Pazite što postavljate na društvene mreže
Iako je rezidencija poznata po privatnosti i nigdje nije službeno objavljeno gdje je Kim odsjela, očito je da su pljačkaši za ovu planiranu akciju mogli jako dobro iskoristiti društvene mreže. Kardashian reality show se davno prebacio na digitalne kanale – Snapchat, Instagram, Facebook i naravno osobne aplikacije s plaćanjem, nadoknadili su ovom klanu gledanost koja rapidno opada u klasičnom televizijskom formatu. Nema trenutka ni mjesta koje nije zabilježeno na njihovim kanalima uživo, što možda i jest razlog stalnom padu gledanosti na TV-u. Na taj su način izgubili jedan dio gledatelja, ali su dobili kontrolu nad vlastitim kanalima i pratiteljstvom koje vrijedi milijune. Istovremeno su očito izgubili dodatan dio privatnosti, nešto što nismo mislili da su uopće imali još od početka emitiranja prije 12 sezona.
Trenutno najveći trend u digitalnim komunikacijama - prijenos videa uživo prva je prigrlila Kylie Jenner putem Snapchata (o čemu sam već pisao u kolumni), a ubrzo joj se pridružila i Kim. Najveći problem s dijeljenjem ovakvog videa koji nestaje nakon nekog vremena je činjenica da često zaboravljamo da i njega netko prati (u ovom slučaju milijuni ljudi).
Na dan provale, Kim je radila takeover za Vogue na njihovom Instagramu putem video storiesa u kojima je bilo vidljivo spremanje za Givenchy reviju na koju je išla. Uz to je objavila video na svom Facebooku i Snapchatu te dodatno upotpunila sliku unutrašnjosti prostora. Ukoliko pljačkaši u tom trenutku nisu bili sigurni gdje je Kim odsjela mogli su jednostavno tražiti rezidenciju na koju su sumnjali i zaključiti gdje je. Uz mnoštvo fotografija pronašli bi i same nacrte hotela koji su objavljeni od strane arhitekta. Naravno, ovo je samo jedna od situacija koje su stalno dijeljene na njezinim kanalima.
ŠTO SVI MOŽEMO IZ OVOGA NAUČITI?
Pa, za početak da cijenimo privatnost koju imamo i jako pazimo tko može vidjeti naše objave na društvenim mrežama. Jasno je da nekad dijelimo više sadržaja nego što želimo iz poslovnih ili nekih drugih razloga, ali onda trebamo biti svjesni da je taj sadržaj javan i da mu svatko može pristupiti te ga potencijalno negativno iskoristiti. Tako je nedavno objavljen video koji pokazuje kako je jednostavno izraditi pravi ulazni ključ na temelju obične Facebook fotografije istog. Kada dijelimo sadržaj trebamo jako paziti koji detalji su vidljivi na njemu - ulaz u zgradu, pogled s prozora na specifičnu ulicu, točna adresa itd. Čak i najmanji detalj može biti dovoljan da netko uz pomoć Google Street Viewa shvati gdje se nalazite, iako niste uključili oznaku točne lokacije na objavi. Trebamo paziti na to kada se sadržaj dijeli, ako ste recimo na godišnjem odmoru ili na poslu i stalno postate netko može jako precizno pratiti vaše ponašanje i utvrditi kada sigurno nećete biti kod kuće. Blog i album s godišnjeg odmora možete uvijek objaviti i po povratku.
Nemojte se hvaliti stvarima velike materijalne vrijednosti, Kim je samo par dana prije pljačke objavila prsten vrijedan 4,5 milijuna dolara koji je kasnije ukraden. Također pripazite na to koju mogućnost imaju vaši prijatelji kada vas tagiraju - to što nešto ne objavite sami ne znači da možda ipak nije dostupno online.
DODATNO NAS OVA CIJELA SITUACIJA MOŽE NAUČITI I PONEŠTO O LJUDSKOJ ZAVISTI I INTERNET TROLOVIMA
Nevjerojatan je broj online komentara koji su pozdravljali ovu pljačku pa čak i poticali na nasilje, iako na sreću u ovom incidentu nitko nije fizički stradao. Anonimni ljudi online, kao i u kaotičnim situacijama bez jasnog ustroja u stvarnom svijetu, pokazuju svoju mračnu stranu i totalan manjak empatije. Zaboravljaju tako da se ovdje na kraju dana radi o pravoj osobi, a ne o fiktivnom liku iz nekog serijala koji će se i nakon najgore ozljede oporaviti kako bi ispunio svoju svrhu i zabavio mase. Ali isto tako zaboravljaju da je danas anonimnost online gotovo nepostojeći pojam. Jednostavno istraživanje IP adrese pošiljatelja uz nalog suda može ih tako dovesti u situaciju bez imalo anonimnosti i s potpunom odgovornosti za napisano.
Budimo pametni u korištenju društvenih mreža i smanjimo mržnju jer nikom ne nosi dobro.