Projekt Planiranje i izvođenje suradničke nastave započele su novogradiška i bjelovarska Gimnazija kao zajednički projekt 2002. godine, a 2007. godine pridružuje im se Gimnazija Požega. Ove godine realiziran je u Gimnaziji Nova Gradiška, a naslov teme Suradničke nastave bio je “Prepoznajmo vrijednost obitelji”. Tako je za danas bio pripremljen niz kvalitetnih radionica i predavanja, a nakon završenih aktivnosti održan je Okrugli stol na temu: Obitelj – pogled stručnjaka.

Međunarodni dan obitelji proglasili su Ujedinjeni narodi 1989. godine, a u svijetu je prvi put obilježen 15. svinja 1994. godine pod sloganom “Da obiteljski dan ne čine stvari nego srdačni odnosi roditelja i djece” kao odraz značaja što ga međunarodna zajednica pridaje obitelji kao temeljnoj jedinici društva. Motivirani značajem obitelji u društvu ovogodišnja tema Suradničke nastave bila je upravo obitelj.

Cilj dvanaestogodišnjeg projekta je unapređivanje  odgojno – obrazovnog procesa u skladu s nastupajućim promjenama u školstvu i potrebama moderne škole:
– suradnje predmetnih nastavnika i stručnih aktiva kroz izradu Kurikuluma i novih oblika i metoda rada,
– uključivanje učenika kao odgovornih sudionika ( partnera ) u procesu učenja i poučavanja,
– osvješćivanje potrebe cjeloživotnog učenja,
– rasterećenje u sadržajnom i metodičkom obliku.

Dosadašnjim iskustvom stečenim u ovom projektu, te brojnim drugim koje provode sve tri Gimnazije, sudionici su naučili kako povezivanje informacija iz različitih područja čini znanje jasnijim i trajnijim, a također i da učenici bolje razumiju i primjenjuju naučeno ako neku informaciju postave u različiti kontekst.

Ravnateljica Gimnazije Nova Gradiška, Nada Peleh, ističe kako je idejni začetnik ovog projeketa njena kolegica, Ksenija Matuš, profesorica iz bjelovarske Gimnazije.  Svojim trudom i zalaganjem održale su projekt kojem se priključila i požeška Gimnazija. Ove godine je u novogradiškoj Gimnaziji gostovalo dvadesetak učenika i profesora iz Požege, te nešto manje iz Bjelovara. Manuela Zima Čevapović, pedagoginja požeške Gimnazije, zaključila je da učenici bolje percepiraju nove vidove i metode prenošenja znanja. Isto tako prof. Matuš smatra da je projekt održiv, posebno zahvaljujući angažmanu prof. Nade Peleh.

Autor: Dubravka Kovačić

 

Komentari
Prethodni članakPrvi festival matematike u Novoj Gradiški
Sljedeći članakRešetari: 10. jubilarna Smotra folklora “Slavonac sam, time se ponosim”