Saborski zastupnik Davor Vlaović, nadahnut sportskim rezultatima Nogometne reprezentacije, u ime Kluba zastupnika hSS-a govorio je o Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama. „Danas smo svi u „kockicama“ ponosni smo na svoje Vatrene jer su među najuspješnijima u svijetu, siguran sam da želimo Hrvatsku među najuspješnijima po rezultatima naših učitelja, učenika, po rezultatima naših radnika i našega gospodarstva. Želimo pobjedu nad Engleskom i pobijediti ćemo , pobijediti ćemo i Francusku i biti svjetski prvaci. „
Vlaović je kazao kako je to rezultat rada i kvalitetnog vođenja te dodao kako je za uspješno obrazovanje s uspješnim ishodima za sve učenike u sustavu potrebno je uspješno vođenje i ulaganje u obrazovni sustav što se ne čini jer je Hrvatska na samom dnu po ulaganjima u znanost i obrazovanje u Europi. Naglasio je kako predloženi Zakon neće dovesti do željene kvalitete u znanosti niti u gospodarstvu.
„Zločesti kažu da je za kvalitetu potreban kvalitetan trener i kvalitetni igrači. Zločesti kažu da je ministrica bila rezervni igrač. Rezervni igrač nikada ne može dati punu kvalitetu. Ja kažem može , ali uz više truda i zalaganjem cijelog tima.“
Osvrnuo se na obrazovni sustav koji ne funkcionira u puno detalja, jedan od većih problema je obrazovanje za nezapošljiva zanimanja kao što su nastavnici sa završenim dvopredmetnim studijem matematike ili informatike, urbani šumari i inženjeri laboratorijske dijagnostike. Kazao je kako se prilikom upisa na fakultete mora voditi računa o zapošljavanju nakon diplomiranja na navedenim studijima. Kazao je kako nije dobro da se važne odredbe u Zakon unose bez javne rasprave, jer se time omalovažava sve one koji su se obrazovali na našim učiteljskim studijima.
„U ruralnim prostorima imamo problem s a nastavnicima matematike, fizike i informatike. Upravo učitelji s dvopredmetnim studijima su bili spasonosno rješenje. Tako treba i ostati. Zašto proizvodimo kadrove koji sutra neće imati gdje raditi? Nemojmo to činiti mladim ljudima.
Učenik treba biti u fokusu , zato iste uvjete treba osigurati u Vukovaru, Konavlima, Iloku kako bi bili zapošljivi na tržištu rada. Danas nemaju svi jednake uvijete, nemaju svi jednako opremljene kabinete kao učenici u Zagrebu ili Varaždinu. Zato pozdravljam obnavljanje škola u Hrvatskoj, a posebno pozdravljam obnovu škole Milan Amruš u Slavonskom Brodu. Vjerujem Vam i nadam se da će se to dogoditi. “
Vlaović je u izlaganju pohvalio uvođenje organiziranog produženog boravka u škole jer to je bio jedan od većih problema zaposlenih roditelja i neusklađenog radnog vremena rekavši da će time učenici dobiti kvalitetnije i osmišljene aktivnosti, a mogao bi biti i korak k tomu da svi učenici školske knjige ostavljaju u školi, a zadaće odrađuju u školskoj ustanovi uz najkvalitetnije poučavanje.
„ Obitelji, roditeljima i djeci na taj način ostavljamo prostor za razgovor i kvalitetan razvoj mladog čovjeka koji u obitelji uči životne vještine. Naša djeca su preopterećena težinom školske torbe, ali su preopterećena i brojem obveznih predmeta kojih na razini godine ima do 18. „ Zapitao je kolege zastupnike mogu li oni kvalitetno pripremiti rasprave o sedamnaest zakona u jednom tjednu, a učenici to moraju i čine. „Shvatite koji je teret pred učenicima koji imaju sedamnaest predmeta. treba pronaći model kako uravnotežiti interese gospodarstva i kurikul uz smanjenje broja obveznih predmeta za učenike. Dajmo im priliku da budu najbolji! čestitam svima koji osobnim talentom i odricanjem postižu izvrsne rezultat na domaćim i međunarodnim natjecanjima. „
Vlaović nije zaboravio niti profesore i učitelje , kazao je kako HSS očekuje bolje vrednovanje njihova rada i povećanje mase za plaće učitelja u državnom proračunu jer je to najbolji način za potrošnju proračunskog viška koji postoji, napomenuvši kako samo zadovoljan učitelj može odgajati i odgojiti zadovoljne mlade ljude koji će voljeti svoje zanimanje i svoj posao.
„U vrijeme ekonomske krize učitelji su podnijeli najveći teret i smanjenje plaće što nije nadoknađeno. Treba im čestitati na tomu, svim učiteljima treba povećati plaće oni moraju moći živjeti od svojih plaća i biti motivirani.„
Pozdravio je odredbe Zakona koje omogućavaju nagrađivanje učitelja koji rade na EU projektima, te pozvao na izdvajanje nacionalnih sredstava za opremanje i jačanje škola. Smatra kako bi takva škola mogla imati prihvatljivije ishode učenje i Hrvatska bi bila bolje rangirana na EU ljestvici uspješnosti škola jer Hrvatskoj zamjeraju da ima lošu kvalitetu nastave i kurikula.
„ Učenici ne smiju bit medij za pohranu podataka za reprodukciju, moraju biti osobe koje promišljaju donese zaključke i vode društvo i gospodarstvo naprijed. Zato i mreža srednjih škola mora biti usuglašena s gospodarstvom . Ravnatelji trebaju biti ravnatelji, njihovi projekti su škole,a učitelji neka rade dodatno na EU projektima.