Rekao je HSS-ovac Davor Vlaović prilikom rasprave Zakona o sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskom saboru i upozorio na prijeteću opasnost da kazne postanu jedini oblik djelovanja koji povećava sigurnost prometa na cestama te kazao da se sinergijskim djelovanjem policije i ministara prometa, turizma, zdravstvenog i obrazovnog sustava mogu se postići dobri.

„Na najmlađe smo svi najosjetljiviji , zato pozdravljam sve aktivnosti koje se poduzimaju u cilju prevencije i edukacije najmlađih sudionika u prometu od vrtićke do srednjoškolske dobi. Pohvaljujem i rad civilnih udruga koje na tom planu rade. Prometna kultura ovisi i o Zakonu u raspravi. Jedino ispravno postupanje je poštivanje prometnih propisa i ukoliko je potrebno kažnjavanje svih onih, svih nas koji ih kršimo. U Hrvatskoj u najvećem broju slučajeva nije tako, prekršajni sudovi reagiraju, ali neki izbjegnu plaćanje kazni . Pitanje je tko ih štiti. Sami policajci kažu kako pojedince neće niti privoditi jer će biti pušteni.“

Vlaović je rekao kako dvostruka mjerila ponašanja ne smiju biti pravilo i da u Ministarstvu unutarnjih poslova takve pojave moraju svesti na minimum te da stranačka iskaznica i njena boja ne smiju biti uvjet za postupanje policije prema bilo komu. Kazao je da svi neovisno jesu li ministri, državni tajnici, radnici ili poljoprivrednici moraju imati isti status ukoliko su skrivili prometni prekršaj.

„Kad svi budemo jednako kažnjeni onda će Zakon polučiti rezultate, inače će ostati okus gorčine i osjećaj da je Zakonu cilj punjenje Državnog proračuna. Izglasajmo Zakon o oporezivanju nezakonito stečene imovine i napunimo Proračun, zašto to stalno odbijate? Ne smijemo dijeliti ljude prema visini prihoda, nikakva segregacija nije dobra i mi u HSS-u smo protiv svrstavanja ljudi na one koji imaju i one koji nemaju.50% niže kazne danas plaćaju oni koji imaju novac u novčaniku ili računu, ostali plaćaju punu kaznu jer nemaju novca za plaćanje kazne u trenutku prekršaja, a nemaju jer rade za minimalac. To je segregacija po imovinskom cenzusu u praksi.“

Kazao je kako su preduvjet sigurnosti prometa kvalitetne ceste i pristojno plaćeni nepotkupljivi dobro opremljeni i motivirani prometni policajci baš kao kontrola velikog dijela teretnog transporta koji se zbog visokih cestarina odvija po lokalnim i županijskim cestama posebice turski, rumunjski i bugarski kamioni koji izbjegavaju autoceste.

„Kod nas se reagira tek nakon nesreće, u Karlovcu nakon stradavanja djeteta, granični prijelazi za vrijeme blagdana su zakrčeni , a eskaliralo je na granici prema Srbiji kamioni su blokirali lokalne ceste na koje se nije moglo izaći, poljoprivrednici nisu mogli na njive, a vrijeme je sjetve, reagiralo se nakon dolaska kamera. Naše autoceste, mada su jedne od boljih u Europi, imaju kolotrage što ugrožava promet. Nažalost obnavljaju se isključivo u vrijeme turističke sezone što dodatno uzrokuje prometne nesreće.“

Vlaović je progovorio i odredbi Zakona kojom se starijima od 65 godina propisuje obvezan liječnički pregled za produžetak vozačke dozvole rekavši:

„Ako stariji od 65 godina moraju na liječnički pregled, a morati će, onda je prijedlog HSS-a da taj pregled bude besplatan i na teret Državnog proračuna za sve koji imaju manju mirovinu od 3.000 kn, 80% umirovljenika u Slavoniji ne može živjeti od vlastite mirovine bez pomoći djece i rodbine , kako će platiti liječnički pregled. Mladi su odselili i na cestama su osobe preko 60 godina. Zato omogućimo umirovljenicima sigurno upravljanje vozilom.

Autor:HSS/Foto:Arhiva 

Komentari
Prethodni članakU čast “Bljesku”: Boksačka revija stiže u Novu Gradišku
Sljedeći članak„OBRTNIK-BAM“ organizirao gradsku kuglačku ligu