Do nedavno utopija, priča o ruralnom turizmu i našem dijelu kolača u najbrže rastućoj grani turizma, svakim danom postaje sve izvjesnija.Potvrdio je to i susret turističkih stručnjaka, voditelja turističkih zajednica,ali i zajednički zaključci 3.Međunarodnog Kongresa ruralnog turizma, održanog od 23-26.svibnja u Osijeku

Nakon tri godine boravka na plavom jugu, kongres je, konačno, stigao kući, u glavni grad Slavonije i Baranje, Osijek, i okupio sve relevantne sudionike turističke branše, ali i direktoricu Turističke zajednice grada Nova Gradiška, Dinku Matijević.Zahvaljujući kontinuiranoj edukaciji ali i promišljenom marketingu, ruralni turizam, od skromnih početaka 1996.godine, došao je u fazu da i najzahtjevnijem gostu može ponuditi prepoznatljiv proizvod.Zaključili su to i sudionici kongresa, upoznavši se sa trenutnim stanjem, brojem noćenja i gostiju, primjerima iz dobre prakse,ali i brojnim temama i područjima, unutar kojih se razvija priča o ruralnom kao turističkom proizvodu.

 

Zajednički zaključak, kao i plan za daljnji razvoj ove grane turizma je kako ništa ne trebamo mijenjati, jer prostor kontinenta, osobito regija Slavonije i Baranje ne treba ekskluzivne, “high class” goste.Ono što imamo, a po čemu smo jedinstveni, autohtonost, autetntičnost, pomalo i egzotičnost, kada je riječ o strancima, ono je što nas, definitivno izdvaja od sličnih i predstavlja kao brend.Stoga će priča o razvoju ruralnog turizma i dalje ići u uspješnom smjeru.Primjer dobre prakse, svakako je Baranja, koja za razliku od ostalog dijela regije, ima nekoliko prednosti.Uz sitne teritorijalno-geografske prednosti, jedan Kopački rit viška, nekoliko kilometara razrađenih vinksih cesta, Baranjci su u priču uspješno involvirali sve sudionike na terenu-predstavnike obiteljsko-poljoprivrednih gospodarstava, male obrtnike, tvrtke, jedinice lokalne samouprave  i dočekali prve, prave goste.

 

Obzirom kako smo i mi željni gostiju, a potencijala imamo, stvar samo treba pogurati u pravom smjeru, potvrdila je i Dinka Matijević, nakon 3.Međunarodnog kongresa ruralnog turizma.Gosti se, možda kriju i na krajnjem jugu, a zahvaljujući projektu spajanja plave i zelene Hrvatske, mogli bi ih, dugoročno dovesti i u unutrašnjost.Nakon edukacije, djelatnice Turističke zajednice čeka i najugodniji dio posla-istinska promocija na terenu.Stoga će na put u Biograd na moru,na simbolično otvaranje sezone, gdje će se ovaj vikend ( petak, subota i nedjelja, 1.2. i 3.lipnja), po sedmi puta, dogoditi jedinstveni festival.

 

Riječ je o FESTIVALU IZVORNE HRANE, PIĆA, GASTRO DELICIJA, IZVORNOG SUVENIRA I FOLKLORA, poznat i pod nazivom DUGI SVEHRVATSKI EKO-ENO-GASTRO-ETNO STOL-SPOJIMO PLAVU I ZELENU HRVATSKU.Turistička zajednica našega grada tradicionalno sudjeluje na spomenutom festivalu i svake godine, na svoju stranu, privuče po kojeg novog gosta. Učinit će i ovaj vikend, uz pomoć predstavnika OPG-a, ukusne hrane, naravno, rakije, a po prvi puta ove godine, djelatnice Turističke zajednice našega grada u suradnjiu s restoranom Dukat, na hranidbenom stolu prepunom gastro blaga, uz čuvena, brendirana jela, predstaviti i slavonski čobanac.Dobar tek svim dalmatincima, ali i potencijalnim stranim gostima, uz napomenu-kada prođe sezona, čekamo ih u našim krajevima!

 

A, onda, kad ih se dohvatimo i začaramo svim onim što Slavonija nudi,  ruralni turizm, tek, počinje!

Autor: Simonida Tarbuk

Komentari
Prethodni članak“Cigareta – izazov i zamka na putu odrastanja”
Sljedeći članakUz poneku sugestiju, ali i kritiku, županovo izvješće o radu prihvaćeno