Hrvatski zavod za javno zdravstvo u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i Agencijom za odgoj i obrazovanje izradilo je Upute za provedbu praktičnih vježbi, dopunske nastave, popravnih i razlikovnih ispita u srednjim školama te obrana završnog rada u srednjim strukovnim školama svibanj/lipanj 2020. Točan datum kada će se škole otvoriti za praksu i obrane nije poznat, ali je ministrica Divjak u Dnevniku HRT-a najavila je kako bi to moglo biti već sljedećeg tjedna.

Manje grupe od 10 učenika

U uputama se navodi kako je i dalje potrebno provoditi nastavu na daljinu kada god je to moguće. U svim ostalim slučajevima važno je pridržavati se sada već poznatih pravila.

– S epidemiološkog stajališta, ispite, vježbe, praktičnu i dopunsku nastavu, popravne i razlikovne ispite u srednjim školama (uključujući i umjetničke škole) te obranu završnog rada u srednjim strukovnim školama preporučljivo je organizirati na način da se tako organizira na razini škole kako bi se smanjio broj pristupnika (učenika ili kandidata) koji u istom terminu (danu) dolaze u ustanove. Na taj će se način rasteretiti javni prijevoz, omogućiti održavanje veće distance (2 m razmaka) te organizacija praktičnih vježbi i polaganja ispita u izdvojenom prostoru za veći broj pristupnika. Kod održavanja bilo kakvih spomenutih aktivnosti u prostoriji preporučuje se da u prostoriji ne bude više od 10 učenika i nastavnika. Kod praktičnih vježbi i ispita preporučuje se da se jednom formirana grupa čim manje susreće i miješa s drugim grupama te da se učenici ne zadržavaju u hodnicima, zajedničkim prostorijama ili na dvorištu. U svakoj školi dežurni nastavnik ili drugi zaposlenik o tome treba voditi računa, piše u uputi HZJZ-a.

Veće aktivnosti trebale bi se organizirati s pauzom od 30 minuta radi čišćenja i dezinfekcije prostora.

Dio učenika ipak neće moći u školu, a potpisuje se i izjava

No, pojedine skupine učenika ipak se neće smjeti vratiti u učionice i na praksu. To su učenici s akutnim respiratornim bolestima i oni kojima je određena samoizolacija ili zaraza koronavirusnom bolesti.

– Tijekom epidemije koronavirusa stručnoj praksi, praktičnoj nastavi, ispitima i obrani završnog rada može pristupiti isključivo pristupnik koji ne pokazuje znakove akutne respiratorne bolesti, a koja se može očitovati sljedećim simptomima: povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa i sl. Osim toga, stručnoj praksi, praktičnoj nastavi i ispitima ne može pristupiti pristupnik kojemu je izrečena mjera samoizolacije te kod kojeg je utvrđena zaraza COVID-19. Međutim, kad god je to moguće ispit se može održati online ili se učeniku mora omogućiti drugi rok. Pristupnicima kojima će se uskratiti obrana završnog rada iz bilo kojeg od ta dva razloga treba omogućiti polaganje u drugom terminu prema uputama Ministarstva znanosti i obrazovanja, piše u uputi.

Tijekom dolaska u školu učenici se ne smiju grupirati i poželjan je fizički razmak od dva metra, a u uputi stoji da kandidate treba prije dolaska na obranu završnog rada upozoriti da ponesu pribor koji im je potreban za obranu i da si prije dolaska izmjere tjelesnu temperaturu.

Preduvjet za ulazak u školu je potpisana izjava kojom učenici i zaposlenici jamče da nemaju znakove akutne respiratorne bolesti i nije im određena samoizolacija.

Pravila za provedbu ispita i obrana

Evo kako bi trebao izgledati popravni ili razlikovni ispit, odnosno obrana:

