno prianjanje po snijegu. Uz sve nabrojano, zimske gume imaju puno kraći zaustavni put od ljetnih.

U prometu svaki metar je bitan i baš on može značiti razliku između izbjegavanja nesreće i njenih posljedica.

Foto: Ilustracija

Komentari
Prethodni članakTragom debate: Novogradiški gimnazijalci za legalizaciju lakih droga / foto
Sljedeći članakOvoga vikenda spremaju se još jedni “Dani tehničke kulture”