Vedran Šperanda, knjižničar je u Osnovnoj školi Mato Lovrak u Novoj Gradiški, a kroz predanost i inovativan pristup radu, svakodnevno pokazuje da je knjižnica srce svake škole te mjesto gdje se potiču kreativnost, istraživački duh i razvoj kritičkog mišljenja.

Iako je u početku razmišljao o pravnom fakultetu, život ga je odveo na studij informacijskih znanosti u Zadru. Tamo je stekao znanja koja nadilaze klasično knjižničarstvo i koja su mu omogućila mu da svoju karijeru usmjeri prema obrazovanju i radu s djecom.  „Kada odrastamo, imamo različite želje i težnje. Isprva sam planirao upisati pravo, ali na kraju sam se odlučio za studij informacijskih znanosti u Zadru,“ prisjeća se Vedran. „A onda sam igrom slučaja završio u Novoj Gradiški u školskoj knjižnici.” – dodao je.

„Jako sam zadovoljan i sretan što se nalazim u pozitivnom, otvorenom, motivirajućem radnom okruženju koje doista sve nas potiče i iz nas izvlači ono najbolje.” – kaže.

Iako, rad s djecom nosi i brojne izazove. “Naravno da nas rad sa djecom dovodi u razne situacije, tako da uvijek morate biti fleksibilni, širokog uma, spremni na različite metode i načine rada.” – pojašnjava.

Izazovi i ljepota rada u školi

Jedan od izazova s kojima se u svom poslu susreće jest poticanje djece na čitanje. Zato, zajedno sa svojim kolegama, kroz različite projekte i aktivnosti nastoji ukazati djeci na važnost čitanja, pomoći im da razvijaju vještine čitanja s razumijevanjem, istraživački duh i ljubav prema knjigama.

Kako navodi, problem nije u tome da djeca ne vole knjige, već su izložena brojnim digitalnim sadržajima, igricama i aktivnostima koje im odvlače pažnju i oduzimaju puno slobodnog vremena.

„Nije da djeca ne vole čitati nego su okružena mnoštvom drugih vanjskih prilika ili izazova. Sve to oduzima komadić onoga što bi djeca prije posvetila čitanju. Sve slabiji rezultati u čitanju i sve češće govorne poteškoće kod djece samo potvrđuju koliko je važno posvetiti se tom problemu,“ naglašava Šperanda. „Naša nastava nije samo edukativna – ona je dinamična i prilagođena suvremenim izazovima.“ – rekao je.

Profesija koja zahtijeva kreativnost i usavršavanje

Posao školskog knjižničara danas nije ono što je bio nekada. Danas je to profesija koja zahtijeva neprestano usavršavanje, kreativnost i sposobnost prilagodbe novim tehnologijama i trendovima.

Njegov trud ne staje na radu unutar škole. Kroz stručna usavršavanja, sudjelovanje na kulturnim događajima i razmjenu ideja s kolegama, neprestano pronalazi nove načine kako unaprijediti knjižničnu djelatnost.
„Postoje određeni stereotipi vezani uz struku školskog knjižničara, ali  ovo je dinamičan posao, povezuje vas s kolegama iz cijele zemlje, pa i izvan. Taj posao danas više nije ono što je bio nekada. Danas smo prije svega informacijski stručnjaci koji donose mnoge dobrobiti školama i ustanovama u kojima radimo. Posao je to u kojem morate biti spremni na veliku dinamiku, fleksibilnost, komunikaciju. Nije to samo puko posuđivanje knjiga. Pokušavamo se što više otvoriti prema učenicima, javnosti i prezentirati knjižnicu kao doista važno mjesto u školi.“ – zaključuje naš sugovornik.

Razgovor s Vedranom Šperandom možete poslušati danas u 18:00 u emisiji Mali veliki razgovori na 98,1 MHz.

 

Komentari
Prethodni članakGrad Nova Gradiška nastavlja sa stipendiranjem učenika i studenata