  • Pisani ispit. Pisani ispit provodi se u dovoljno velikoj prostoriji iza zatvorenih vrata i, ako je moguće s obzirom na buku i vremenske prilike, s otvorenim prozorima (izuzetak je slušni dio ispita stranih jezika, kada je potrebno zatvoriti prozore kako bi se smanjio rizik od buke). Pristupnike na stolu dočekuje ispitni materijal, kako bi se smanjila interakcija ljudi u istoj prostoriji. Ako je moguće, pristupnici ulaze jedan po jedan tako da prvi ulazi pristupnik koji sjedi na najudaljenijem mjestu u prostoriji, gledajući s vrata, i tako redom. Razmak među pristupnicima, dežurnim nastavnicima i voditeljima u ispitnoj prostoriji treba biti najmanje 2 metra.
  • Usmeni ispit. Usmeni dio ispita i/ili demonstracija vještina odnosno obrana završnog rada održava se u zasebnoj prostoriji koja po mogućnosti ima vanjske prozore koji su otvoreni tijekom održavanja ispita, a vrata prostorije su zatvorena tijekom ispita. Grupa nastavnika i učenika pritom ne smije biti veća od 10 i mora se održavati razmak od 2 metra između svih sudionika.
  • Vježbe, praktična i dopunska nastava. Održavanja vježbi i praktične i dopunske nastave obavlja se u grupi koja po mogućnosti nije veća od 10 sudionika (učenici i nastavnici) i vodi se računa o tome da prostorija bude dovoljno velika da se može održavati primjereni razmak. Prostorija se svaki dan čisti, a prije ulaska učenika i provjetrava. Po mogućnosti, prozori tijekom cijele vježbe trebaju biti otvoreni, a vrata zatvorena.
  • Dopušteni predmeti. Tijekom pisanja ispita, pristupnici na radnome stolu smiju imati samo osobnu iskaznicu, pribor za pisanje propisan ispitnim katalogom za svaki predmet, vlastitu kemijsku olovku, bočicu s vodom i ispitne materijale. Sve ostale stvari (mobilne uređaje…) pristupnik stavlja u svoju torbu koju odlaže na za to predviđeno mjesto u ispitnoj prostoriji ili izvan nje. Ako zbog zdravstvenog stanja pristupnik treba tijekom pisanja ispita konzumirati hranu ili slatkiše, odlaže ih na stol voditelja ispitne prostorije i, po potrebi, konzumira ih izvan ispitne prostorije.
  • Ustanova priprema određeni broj kemijskih olovaka za one pristupnike koji su ih zaboravili ponijeti na ispit. Tu kemijsku olovku pristupnik nakon ispita odnosi sa sobom.
  • Izlazak pristupnika. Po završetku pisanja ispita pristupnik odlaže ispitni materijal na rub stola i dizanjem ruke obavještava dežurnog nastavnika da je završio. Sve što je donio pristupnik odnosi sa sobom kada napušta ispitnu prostoriju (kemijsku olovku, osobnu iskaznicu, pribor za pisanje, bočicu s vodom, lijekove i ostatke hrane ili slatkiša). Preporučuje se da se izlazak pristupnika iz ispitne prostorije i ustanove organizira tako da izlaze jedan po jedan, i to tako da prvi iziđe pristupnik koji je najbliži vratima. Međutim ako netko ranije završi ili odustane od pisanja ispita, treba mu omogućiti izlazak iz prostorije. Pri izlasku iz ustanove pristupnici dezinficiraju ruke koristeći dozatore s dezinficijensima na ulazu odnosno izlazu iz ustanove. Pristupnike treba podsjetiti da i nakon završetka ispita trebaju držati razmak, da se ne zadržavaju u grupama i da ne ostvaruju bliske međusobne kontakte. Ako to prostorni uvjeti dopuštaju, polaganje ispita treba organizirati na način da voditelj i dežurni nastavnik u ispitnoj prostoriji cijelo vrijeme održavaju razmak od 2 metra od pristupnika i međusobno.
  • Nošenje maski. Ako se provedba ispita može organizirati na opisani način, nošenje maski ili drugih pokrivala za usta i nos kod pristupnika i svih koji sudjeluju u provedbi ispita ili vježbi nije nužno, ali se preporučuje. Posebno se preporučuje nošenje maski (kao i rukavica) svim osobama i djelatnicima zaduženima za provjeru osobnih iskaznica i prikupljanje izjava prije ulaska u ustanovu, kao i kod drugih zaduženja za koja se pretpostavlja da neće biti moguće držanje razmaka od 2 m (primjerice kod prikupljanja ispitnog materijala). Nošenje maski je obavezno u specifičnim situacijama koje su navedene u nastavku ovih uputa.
  • Mjere opreza prije ispita. U danima prije svakog ispita, svi pristupnici, djelatnici uključeni u provedbu obrane završnog rada pridržavaju se što je više moguće pravila kojima se smanjuje mogućnost zaraze (izbjegavanje trgovina, mjesta većeg okupljanja ljudi, javnog prijevoza, kućnih druženja, dosljedno provođenje socijalne distance i higijene i sl.). Ako imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha, djelatnici, učenici i druge osobe ne ulaze u unutarnje odnosno vanjske prostore (dvorište, vrt, igralište) ustanove u kojoj se provode ispiti, praktična nastava, vježbe ili obrana završnog rada. To osobito vrijedi ako postoji mogućnost da su bili izloženi kontaktu s osobama pozitivnim na COVID-19 ili su pod sumnjom da bi mogli biti zaraženi s COVID-19 odnosno ako su u samoizolaciji.

Kako se navodi u završnim preporukama, ako nije moguće organizirati posao zbog većeg broja zaposlenika koji su u samoizolaciji, stožeri civilne zaštite (državni i lokalni) u koordinaciji s osnivačima mogu preraspodijeliti zaposlenike iz drugih odgojno-obrazovnih ustanova kako bi se osigurala kontinuirana provedba ispita odnosno obrana završnog rada u strukovnim školama

Izvor: Srednja.hr
Foto: Ilustracija

Komentari
Prethodni članakOpćina Rešetari prva na našem području dobila najmodernije reciklažno dvorište vrijedno preko pet milijuna kuna!
Sljedeći članakNakon kratkotrajnog zahlađenja, stižu temperature i do 30 stupnjeva