Radionica TKO ŽELI BITI PROGRAMER namijenjena je polaznicima u dobi od 6 do 8 godina koji su početnici u čitanju i programiranju. Nakon uvodnog pozdrava učiteljica je koristeći digitalnu ploču pitala polaznike jesu li se ikad susreli s pojmom programiranja i prepoznaju li osobu koja je programer na slici. Polaznici su koristeći pripremljenu digitalnu ploču označili sliku na kojoj je programer. Digitalnu ploču učiteljica je pripremila koristeći alat Padlet i nalazi se na adresi https://bit.ly/program1234
Nakon što smo ponovili što znači programirati, što je program i tko su programeri, krenuli smo u svoje prve programerske korake. Za to je učiteljica odabrala mrežnu stranicu code.org i Tečaj 2. Tečaj je zamišljen za samostalni rad učenika koji znaju čitati, a nemaju prethodnog programerskog iskustva. Učiteljica je polaznike vodila kroz nivoe tečaja u kojem su kroz igru i pomaganje likovima iz priče, naredbama u obliku blokova koristili različite algoritamske strukture: slijed i ponavljanje. Programirali smo tehnikom „povuci i spusti“ i nizali svoje prve naredbe u slijed, a pritom vježbali orijentaciju u prostoru i pomagali ptičici kako bi stigla do svinje. Nakon toga, za brže polaznike, uveli smo algoritamsku strukturu ponavljanja i blok za ponavljanje uz pomoć koje su učenici uvidjeli da njome mogu skratiti sami program. Samovrednovanje na kraju radionice provedeno je na način da polaznici na digitalnu ploču napišu ili nacrtaju kako se osjećaju nakon radionice. Svi su se osjećali sretno što su napisali, a neki su polaznici i nacrtali.
Za kraj smo pažljivo slušali i gledali te slijedili upute i izradili papirnate avione koje smo i testirali te održali kratko natjecanje čiji avion najdalje leti.
Autor: Biljana Dakić
Komentari