U tjednu od 25.velječe do 4. ožujka 5 učenika i 2 nastavnika Gimnazije Nova Gradiška boravili su u njemačkom gradu Bonnu kao gosti partnerske škole Marie Kahle Gesamtschule u okviru ERASMUS+ KA2 programa strateškog partnerstva.
Ovo je peti po redu susret partnerskih škola iz Češke, Poljske, Finske, Grčke, Njemačke i Hrvatske koje zajedno provode dvogodišnji program strateškog partnerstva pod naslovom YOU ON MY MIND. Aktivnosti programa uključuju predstavljanje svoje domovine grada i škole, predstavljanje hrabrih osoba koje nesebično djeluju za dobrobit svojih zajednica te promicanje tolerancije i odgovornosti u zajednici.
U Njemačku su putovali učenici završnih razreda gimnazije Magdalena Jurčević, Karla Grgić, Karla Buturac, Matea Novokmet i Matej Plavac koji su za putovanje odabrani nakon što su svojim motivacijskim pismima iskazali interes za sudjelovanjem te nakon intervjua na engleskom jeziku u kojem su morali pokazati ovladanost jezikom dovoljnu za sudjelovanje u projektnim aktivnostima. U njihovoj pratnji su putovali profesori Josip Vucić i Ivana Škarica Mital.
Za vrijeme boravka učenici su bili smješteni u obiteljima svojih domaćina, učenika njemačke škole te su imali priliku upoznati običaje te uočiti sličnosti i razlike između svoje njemačke kulture. U tjedan dana, koliko su boravili na razmjeni, sudjelovali su u različitim kreativnim glazbenim i likovnim radionicama, obišli nekoliko zanimljivih muzeja u gradovima Bonnu i Kölnu, naučili su nešto o povijesti židovske zajednice u gradu Kölnu te su obišli najzanimljivije znamenitosti ovih dvaju gradova.
I nastavnici i učenici su imali priliku prisustvovati redovitoj nastavi u školi domaćinu pa su tako mogli vidjeti kako izgledaju sati njemačkog jezika, biologije, matematike, glazbenog, engleskog kao i nastava na tzv. Dalton satima koju ova škola održava. Dalton sati se održavaju svaki dan dva puta, drugi i posljednji školski sat, a na tim satima učenici rade samostalno prema uputama ili zadatcima za svaki predmet koje su dobili od svojih nastavnika. U svakoj učionici se nalazi po jedan nastavnik i učenici sami odabiru u kojoj učionici žele provesti taj sat i koje zadatke žele izvršavati. Nastavnik je dostupan za individualna pojašnjenja i upute, ali učenici prvenstveno rade samostalno.
Tjedan dana provedenih u Njemačkoj su neprocjenjivo iskustvo kako za učenike tako i za nastavnike. Ovakve razmjene značajno doprinose širenju vidika, jačanju samopouzdanja, učenju stranih jezika, upoznavanju običaja i načina života u drugim zemljama te promicanju tolerancije i razumijevanja različitosti.
Autor: Matea Žilić, knjižničarka GNG