I ove godine s prvim znacima lijepog vremena, već tradicionalno, povećava se broj mopeda i motocikala na našim prometnicama. Iako ovi limeni ljubimci vlasnicima pored samog užitka upravljanja ovakvim vozilima pružaju i neke druge prednosti sudjelovanja u prometu, njihovi vozači vrlo često ne vode dovoljnu brigu o sigurnosnom aspektu vožnje što za krajnji rezultat ima prometne nesreće i stradavanja vozača i putnika.

Veću pozornost na prisutnost vozača motocikala i mopeda moraju skrenuti i vozači automobila koji također svojim ponašanjem u prometu mogu ugroziti sigurnost motociklista i mopedista.

Ovom prilikom skrenut ćemo pažnju na najčešće pogreške vozača motociklista i mopeda.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,

  • ne nose zaštitne kacige,

  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,

  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,

  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera

  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike

  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,

  • upravljaju prije stjecanja prava,

  • uklanjaju blokade na mopedima.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

  • oduzimaju im prednost prolaska,

  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,

  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja

Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,

  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),

  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,

  • provjeriti tlak u gumama,

  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,

  • ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,

  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,

  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),

  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,

  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,

  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),

  • ne voziti slalom između vozila,

  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.

  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,

  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,

  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),

  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.

Komentari
Prethodni članakPravoslavni vjernici danas slave Uskrs
Sljedeći članakNova Gradiška za pet: Gimnazijalac Karlo Szabo ove godine plasirao se na pet državnih natjecanja!